Gå til innhold

klikk klakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg brukte dem mye som barn, særlig på stranden, husker jeg. Jeg har alltid kalt dem klikk-klakker, de med stropp mellom storetåa og nabotåa. Men jeg har også hørt kjipp-kjapper, flipp-floppers og slippers.

Gjest Rafens
Skrevet

Har alltid kalt de for flipfloper. Har flere slike (kjøpte bl.a. fem par i

havaianas i Brasil, ikke H&M sine til 30 kroner) og de er veldig gode å gå i.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det måtte jo amerikanske forskere til for å finne ut av det...det sier seg jo selv at dette ikke er fotformsko, hvem trener i badesandaler da? Det forskes på mye rart. Nå må vel amerikanske produsenter sette advarsel på dem at de kan være vonde å gå i og at man kan skli med dem, ellers blir de vel saksøkt.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg kaller dem slippers og jeg har noen med mer feminin form som sitter veldig godt på foten fra Nike. bruker dem på stranda, men synes ikke de egner seg å bade i, for de blir glatte og man kan skli litt sjevt ut av de.

Gjest mora2
Skrevet

Flippflapp :0)

Har et par slike, men liker ikke å ha noe mellom tæsan, så blir ikke brukt for mye..

Skrevet

Etterlyst? ;-) Jeg har jo bare vært borte i helgen;-)

*LOL* Ja så fort blir man savnet hehe

Skrevet

Dusjsko, badesko. Og nei, jeg har ikke slike, og de bør KUN brukes når man dusjer/bader i offentlige bad for å unngå spredning av fotsopp. Det egner de seg derimot bra til.

"Flipfloppere" er slike (gjerne sportsmerker, adidas) der reima er bredere og går over hele foten (sånn som alle har), det er også dusjsko og skal bare brukes som det.

Klikkklakkere kan det jo ikke hete, de klikker jo slett ikke?

De smeller jo opp og ned når man går om ikke jeg husker feil? De lager lyd.

Skrevet

Dritvonde badesandaler. Nei, de kommer ikke inn i mitt hus. Hadde slike til å bruke i dusjen på skolen da jeg var lita.

Gjest minnah
Skrevet

flipp-flopper ;-)

Kan ikke fordra slike, de sitter ikke på foten min (de sklir liksom til siden så jeg tråkker utenfor) og de gnager mellom tærne. Grusomme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...