Gå til innhold

Festet, røykte og drakk du som 16 åring og fikk

Anbefalte innlegg

Felicia von Krupp
Skrevet

Jeg fikk ikke lov, men jeg festet og røkte i smug. Det gikk fint med meg. Jeg er glad for at de ikke lot meg få lov til alt, for den lille moralstemmen jeg alltid hadde i bakhodet da jeg syndet som verst bremset meg nok litt og hindret meg i å ta helt av.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg festet og drakk. Mamma og pappa hadde veldig kontroll på meg men jeg fikk lov, så lenge jeg hele tiden fortalte dem hvor jeg var. Jeg hadde festet og drukket uansett om jeg ikke hadde fått lov, så mamma og pappa gjorde det smarte der, mener jeg.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det. Mine foreldre likte det ikke, men siden jeg var i en gjeng med godt oppdratte ungdommer, så fikk vi prøve oss litt. Vi var alltid hjemme til riktig tid, og vi holdt alltid sammen.

Faktisk, når jeg tenker på hvordan det har gått med oss, så var det de ungene med de strengeste foreldrene, som tok'en heeelt ut da de fylte 18 - og fortsatte med den livsstilen langt inn i 20- og 30-årene.

Jeg la festinga på hylla for lenge siden :)

Gjest Halvgammel hønemor
Skrevet

Festet masse. Hver helg nesten. Men jeg hverken drakk eller røykte.

Fikk lov til å være ute stort sett så lenge jeg ville, men det tror jeg kom av at de visste at jeg ikke drakk. Var heldig som kom i en gjeng som fant på masse artig uten å drikke.

Men tror presset er enda større nå enn dengang da...

mariaflyfly
Skrevet

Selvfølgelig sier ungen at "alle andre får lov"!

Jeg drakk lite, røyka ikke og festa lite da jeg var 16. Hadde stor vennegjeng, vi gikk på konserter, på café og var hjemme hos hverandre, men det var svært lite alkohol i bildet.

Skrevet

Jeg gjorde ingen av delene, det visste foreldrene mine, derfor stolte de på meg og satte få grenser.

17-åringen min verken røyker eller drikker, og foretrekker å være sammen med vennene sine når de også er edru.

Skrevet

Det er ikke lett dette nei. Vi har ikke lov til noe annet enn å si at de ikke får drikke før de er gamle nok. Men om du oppdager at hun begynner så er det fint om dere får til en god telefonkontakt.Hvor hun skal, hva hun skal drikke,når tid hun skal komme hjem og hvordan komme seg hjem. Evt avtale om ringekontakt midtveis. Det gir en trygghet for begge to. (dette er hva ei venninne av meg gjør) Mine barn har ikke begynt enda.

Ja, jeg både røykte og drakk da, men lov? Nei, hadde jeg blitt oppdaget så hadde det blitt sirkus. Og det forstår jeg jo godt nå. Når jeg sier jeg drakk i den alderen, så var det kanskje to-tre ganger som 16åring, altså ikke hver helg.

Skrevet

Jepp, jeg begynte å røyke da jeg var 15 - drakk meg vel full første gang da jeg var 15 også, men om jeg fikk lov? Aldri i livet. Jeg kommer ikke til å la min sønn få "lov" til det når han blir på den alderen jeg heller, men jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror han kommer til å teste ut heller da.

men nei - "alle andre" får nok ikke lov - men det er mange som prøver seg på å si det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...