Gjest ikke-gjeng-medlem Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Er det slik at det er bare de som har et kjent nick herinne kan forvente at folk gidder å engasjere seg? Har sittet og lest litt, og det slår meg at enkelte får svar på alt, uansett, hvor "teit" det måtte være, mens andre og mer interessante/vanskelige spørsmål, blir glatt oversett. Andre som har tenkt på det samme? Nesten så jeg ikke tør spørre engang...... ps. jeg er ikke fortørnet på egne vegne 0 Siter
Gjest ikke-gjeng-medlem Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 ps.2 Når jeg skrev "herinne", mente jeg ikke spesifikt på Åpent Forum, men følte dette var den riktigste plassen å poste det på 0 Siter
vilde Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Er jo ikke så rart at de som "kjenner hverandre" her engasjerer seg i hverandres spørsmål/innlegg uansett hva det måtte dreie seg om. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Innimellom kan det nok være sånn. Bare de mest kjente, som har hatt nickene sine i mange år får svar på "uinteressante" innlegg. Selvfølgelig får noen andre det også da, men er vel unntaket. Men still spørsmål eller kom med innlegg for det da, noen av oss her inne svarer alltid om det er noe man kan svare på ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 For min del så orker eg ikkje engasjere meg i "tunge" innlegg i månedsvis, så da kan det fort bli litt "overfladiske" tråder eg svarer i... Men det er helt likegyldig for meg, hvem som står bak innlegget. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Det kan nok sikkert virke slik for enkelte. Jeg selv svarer kanskje noen ganger på "meningsløse" innlegg fra kjente pga at jeg kjenner litt til forhistorien Da er ikke innleggene så meningsløse som de i utgangspunktet ser ut til. 0 Siter
Gjest ikke-gjeng-medlem Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Det kan nok sikkert virke slik for enkelte. Jeg selv svarer kanskje noen ganger på "meningsløse" innlegg fra kjente pga at jeg kjenner litt til forhistorien Da er ikke innleggene så meningsløse som de i utgangspunktet ser ut til. godt poeng! 0 Siter
Gjest ikke-gjeng-medlem Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Innimellom kan det nok være sånn. Bare de mest kjente, som har hatt nickene sine i mange år får svar på "uinteressante" innlegg. Selvfølgelig får noen andre det også da, men er vel unntaket. Men still spørsmål eller kom med innlegg for det da, noen av oss her inne svarer alltid om det er noe man kan svare på ) takk for oppmuntringen tror det for min del handlet litt om , at jeg ennå ikke har turdet å komme med noen "dypere" innlegg, fordi jeg har observert at de ofte ikke får så mye respons har en liten innebygget redsel for å bli avvist. :S ,særlig når man gjør seg litt naken og sårbar. 0 Siter
Gjest ikke-gjeng-medlem Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Er jo ikke så rart at de som "kjenner hverandre" her engasjerer seg i hverandres spørsmål/innlegg uansett hva det måtte dreie seg om. sant nok så da er det bare å bli en av gjengen da 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 godt poeng! Synes AneM beskrev det fint. Vi som har vært her i årevis, husker en del av det som har vært oppe til diskusjon, og noen ganger legger vi mer i innlegget enn det som egentlig står der, fordi vi har elefant-minne! Men ikke vær redd for å spørre! Vi vil jo ha flere med her :-) 0 Siter
vilde Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 sant nok så da er det bare å bli en av gjengen da Jeg er ikke med i "gjengen" jeg heller ;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har også tenkt på dette, men har funnet ut at jo mer kjent nick du har jo flere svar får du... Ergo så har jeg diskutert i flere diskusjoner for å gjøre mitt nick mer kjent og ergo får jeg flere svar:-) Man småprater mer med mennesker man "kjenner":-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er ikke med i "gjengen", jeg svarer på det jeg synes er intressant, ofte har nok overskriften mye å si... 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er i "gjeng" med hele dol jeg Dvs jeg svarer alle uansett nick dersom jeg har noe å komme med, og mange ganger uten å ha noe å komme med også.... *dukker* 0 Siter
Gjest Anonym nu! Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg vil ikke være med i "gjengen", men kan svare alle, uansett nick. Jeg skriver ofte spørsmål under falskt nick fordi jeg ser det er en tendens til å se på tidligere innlegg og svar når det kommer til å svare på et innlegg, mere sånn at "Ikke rart at du sier det, jeg husker du skrev det... (bla bla bla) i en tidligere tråd" Hadde jeg villet at noen skulle ta med det jeg hadde skrevet i tidligere tråder har jeg henvist til tråden selv, gidder ikke det der at du får råd ut i fra hvordan personene her inne kjenner deg på tråder du har vært med på tidligere. Ingen her inne kjenner meg (så vidt jeg vet) ingen skal kjenne meg heller, det er det nok av folk som gjør i det virkelige liv! 0 Siter
morsan Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Det kan nok sikkert virke slik for enkelte. Jeg selv svarer kanskje noen ganger på "meningsløse" innlegg fra kjente pga at jeg kjenner litt til forhistorien Da er ikke innleggene så meningsløse som de i utgangspunktet ser ut til. Jeg støtter denne forklaringen fullt ut:-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 takk for oppmuntringen tror det for min del handlet litt om , at jeg ennå ikke har turdet å komme med noen "dypere" innlegg, fordi jeg har observert at de ofte ikke får så mye respons har en liten innebygget redsel for å bli avvist. :S ,særlig når man gjør seg litt naken og sårbar. Ikke vær engstelig! :-) Det at det kan oppfattes som en "gjeng" er noe som det kan virke som sett fra utsiden, fra dem som er ferske og/eller som ikke skriver så mye. "Been there - done that". Jeg var lenge en nokså sporadisk person på dol, og jeg drev ihvertfall ikke med "småprat". Det hendte seg jeg stusset over at lange svar fra meg kunne få liten respons, mens korte svar fra "dol-kjendiser" fikk takksigelser og/eller andre tilbakemeldinger fra trådstarter. Men senere, da jeg følte meg mer "klar" for å delta på dol på en litt annen måte, så merker jeg jo at jeg blir et mer "kjent nick". Det er ikke så mye som skal til, annet enn litt tid og interesse. Men det er helt OK at dersom du ikke ønsker å bruke mye tid her inne - det er plass til alle!!:-) 0 Siter
Gjest ikke-gjeng-medlem Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Takk til dere alle som tok dere tid til å komme med innspill. Det satte jeg stor pris på 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.