Gå til innhold

Ut å fly

Anbefalte innlegg

Gjest Tupsi-Tupsi
Skrevet

Skal snar en tur med fly til Paris. Og som vanlig GRUER jeg meg før en flytur. Har vel ikke akkurat flyskrekk, men liker det altså lite.

Hvordan er det med dere andre? Glade i å fly, eller ikke? Tar imot alle gode råd som får meg til å føle meg litt tryggere i kabinen.

Har forresten vært så dum å se på det programmet om flykatasrtofer-"Mayday", skulle jeg ikke ha gjort....

Gjest mora2
Skrevet

Vel..Jeg har aldri flydd jeg...synes det ser _veldig_ skummelt ut!

Men jeg vet det, at om jeg må fly en dag, så skal jeg bli god venn med de små hvite ;0)

Skrevet

Det er jo så DEILIG når flyet tar av.

Se noen episoder med Little Einsteins på Playhouse Disney først, så kan du sitte og klappe på lårene og strekke armene i været mens du roper TA AV.

*ler høyt*

Nei, sorry. Overtrøtt. ;)

Gjest Tupsi-Tupsi
Skrevet

Det er jo så DEILIG når flyet tar av.

Se noen episoder med Little Einsteins på Playhouse Disney først, så kan du sitte og klappe på lårene og strekke armene i været mens du roper TA AV.

*ler høyt*

Nei, sorry. Overtrøtt. ;)

Skal se litt på den:) godt med galgenhumor.

Egentlig deilig når flyet tar av,ja, i hvert fall iflg ungene. Men jeg tenker alltid så dramatiske tanker,skrekk og gru. Hjertebank osv.

Men det vil vel helst gå bra:)

Gjest Tupsi-Tupsi
Skrevet

Men jeg vet det, at om jeg må fly en dag, så skal jeg bli god venn med de små hvite ;0)

Jeg vurderer en konjakk eller to før avgang:)

Gjest mora2
Skrevet

Jeg vurderer en konjakk eller to før avgang:)

Hi,hi, hørtes ikke dumt ut ;0)

Gjest Rafens
Skrevet

Aldri flydd??

Gjest mora2
Skrevet

Aldri flydd??

Nope...

Ikke født med vinger jeg ;0)

Gjest Tupsi-Tupsi
Skrevet

Hi,hi, hørtes ikke dumt ut ;0)

Bare så vanskelig å finne "drikkeplass". Ser litt rart ut når alenemora på tur drikker med ungene rundt ha ha.

Har aldri prøvd altså, men kanskje neste gang...

Gjest mora2
Skrevet

Bare så vanskelig å finne "drikkeplass". Ser litt rart ut når alenemora på tur drikker med ungene rundt ha ha.

Har aldri prøvd altså, men kanskje neste gang...

He, he, du får helle det over på en annen flaske ;0)

Skrevet

Ingen tips, men jeg er absolutt ikke redd i det hele tatt. Hender både titt og ofte at jeg sovner før flyet har lettet. :-)

Og nei, ingen form for dop eller piller som gjør meg søvnig. Bare deilig å tenke på at nå har jeg faktisk lov å sove litt. :-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg skal fly på mandag. Jeg pleier ikke være redd, sjansen for at noe skjer er minimal.

Mannen min derimot, han er ordentlig redd for å fly, og har ikke flydd på flere år nå.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å fly, men en venninne av meg synes det er litt skummelt. Da hjelper det at vi snakker om hva de forskjellige lydene er (landingshjulene som blir slått ut osv). Hører vi en lyd jeg ikke vet hva er, så spør jeg bare flyvertinnen, så kan venninnen min slappe av.

Kunnskap er makt :)

Gjest surikatt
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å fly, men en venninne av meg synes det er litt skummelt. Da hjelper det at vi snakker om hva de forskjellige lydene er (landingshjulene som blir slått ut osv). Hører vi en lyd jeg ikke vet hva er, så spør jeg bare flyvertinnen, så kan venninnen min slappe av.

Nei jeg er ikke redd for å fly heldigvis. Jobber offshore så jeg tar fly og helikopter hver gang på jobb. Har aldri skjedd noe.

Gjest Tutsi-Tutsi
Skrevet

Ingen tips, men jeg er absolutt ikke redd i det hele tatt. Hender både titt og ofte at jeg sovner før flyet har lettet. :-)

Og nei, ingen form for dop eller piller som gjør meg søvnig. Bare deilig å tenke på at nå har jeg faktisk lov å sove litt. :-)

Du er jammen tøff! Men kanskje du reiser mye med fly...Har hørt at man blir mindre redd etter hvert.

Gjest Tutsi-Tutsi
Skrevet

Jeg skal fly på mandag. Jeg pleier ikke være redd, sjansen for at noe skjer er minimal.

Mannen min derimot, han er ordentlig redd for å fly, og har ikke flydd på flere år nå.

Godt at det er flere pyser enn meg da. Og synest selv at jeg er litt modig som flyr ,selv om jeg er redd.

Gjest Tutsi-Tutsi
Skrevet

Så snill du er:) Jeg reiser som regel alene sammen med ungene(som elsker å fly), så jeg har bare ungene til å "trøste"meg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg liker og fly, men jeg liker ikke det at jeg er fastspent i setet (sliter med kontrollbehov). de jeg gjør for å slappe av er og holde meg opptatt, spennendes bok, blad.

Prate voldsomt som guttungen ;o)

Og puste rolig.

Skrevet

Du er jammen tøff! Men kanskje du reiser mye med fly...Har hørt at man blir mindre redd etter hvert.

Har reist en del med fly det siste året, da kjæresten bor på en helt annen kant av landet. Er nok mye sant i det at det blir bedre og bedre jo mer man flyr. Men å fly er vel uansett en ting jeg aldri har vært nervøs for.

Lykke til, og det kommeer til å gå så bra atte. :-)

Skrevet

Jeg er ikke redd for å fly, men det er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Jeg er lang i beina, så dårlig plass er det også. Kriblinga i beina er helt forferdelig. Jeg prøver å engasjere meg i noe, f eks en spennende bok, spiller kortspill med reisefølge, diskutere noe som er interessant. Kort og godt noe som får meg til å glemme at jeg sitter i "rottefella".

Det er heldigvis ikke så langt til Paris. GOD TUR!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...