Gå til innhold

Når bytter du ut dataen din?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Hvor ofte investerer du i ny datamaskin?

Gjest heyheymymy
Skrevet

hvert femte år, så lenge jeg ikke spiller de dataspillene så kan jeg bruke maskinen veldig lengen.

Skrevet

Eg har bare kjøpt en pc i mitt liv og det var i 1998.

Gjest xbellax
Skrevet

hvert femte år, så lenge jeg ikke spiller de dataspillene så kan jeg bruke maskinen veldig lengen.

Handler du ny maskin hvert 5 år?

Gjest this is a signature
Skrevet

''hvert femte år, så lenge jeg ikke spiller de dataspillene så kan jeg bruke maskinen veldig lengen.''

Hva mente du her?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kvittet meg nylig med en som ble kjøpt i -97. Etter det har vi hatt en jeg ikke aner hvor er blitt av. Nå har vi en stasjonær og to bærbare. Den ene bærbare er ca 2 år gml, og den eies og brukes av mannen min. Han har bestilt en ny, i tillegg til at eldstedatteren skal få en når hun blir tenåring om få strakser.

Jeg kommer til å ha min så lenge den funker, mens mannen min tror jeg kommer til å kjøpe ny hver gang det kommer noe kjappere og bedre på markedet.

Skrevet

Jeg har 11 PC'er i huset og 6 av dem er mine (resten tilhører barna).

Kjøpte min første i 1994, så det vil si at jeg i snitt, kjøper meg en PC hvert 2,3. år. Tar jeg med barna sine blir det 1,2 i året.

Skrevet

Jeg har 11 PC'er i huset og 6 av dem er mine (resten tilhører barna).

Kjøpte min første i 1994, så det vil si at jeg i snitt, kjøper meg en PC hvert 2,3. år. Tar jeg med barna sine blir det 1,2 i året.

''Tar jeg med barna sine blir det 1,2 i året''

En hvert 1,2. år mente jeg..

Skrevet

Handler du ny maskin hvert 5 år?

Min er ca 2 år gammel.Blir en ny i løpet av dette året.

Skrevet

Bytter ut og bytter ut. Jeg hiver sjelden ut den gamle bare fordi jeg kjøper ny :) Det blir vel i praksis en ny maskin ca. hvert tredje år.

Gjest wellwellwell
Skrevet

Bytter ut og bytter ut. Jeg hiver sjelden ut den gamle bare fordi jeg kjøper ny :) Det blir vel i praksis en ny maskin ca. hvert tredje år.

Jeg gjør en nøye vurdering av behov. Ut ifra denne vurderingen vurderer jeg hva som må byttes av komponenter. Prissjekker komponentene på f.eks. hw.no. Om jeg mener behovet for komponentene er større enn behovet for ikke å kvitte meg med det komponentene koster + porto, bestiller jeg komponentene i den butikken billigste butikken som har god service.

Når det har gått en stund trekker jeg også inn i regnestykket at sannsynligvis flere og flere pc-komponenter må byttes, og om det er nært frem i tid er det mulig jeg da til slutt ender opp med å kjøpe både nytt HK+RAM+CPU ++++. Kabinett, harddisker, kabler og slikt kan jo som regel benyttes. Jeg kaster uanett ikke en PC, men lar den få nytt liv hos noen andre eller lager et eller annet av den ;)

Skrevet

Jeg gjør en nøye vurdering av behov. Ut ifra denne vurderingen vurderer jeg hva som må byttes av komponenter. Prissjekker komponentene på f.eks. hw.no. Om jeg mener behovet for komponentene er større enn behovet for ikke å kvitte meg med det komponentene koster + porto, bestiller jeg komponentene i den butikken billigste butikken som har god service.

Når det har gått en stund trekker jeg også inn i regnestykket at sannsynligvis flere og flere pc-komponenter må byttes, og om det er nært frem i tid er det mulig jeg da til slutt ender opp med å kjøpe både nytt HK+RAM+CPU ++++. Kabinett, harddisker, kabler og slikt kan jo som regel benyttes. Jeg kaster uanett ikke en PC, men lar den få nytt liv hos noen andre eller lager et eller annet av den ;)

"Jeg gjør en nøye vurdering av behov. Ut ifra denne vurderingen vurderer jeg hva som må byttes av komponenter. Prissjekker komponentene på f.eks. hw.no. Om jeg mener behovet for komponentene er større enn behovet for ikke å kvitte meg med det komponentene koster + porto, bestiller jeg komponentene i den butikken billigste butikken som har god service.

Når det har gått en stund trekker jeg også inn i regnestykket at sannsynligvis flere og flere pc-komponenter må byttes, og om det er nært frem i tid er det mulig jeg da til slutt ender opp med å kjøpe både nytt HK+RAM+CPU ++++. Kabinett, harddisker, kabler og slikt kan jo som regel benyttes. Jeg kaster uanett ikke en PC, men lar den få nytt liv hos noen andre eller lager et eller"

Analytiker med sans for gjenbruk?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har hatt fem stasjonære og tre bærbare siden 1995. Den siste stasjonære er tre år gammel til høsten og den nyeste bærbare er 1 år og 9 mnd gammel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...