Gjest En lillebror i magen Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er gravid og legen ville at jeg skulle sjekke glukose(tror det heter det).Måtte komme fastene med urin prøve kl 8.30 og så skulle jeg drikke noe(æsj) og 2 timer senere skulle dem sjekke om alt er iorden.Har time til legen igjen kl 10.30.Men noen sa at jeg må sitte på legesentret de 2 timene etter jeg har drukket de greiene og til jeg skal inn til legen.At jeg ikke får lov til å gå hjæm i mens(bor i nærheten)stemmer dette? 0 Siter
vintermor Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Det stemmer. Du må sitte rolig på venteværelset i 2 timer. Grunnen til det er at hvis du går hjem har man ingen kontroll på hva du gjør, og aktivitet forbruker sukker og 2-timers verdien bllir kanskje kunstig lav. Ved at alle får beskjed om å sitte på venteværelelset har man lik aktivitet på alle og man kan derfor bruke like verdier på alle. 0 Siter
guttas Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har nettopp tatt en sånn glukosetest, og jeg måtte sitte på venteværelset de to timene, ja. Jeg bor også rett i nærheten av legesenteret. Jeg tok med meg lesestoff, og tiden gikk fortere enn jeg hadde trodd på forhånd. Heldigvis viste testen at blodsukkeret var normalt. Lykke til! 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Ta med deg håndarbeide eller en god bok. ) 0 Siter
Gjest En lillebror i magen Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Ta med deg håndarbeide eller en god bok. ) Å ja.Ja da skal jeg ta med ei god bok å lese imens 0 Siter
Gjest En lillebror i magen Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har nettopp tatt en sånn glukosetest, og jeg måtte sitte på venteværelset de to timene, ja. Jeg bor også rett i nærheten av legesenteret. Jeg tok med meg lesestoff, og tiden gikk fortere enn jeg hadde trodd på forhånd. Heldigvis viste testen at blodsukkeret var normalt. Lykke til! Er smaken grusom?.Har vært veldig kvalm tidlig i svangerskapet og litt småkvaln nå også så jeg gruer meg til å drikke noe som smaker grusomt.Får jeg drikke vann etterpå? 0 Siter
guttas Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Er smaken grusom?.Har vært veldig kvalm tidlig i svangerskapet og litt småkvaln nå også så jeg gruer meg til å drikke noe som smaker grusomt.Får jeg drikke vann etterpå? Nei, det var ikke grusomt, men veldig søtt. Jeg syns det var helt greit å drikke det. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Er smaken grusom?.Har vært veldig kvalm tidlig i svangerskapet og litt småkvaln nå også så jeg gruer meg til å drikke noe som smaker grusomt.Får jeg drikke vann etterpå? Grusomt og grusomt.. Det er sukkervann. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Ja, det stemmer. Du skal drikke en oppløsning med vann og druesukker. Det er ikke æsj, bare super, super søtt. Prøv å drikke det så fort som mulig. Bruker du for lang tid blir det veldig kvalmende søtt. Når du har tatt det så må du sitte på legekontoret. Dette i tilfelle du skulle få alt for høyt blodsukker underveis. Ta med deg noe å lese på, mobilen, håndarbeide og tenk på at det er egentlig litt luksus å ha 2 timer helt i ro og fred Etter de 2 timene tar de en ny blodprøve. Er blodprøven negativ - altså at blodsukkeret ikke er for forhøyet, så er alt greit og du kan dra hjem (og spise litt). 0 Siter
Gjest En lillebror i magen Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Ja, det stemmer. Du skal drikke en oppløsning med vann og druesukker. Det er ikke æsj, bare super, super søtt. Prøv å drikke det så fort som mulig. Bruker du for lang tid blir det veldig kvalmende søtt. Når du har tatt det så må du sitte på legekontoret. Dette i tilfelle du skulle få alt for høyt blodsukker underveis. Ta med deg noe å lese på, mobilen, håndarbeide og tenk på at det er egentlig litt luksus å ha 2 timer helt i ro og fred Etter de 2 timene tar de en ny blodprøve. Er blodprøven negativ - altså at blodsukkeret ikke er for forhøyet, så er alt greit og du kan dra hjem (og spise litt). Får jeg drikke vann etterpå?.Blir sikkert tørst av å sitte der i 2 timer 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Får jeg drikke vann etterpå?.Blir sikkert tørst av å sitte der i 2 timer Ja, når du har tatt den siste blodprøven så kan du gjøre hva du vil 0 Siter
Gjest En lillebror i magen Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, når du har tatt den siste blodprøven så kan du gjøre hva du vil Får jeg drikke vann i de 2 timene jeg må sitte der? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Får jeg drikke vann i de 2 timene jeg må sitte der? Nei, det får du ikke lov til. Du får ikke hverken spise eller drikke mens testen pågår Jeg er av dem som bestandig går rundt med en vannflaske, og jeg var sikker på at jeg kom til å forgå av tørst underveis. Det viste seg at det gikk kjempegreit. Tiden gikk fortere enn jeg hadde trodd, og jeg var ikke nevneverdig tørst heller. 0 Siter
Gjest En lillebror i magen Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Nei, det får du ikke lov til. Du får ikke hverken spise eller drikke mens testen pågår Jeg er av dem som bestandig går rundt med en vannflaske, og jeg var sikker på at jeg kom til å forgå av tørst underveis. Det viste seg at det gikk kjempegreit. Tiden gikk fortere enn jeg hadde trodd, og jeg var ikke nevneverdig tørst heller. Huff da..Nå gruer jeg meg mere.Er veldig tørst i denne varmen 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Huff da..Nå gruer jeg meg mere.Er veldig tørst i denne varmen Neida, det går så greit så. Bare gjør som vi snakket om, ta med deg noe å gjøre - så går tiden -poff- og så kan du drikke av hjertets lyst. Du klarer det så fint så! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.