Gå til innhold

Døblinn :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Grågrønn
Skrevet

Akkurat vært i Dublin en liten uke.

For en herlig by! Guinnies, Irish, traske rundt i gatene, innom masse bokhandlere. Kjøpt en del bøker ja....!

Ikke et eneste høyhus i sikte, selv ikke i sentrum. En pen by.

Folkene er åpnere enn her.

Viser og øl, severdigheter og koselige kroer.

Craik; den stemningen du bare kan få i Irland.

Jeg skal absolutt tilbake.

Anbefales!

Skrevet

Ååå, har så lyst til å dra dit.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Ååå, har så lyst til å dra dit.

Det er absolutt verdt å ta en tur :-)

Det trenger ikke bli så dyrt heller. Vi bodde på et billig litt sånn "vandrerhjem" aktig sted, og hele turen med opphold kom på 1100 kroner....

Herlige folk og en veldig koselig by, jeg så ikke en eneste blokk der. Det skaper et veldig rolig inntrykk.

Fikk med oss live irsk musikk på en tilfeldig pub vi kom over, skikkelig stemning.

Flott by. Hvis jeg skulle flyttet fra Oslo, hadde jeg reist dit.

Håper du får tatt en tur dit en dag :-)

Gjest Grågrønn
Skrevet

Det trenger ikke bli så dyrt heller. Vi bodde på et billig litt sånn "vandrerhjem" aktig sted, og hele turen med opphold kom på 1100 kroner....

Herlige folk og en veldig koselig by, jeg så ikke en eneste blokk der. Det skaper et veldig rolig inntrykk.

Fikk med oss live irsk musikk på en tilfeldig pub vi kom over, skikkelig stemning.

Blokk er litt feil å si, jeg mente høyhus. De fleste byggene var på 4/5 etasjer.....

Skrevet

Har bodt i Dublin i 2 år, og er enig med deg:) Derfor har jeg nå bestemt meg for å reise tilbake;)

Dublin er den nydeligeste byen ever... Natte livet å bare gå opp og ned Grafton street på en Lørdag er en opplevelse.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Har bodt i Dublin i 2 år, og er enig med deg:) Derfor har jeg nå bestemt meg for å reise tilbake;)

Dublin er den nydeligeste byen ever... Natte livet å bare gå opp og ned Grafton street på en Lørdag er en opplevelse.

Dublin må være flott å bo i!

Jeg tror ikke jeg var i Grafton street...Får dra dit neste gang :-)

Har handlet bøker til den store gullmedaljen, men bruktbokbutikken på Trinity College var desverre stengt til 9 Juni...

Skal du flytte dit? Kunne godt tenkt meg et halvt års tid i Dublin.

Gjest Rafens
Skrevet

1100 for fly og opphold??

Skrevet

Takk, det håper jeg også :)

Gjest Grågrønn
Skrevet

1100 for fly og opphold??

Ja :-) Vi bestillte bilett tidlig fra Torp, og bodde på 8 manns rom med ett bad på deling. Gikk fint. Var jo nesten ikke på rommet i det hele tatt.

Sparekasse.

Gjest Morsk
Skrevet

Døbblin er fortsatt flott, men allikevel helt ødelagt i forhold til for bare et par tiår siden, da Irland var ei fattig bakkevje i Europe, men hvor pøbben var en forlengelse av stua hjemme.

I dag er det Europas nest rikeste land, grepet av stress og med en nedleggelsesfrekvens av pøbber som det er meget trist å biåvne.

Skrevet

Jeg var der for noen uker siden og synes byen så litt sliten ut.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Døbblin er fortsatt flott, men allikevel helt ødelagt i forhold til for bare et par tiår siden, da Irland var ei fattig bakkevje i Europe, men hvor pøbben var en forlengelse av stua hjemme.

I dag er det Europas nest rikeste land, grepet av stress og med en nedleggelsesfrekvens av pøbber som det er meget trist å biåvne.

Jeg skulle gjerne ha vært der tidligere, jeg synes noe av det fine med Dublin var nettopp det at puben syntes å være som en forlengelse av stua...sikkert fordi jeg ikke har sett endringen som har vært :-)

Vi var på noen gamle puber, som "Bleeding horse" som er nevnt i Ulysses, og "The Duke" og "O`Neill". Duke likte jeg ikke så godt, maten var litt sliten.

Likte folkeslaget godt.

Vet du forresten hva den økonomiske veksten skyldes? Kan lite om slike ting.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Jeg var der for noen uker siden og synes byen så litt sliten ut.

Ok :-) Jeg likte den jeg....Var noe med stemningen liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...