Gå til innhold

Is på øyet - rift..?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Skulle fjerne is fra fryseren igår da jeg klarte å sprute is inni øyet..

Idag er øyet litt hovent og det kjennes ut som jeg har et rusk på øyet..

Er dette noe som (forhåpentligvis) går over?

Skrevet

Ring legevakten og hør, rift på øyet bør man vel få sjekket opp?

Gjest mora2
Skrevet

Ta deg en tur på legevakten, så kan de sjekke.

Evt fjerne det som er der.

Om det er en rift, er det ikke så mye å gjøre.Muligens du får en lapp å gå med, om riften er stor.

:0)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ble i slikt tilfelle undersøkt. De satte en slags væske i øyet, og så med spesielt lys. Konklusjonen var at de så en liten rift. Fikk da dråper med antibiotika og salve til å ha på om natta.

Uproblematisk og ikke vondt.

Det gikk helt fint.

Skrevet

Ta deg en tur på legevakten, så kan de sjekke.

Evt fjerne det som er der.

Om det er en rift, er det ikke så mye å gjøre.Muligens du får en lapp å gå med, om riften er stor.

:0)

Koster det noe?

Gjest mora2
Skrevet

Koster det noe?

Jeg vil tro det koster litt, men ikke det store beløpet.

Skrevet

Siden det er hovent ville jeg muligens sjekket det opp.

Jeg var på legevakten for et halvt års tid siden med rift på hornhinna. Men jeg fikk en leke slått hardt inn i øyet, og klarte ikke å åpne øyet på to timer uten så store smerter at jeg nesten begynte å grine, så da ringte jeg legevakta. Fikk konstatert rift, fikk salve i øyet, lapp over, øyedråper, og beskjed om å ringe legen hvis jeg ikke var mkerkbart bedre etter to dager.

Ser du spør om det koster noe. Husker ikke varnlig legevakt-takst, men det er vel 150, 180 eller 210 kr kanskje? Og så må du kjøpe salven i tillegg som koster litt.

Skrevet

Siden det er hovent ville jeg muligens sjekket det opp.

Jeg var på legevakten for et halvt års tid siden med rift på hornhinna. Men jeg fikk en leke slått hardt inn i øyet, og klarte ikke å åpne øyet på to timer uten så store smerter at jeg nesten begynte å grine, så da ringte jeg legevakta. Fikk konstatert rift, fikk salve i øyet, lapp over, øyedråper, og beskjed om å ringe legen hvis jeg ikke var mkerkbart bedre etter to dager.

Ser du spør om det koster noe. Husker ikke varnlig legevakt-takst, men det er vel 150, 180 eller 210 kr kanskje? Og så må du kjøpe salven i tillegg som koster litt.

Øyet var bare litt småhovent akkurat da jeg våknet, men ser bra ut nå. Er ikke hoven eller rød.

Men jeg har hatt hodepine...Lurer på om det har noen sammenheng.

Skrevet

Øyet var bare litt småhovent akkurat da jeg våknet, men ser bra ut nå. Er ikke hoven eller rød.

Men jeg har hatt hodepine...Lurer på om det har noen sammenheng.

Personlig ville jeg nok ventet litt og sett det an, så lenge du ikke har direkte vondt i øyet, og det ikke er hovent, spesielt rødt, eller tyter gugge ut av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...