Gå til innhold

Så uendelig sliten mor...

Anbefalte innlegg

Gjest sliten, trett og rådvill
Skrevet

Nå trenger jeg virkelig gode råd.

Har hatt to eksamener og en unge som har gått gjennom en stor operasjon. Den var vellykket, men det var noen harde uker etterpå med mye smerter. Var på sykehuset i to uker. (jeg og pappan vekslet på å være der siden jeg hadde to eksamener)

Nå har vi vært hjemme i nesten en uke, og ting begynner å falle på plass. Men jeg sliter virkelig med å komme til hektene igjen. har to eksamener til nå på under to uker, og jeg klarer ikke å konsentrere meg.

Jeg er trøtt, sliten, ukonsentrert, slapp osv.. Skjønner at det er en reaksjon på det presset som sto på over den toukers-perioden, men problemet er at jeg ikke har tid til dette riktig enda...

Noen gode tips??

Skrevet

Uff, jeg føler med deg.

Har du mulighet til å komme deg ut og gå en tur hver dag? Frisk luft gir utrolig mye energi.

Pass også på hva du spiser. Øk inntaket av proteiner og grønnsaker, og minimer inntaket av pasta, poteter og særlig hvitt brød. Det hjelper også ganske momentant på energien og tiltakslysten.

Sørg for å legg deg i skikkelig tid, slik at du får nok søvn.

Er barnet hjemme med deg, så prøv å få litt avlastning innimellom.

Lykke til!

Gjest også en studine
Skrevet

Jeg har hatt et tilsvarende kjør, med mye på hjemmefronten, mens eksamener har pågått.

Jeg gikk til en terapeut som gav med det rådet å "fryse" alt annet enn fokus på eksamen. Spise sunt, få i seg vitaminer, og forsøke å opprettholde en god døgnrytme. Det kan være lettere sagt en gjort, men det fungerte for meg.

Eksamener er vel overstått og jeg kan igjen flytte fokus til å nøste opp i utfordringene på hjemmebane.

Dette forusetter selvsagt at du har en partner eller annen familie som er villig til å ta mesteparten av barn/hus-ansvaret til du er ferdig med eksamener.

Masse lykke til!

Gjest også en studine
Skrevet

Uff, jeg føler med deg.

Har du mulighet til å komme deg ut og gå en tur hver dag? Frisk luft gir utrolig mye energi.

Pass også på hva du spiser. Øk inntaket av proteiner og grønnsaker, og minimer inntaket av pasta, poteter og særlig hvitt brød. Det hjelper også ganske momentant på energien og tiltakslysten.

Lykke til!

ups.....

du kom meg i forkjøpet. Skriver sikkert litt fortere enn meg, og enda mer fyldig :) Men ser av vi i hovedtrekk tenkte ganske identisk. :)

Skrevet

Jeg har hatt et tilsvarende kjør, med mye på hjemmefronten, mens eksamener har pågått.

Jeg gikk til en terapeut som gav med det rådet å "fryse" alt annet enn fokus på eksamen. Spise sunt, få i seg vitaminer, og forsøke å opprettholde en god døgnrytme. Det kan være lettere sagt en gjort, men det fungerte for meg.

Eksamener er vel overstått og jeg kan igjen flytte fokus til å nøste opp i utfordringene på hjemmebane.

Dette forusetter selvsagt at du har en partner eller annen familie som er villig til å ta mesteparten av barn/hus-ansvaret til du er ferdig med eksamener.

Masse lykke til!

Hei. Takk for mange gode råd. Klarte å fryse alt til de to første eksamene, men problemet nå er at "faren er over" og da får jeg reaksjonen min...

Skal prøve å fokusere bedre, ungen er begynt så smått i barnehagen igjen, så jeg får litt tid alene. Men nå ramler det på med avslutninger for både skole og barnehageunger...

Gubben tar del i alt han klarer, heldigvis :-)

Gjorde terapeuten noe mer med deg? massasje/annen behandling

Skrevet

Uff, jeg føler med deg.

Lykke til!

Det med kosten kan unektelig bli bedre, ja!!

Må holde meg på gården siden det er mye unger her, men har klipt plen og ryddet blomsterbed siden det ikke krever tankevirksomhet,,,, er ihvertfall i bevegelse da..

Håper å få lest litt på skolen til uka, siden man ikke blir forstyrret da...

Skrevet

Det med kosten kan unektelig bli bedre, ja!!

Må holde meg på gården siden det er mye unger her, men har klipt plen og ryddet blomsterbed siden det ikke krever tankevirksomhet,,,, er ihvertfall i bevegelse da..

Håper å få lest litt på skolen til uka, siden man ikke blir forstyrret da...

Flott at du kommer deg ut og kan drive med litt tanketomt arbeide :)

Men har du ikke mulighet til å ta deg en tur når mannen din kommer hjem da?

Enten rusle en tur, eller kanskje ta bilen og dra til et stille sted der du kan koble helt av?

Lese på skolen er superlurt!!!

Og så må du tenke som så at om ikke så lenge er du faktisk ferdig med disse eksamenene, og da roer det meste seg :)

Gjest også en studine
Skrevet

Hei. Takk for mange gode råd. Klarte å fryse alt til de to første eksamene, men problemet nå er at "faren er over" og da får jeg reaksjonen min...

Skal prøve å fokusere bedre, ungen er begynt så smått i barnehagen igjen, så jeg får litt tid alene. Men nå ramler det på med avslutninger for både skole og barnehageunger...

Gubben tar del i alt han klarer, heldigvis :-)

Gjorde terapeuten noe mer med deg? massasje/annen behandling

Jeg fikk ikke noe massasje eller annen "behandling" enn samtale. Men det var veldig klargjørende på mange måter. Jeg innså at jeg ville gjøre vondt verre for meg selv og mine nærmeste om jeg ikke bestod eksamenene, så jeg bet tennene sammen og tvang meg til å fokusere. Nå er jeg i mål i så henseende.

Opplever en utladning nå som er ganske vond, men jeg må i det minste ikke ta noen eksamener på nytt, eller forlenge studietiden.

Forresten: du har ikke adgang til psykolog/terapeut gjennom studiestedet ditt? I såfall grip muligheten. Det er gratis.

Lykke til med innspurten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...