Gjest ikkeheltekspertpådette Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 8 åringen vil ha egen e-post konto og det ser jo riktig så enkelt ut å opprette flere identiteter på Outlook express. Får tom til å sende e-post fra adressen hennes. Men jeg klarer ikke å motta epost på hennes adresse. Jeg har bare opprettet hennes navn i bruker - laget en lik epostadresse som mannen min har @lyse.net - men må bruke mannen min sitt brukernavn og passord der det står konto. Har ellers like instillinger på denne kontoen som mannen min sin ang. pop3 server og smtp osv osv. Hva er det jeg gjør galt da? 0 Siter
citoyen Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 E-postkontoer må opprettes hos epost-leverandøren. Du kan ikke registrere dem direkte i mailprogrammet. For å lage en analogi: For at noen skal kunne ringe til deg må du opprette et telefonabonnement, det går ikke an å bare plugge inn telefonen og vente på at noen skal ringe på det nummeret man har valgt seg Det finnes mange som tilbyr gratis mail. Gmail som ble nevnt her funker helt fint. Det er web-basert mail, slik at man leser mailen på en webside i stedet for i et vanlig mailprogram. Hvis du helst vil at mailen hennes skal gå inn i det vanlige mailprogrammet for å kunne ha litt kontroll på hva hun gjør, så kan du logge inn på kundesidene hos lyse.no og opprette en vanlig konto til henne der. 0 Siter
Gjest ikkeheltekspertpådette Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 E-postkontoer må opprettes hos epost-leverandøren. Du kan ikke registrere dem direkte i mailprogrammet. For å lage en analogi: For at noen skal kunne ringe til deg må du opprette et telefonabonnement, det går ikke an å bare plugge inn telefonen og vente på at noen skal ringe på det nummeret man har valgt seg Det finnes mange som tilbyr gratis mail. Gmail som ble nevnt her funker helt fint. Det er web-basert mail, slik at man leser mailen på en webside i stedet for i et vanlig mailprogram. Hvis du helst vil at mailen hennes skal gå inn i det vanlige mailprogrammet for å kunne ha litt kontroll på hva hun gjør, så kan du logge inn på kundesidene hos lyse.no og opprette en vanlig konto til henne der. Takk for svar Citoyen. Men hvorfor står det da at man kan opprette flere identiteter i Outlook express? Og det står ingenting om at man må kontakte noen først... Det burde jo stått i Help- programmet? 0 Siter
citoyen Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Takk for svar Citoyen. Men hvorfor står det da at man kan opprette flere identiteter i Outlook express? Og det står ingenting om at man må kontakte noen først... Det burde jo stått i Help- programmet? Identitetene i Outlook er for å koble til eksisterende mailkontoer som du har fått tildelt av mail-leverandøren din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.