Gjest En lillebror i magen Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er gravid og legen ville at jeg skulle sjekke glukose(tror det heter det).Måtte komme fastene med urin prøve kl 8.30 og så skulle jeg drikke noe(æsj) og 2 timer senere skulle dem sjekke om alt er iorden.Har time til legen igjen kl 10.30.Men noen sa at jeg må sitte på legesentret de 2 timene etter jeg har drukket de greiene og til jeg skal inn til legen.At jeg ikke får lov til å gå hjæm i mens(bor i nærheten)stemmer dette? 0 Siter
vintermor Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Det stemmer. Du må sitte rolig på venteværelset i 2 timer. Grunnen til det er at hvis du går hjem har man ingen kontroll på hva du gjør, og aktivitet forbruker sukker og 2-timers verdien bllir kanskje kunstig lav. Ved at alle får beskjed om å sitte på venteværelelset har man lik aktivitet på alle og man kan derfor bruke like verdier på alle. 0 Siter
guttas Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har nettopp tatt en sånn glukosetest, og jeg måtte sitte på venteværelset de to timene, ja. Jeg bor også rett i nærheten av legesenteret. Jeg tok med meg lesestoff, og tiden gikk fortere enn jeg hadde trodd på forhånd. Heldigvis viste testen at blodsukkeret var normalt. Lykke til! 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Ta med deg håndarbeide eller en god bok. ) 0 Siter
Gjest En lillebror i magen Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Ta med deg håndarbeide eller en god bok. ) Å ja.Ja da skal jeg ta med ei god bok å lese imens 0 Siter