Gå til innhold

Er husredd om natta...

Anbefalte innlegg

Gjest Miss hubro
Skrevet

Gruer meg til hver natt, for er så hus/nattredd. Er som om alle sansene mine blir skjerpa til det ytterste om natta og er ikke sånn på dagen da. Noen heite tips til hvordan unngå det? Ser på tv g sånn, men hjelper ikke helt da.

Skrevet

Er det selv, men har ingen tips.. Andre enn å ikke være alene, men det er vel sikkert vanskelig..

Gjest Miss hubro
Skrevet

Er det selv, men har ingen tips.. Andre enn å ikke være alene, men det er vel sikkert vanskelig..

Ja, er vanskelig det. Overnatta mye med ei vennine en periode, men ble jo ikke bedre av det...

Gjest surikatt
Skrevet

Ja, er vanskelig det. Overnatta mye med ei vennine en periode, men ble jo ikke bedre av det...

Hva med å ha et husdyr? Da er man aldri alene.

Skrevet

Ha på en lampe, eller to om natta. Sett på radio på en kanal med rolig musikk og prat. Ta en runde i huset før du legger deg og kikk inn i skap og under senger, sånn at du legger deg med visshet om at alt er i orden.

Gjest mora2
Skrevet

Få deg en hund :0)

Det krever endel da, men til gjengjeld kan du få ei rå vaktbikkje.

Innstalere hus alarm..?

Eller ørepropper, da hører du hvertfall ingenting ;0)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er du redd?

Er det en virkelig fare eller en tenkt fare?

Skrevet

Innstalere hus alarm..?

Det samme tenkte søstra mi......til hun kom til å tenke på brannvarselen.

Gjest papez
Skrevet

For meg og min redsel hjalp det å tenke at det faktisk er lettere å gjemme seg/overleve når det er mørkt...

Men, den tanken hjelper nok ikke om det f.eks er spøkelser eller mus du er redd da ;-)

Gjest Miss hubro
Skrevet

Hva er du redd?

Er det en virkelig fare eller en tenkt fare?

Jeg blir oversensitiv om natta og alle lyder og ting jeg tror jeg "ser" blir så virkelige. Vært utsatt for overgrep og per i dag har jeg en "stalker" (han bor over 1 time unna) som ikke tar et hint. Har ikke hørt fra han på et par uker nå. Han er ikke samme persn som overgriperen. Bor på grunnplan med veranda mot en ganske skjermet plett. Så lett for andre å snuse utenfor. Har soveromsvindu vendt mot veranda.

sort som natta
Skrevet

Jeg blir oversensitiv om natta og alle lyder og ting jeg tror jeg "ser" blir så virkelige. Vært utsatt for overgrep og per i dag har jeg en "stalker" (han bor over 1 time unna) som ikke tar et hint. Har ikke hørt fra han på et par uker nå. Han er ikke samme persn som overgriperen. Bor på grunnplan med veranda mot en ganske skjermet plett. Så lett for andre å snuse utenfor. Har soveromsvindu vendt mot veranda.

jævlig!!sliter med søvnen selv(ikke nødvendigvis selve natta,men det å gi slipp på bevisstheten) pga overgrep.

håper du får hjelpen du trenger!!

Gjest Miss hubro
Skrevet

jævlig!!sliter med søvnen selv(ikke nødvendigvis selve natta,men det å gi slipp på bevisstheten) pga overgrep.

håper du får hjelpen du trenger!!

Takk. Jo får god hjelp heldigvis:) Men er som du sier, er noe med å slippe kontrollen i tilfelle det "skjer" noe...Og om natta blir jeg lett litt "overtroisk" og skvetten. Det er jeg ikke om dagen.

Gjest Miss hubro
Skrevet

Innstalere hus alarm..?

Ørepropper tør jeg ikke, får da hører jeg jo ingenting om noen bryter seg inn :-P

Har katt som oppfører seg som ei vaktbikkje da. Men hun "senser" så mye at jeg blir nervøs av det...plutselig kan hun reise seg og springe bort til vinduet..lurer på alarm ja, eller i hvertfall klistre opp en sånn advarsel om det.

sort som natta
Skrevet

Takk. Jo får god hjelp heldigvis:) Men er som du sier, er noe med å slippe kontrollen i tilfelle det "skjer" noe...Og om natta blir jeg lett litt "overtroisk" og skvetten. Det er jeg ikke om dagen.

lykke til!!urettferdig at offerene skal slite,mens enkelte overgripere ser ut til å leve upåvirket:/

Gjest Miss hubro
Skrevet

Hva med å ha et husdyr? Da er man aldri alene.

Har katt da:) Men oversensitiv hun også :-S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...