Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

* stiller meg i køen av de borgelig gifte som lurer *

(Ikke at hun vil våge å påstå at det er en selvfølge å gifte seg i kirken etter å ha lest dise svarene...)

Hehe, forklaringen glimrer med sitt fravær her ja...

Jeg har klørne veldig ute på dette her, siden jeg ved et par anledninger har blitt spurt om vi ikke skal "gifte oss ordentlig" snart!

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Persille1365381127

9

• Nb!

7

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har klørne veldig ute på dette her, siden jeg ved et par anledninger har blitt spurt om vi ikke skal "gifte oss ordentlig" snart!

Hvafornoe? Er det noen som i våre dager mener at norsk borgelig vielse ikke er ordentlig / bra nok?

Det er ikke kirken som "egentlig" vier folk, og de borgelige myndigheter som også sniker seg til å kunne gjøre det. Det er heller omvendt (ikke dermed sagt at det er noe galt eller mindreverdig med kirkelige vielser).

Skrevet

Hvafornoe? Er det noen som i våre dager mener at norsk borgelig vielse ikke er ordentlig / bra nok?

Det er ikke kirken som "egentlig" vier folk, og de borgelige myndigheter som også sniker seg til å kunne gjøre det. Det er heller omvendt (ikke dermed sagt at det er noe galt eller mindreverdig med kirkelige vielser).

Det skal sies at disse kommentarene har kommet fra "den eldre garde", men likevel merker jeg at jeg kjenner på noen såre følelser når dette kommenteres.

På den annen side; min mann og jeg synes definitivt at vi er gift på ordentlig, og det er jo i bunn og grunn det som teller:-)

Skrevet

Ja, jeg sier som laban: Rart at dette kommer nå i våre dager!

Mine foreldre giftet seg borgerlig på 60-tallet, og fikk høre fra enkelte gamle mennesker dengangen at de ikke anså dem for å være "ordentlig gift", men disse synserne er jo forlengst døde;-)

Persille1365381127
Skrevet

''Begge i kirken selvfølgelig.''

Skriver du dette fordi du mener at det er en selvfølge å gifte seg i kirken, eller fordi dette er selvfølgelig i forhold til det trådstarter spurte om?

En selvfølge ifht det trådstarter spurte om selvfølgelig?

Det er vel uvesentlig for vedkommende om jeg skal i bryllup et annet sted enn i kirken når det er kirken h*n spør etter?

Det var da svært så kritisk da...

Persille1365381127
Skrevet

Det kan jo hende jeg har hatt andre ting å gjøre enn å lese på DOL....

Persille1365381127
Skrevet

''(Ikke at hun vil våge å påstå at det er en selvfølge å gifte seg i kirken etter å ha lest dise svarene...)''

;-) Tanken har slått meg også.

Tro meg, jeg hadde svart at jeg mente kirkelig vielse var den eneste ordentlige vielsen om det var det jeg mente.

Skrevet

Tro meg, jeg hadde svart at jeg mente kirkelig vielse var den eneste ordentlige vielsen om det var det jeg mente.

''Den der kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorligt. Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.''

;-)

Persille1365381127
Skrevet

''Den der kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorligt. Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.''

;-)

Vel, så mye pepper dere gir meg for helt vanlige ting som dere har tolket ut i rare ting som ikke har slått meg en gang - så er det ikke så rart at jeg er litt lei av å svare på ting dere har klart å koke i hop på egen hånd.

Det er _ingenting_ som antyder at jeg svarer på noe annet enn spørsmålet som blir stilt, og bare det at tanken om å betvile det slår dere sier jo noe om hvordan dere velger å lese mine innlegg, og bekrefter egentlig bare det jeg har hevdet den siste tiden.

Skrevet

Vel, så mye pepper dere gir meg for helt vanlige ting som dere har tolket ut i rare ting som ikke har slått meg en gang - så er det ikke så rart at jeg er litt lei av å svare på ting dere har klart å koke i hop på egen hånd.

Det er _ingenting_ som antyder at jeg svarer på noe annet enn spørsmålet som blir stilt, og bare det at tanken om å betvile det slår dere sier jo noe om hvordan dere velger å lese mine innlegg, og bekrefter egentlig bare det jeg har hevdet den siste tiden.

"dere"???

Skrevet

Kanskje greit å gå litt inn i seg selv da, og se på om det faktisk er tilfelle at man av og til uttaler (skriver) seg litt klønete...

Og tro det eller ei, Persille - dette er kun konstruktiv kritikk:-)

Skrevet

Jeg husker at jeg også syntes det var rart at du slang på den "selvfølgelig"... :-)

Jeg leste ikke overskriften godt nok til å finne løsningen på hvorfor du skrev det...

Skrevet

Døh - vi tulla jo bare litt...

Skrevet

''bare det at tanken om å betvile det slår dere sier jo noe om hvordan dere velger å lese mine innlegg, og bekrefter egentlig bare det jeg har hevdet den siste tiden.''

Jeg synes faktisk dette er i overkant paranoid! Mener du at jeg/vi istedet skal tenke: "Åja, akkurat persille er så touchy på hva folk leser ut av hennes innlegg her inne, så da må jeg passe meg vel for å spørre hva hun egentlig mener"

Og dessuten: Er det ikke fint, da, at folk spør hva det er du mener, istedenfor at de skal gå rundt og fortolke ting på egen hånd?

Man minnes til stadighet på her inne at man ikke har mimikk og denslags som i en vanlig samtale, og at det er lett å bli misforstått. Og den som skriver innlegg vet jo selv akkurat hva h*n vil si, og legger derfor ikke alltid merke til viktige utelatelser.

Jeg husker en tråd jeg la inn for en tid tilbake om sønnen min som hadde prompekonsert, og glemte å ta med at "prompingen" skjedde ved å lage lyden i armhulen - ikke ved bruk av "fiseringen"! ;-) Jeg leste faktisk gjennominnlegget på forhpndsvisningen, men klarte bare ikke å se at den meget avgjørende detaljen manglet! ;-)

Persille1365381127
Skrevet

''bare det at tanken om å betvile det slår dere sier jo noe om hvordan dere velger å lese mine innlegg, og bekrefter egentlig bare det jeg har hevdet den siste tiden.''

Jeg synes faktisk dette er i overkant paranoid! Mener du at jeg/vi istedet skal tenke: "Åja, akkurat persille er så touchy på hva folk leser ut av hennes innlegg her inne, så da må jeg passe meg vel for å spørre hva hun egentlig mener"

Og dessuten: Er det ikke fint, da, at folk spør hva det er du mener, istedenfor at de skal gå rundt og fortolke ting på egen hånd?

Man minnes til stadighet på her inne at man ikke har mimikk og denslags som i en vanlig samtale, og at det er lett å bli misforstått. Og den som skriver innlegg vet jo selv akkurat hva h*n vil si, og legger derfor ikke alltid merke til viktige utelatelser.

Jeg husker en tråd jeg la inn for en tid tilbake om sønnen min som hadde prompekonsert, og glemte å ta med at "prompingen" skjedde ved å lage lyden i armhulen - ikke ved bruk av "fiseringen"! ;-) Jeg leste faktisk gjennominnlegget på forhpndsvisningen, men klarte bare ikke å se at den meget avgjørende detaljen manglet! ;-)

Nei, jeg mener ikke at du skal tenke at jeg er sensitiv - for det er jeg ikke.

Jeg tenker bare at man kan lese akkurat det som står der, ikke fabulere om hva det kanskje _kan_ bety om man leser det annerledes. Jeg svarte på akkurat det som ble spurt om, ingenting annet.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg husker at jeg også syntes det var rart at du slang på den "selvfølgelig"... :-)

Jeg leste ikke overskriften godt nok til å finne løsningen på hvorfor du skrev det...

Så enkelte som at jeg ikke gadd å omforumlere første setningen. At jeg skal i to bryllup på en fredag er jo helt irrelevant for hovedinnlegget dersom de ikke er i kirken.

Persille1365381127
Skrevet

Kanskje greit å gå litt inn i seg selv da, og se på om det faktisk er tilfelle at man av og til uttaler (skriver) seg litt klønete...

Og tro det eller ei, Persille - dette er kun konstruktiv kritikk:-)

Jeg skjønner faktisk ikke hvor du tar det fra.

Jeg svarte på akkurat det det ble spurt om, ingenting annet. Jeg la ikke til personlige betraktninger, ingen "jeg synes" eller "jeg mener", kun at jeg skal i bryllup som begge er i kirke på fredager og derfor må det være mulig.

Som andre har svart kan det sikkert avhenge av kirkekrets, men den tanken slo meg ikke engang, så det skrev jeg ingenting om.

Persille1365381127
Skrevet

"dere"???

Som i flere enn én.

Skrevet

Så enkelte som at jeg ikke gadd å omforumlere første setningen. At jeg skal i to bryllup på en fredag er jo helt irrelevant for hovedinnlegget dersom de ikke er i kirken.

Ser jo det nå ;-)

Men vi var altså flere som undret oss over formuleringen, selv om jeg kanskje var den eneste som ikke la merke til at trådstarter spurte spesielt om "i kirken".

Skrevet

Har ikke Gud fri på fredager?

Seniorpolitikk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...