Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg - jeg synes det er fryktelig!

Skrevet

Jeg tror ikke de som gjør dette hadde gjort det mot sine nærmeste. Da burde de ikke gjøre det mot andres nærmeste heller.

Dette er ingen god praksis

Sånn generelt så skjønner jeg ikke de som synes alt er så greit å gjøre mot andre, men hvis de opplever det selv eller mot sine nærmeste så er helvete ute.

Skrevet

Jeg tror ikke de som gjør dette hadde gjort det mot sine nærmeste. Da burde de ikke gjøre det mot andres nærmeste heller.

Sånn generelt så skjønner jeg ikke de som synes alt er så greit å gjøre mot andre, men hvis de opplever det selv eller mot sine nærmeste så er helvete ute.

''Sånn generelt så skjønner jeg ikke de som synes alt er så greit å gjøre mot andre, men hvis de opplever det selv eller mot sine nærmeste så er helvete ute.''

Minner meg om en del av guttene på barneskolen, 3-4 klasse kanskje? De kunne godt rive av oss jenter lua og slenge den i søla og tråkke på den mens de gliste og lo. Om vi tok igjen og gjorde det samme mot dem var helvete løs.

Skrevet

Jeg tenker - ''av og til hoppet de på kistelokket'' Hva når de kommer igjennom..? Huff, jeg blir rett og slett kvalm jeg!

Skrevet

Dette er helt vanlig praksis, og en selvfølge å gjøre.

At de hopper nedi grava og trakker på kista er litt søkt. Men at de legger litt press på kista med graveskuffen, før de er ferdig å fylle igjen er jo helt naturlig.

Kisteveggene er tynne som papir, og de gir etter etter kort tid uansett. Men når de gir det lille puffet, så får de sådd plen over med en gang så det blir pent,istedetfor at man får et synlig søkke etter noen mnd/året etter fordi kista har klappet sammen.

Skrevet

At de hopper nedi grava og trakker på kista er litt søkt. Men at de legger litt press på kista med graveskuffen, før de er ferdig å fylle igjen er jo helt naturlig.

Kisteveggene er tynne som papir, og de gir etter etter kort tid uansett. Men når de gir det lille puffet, så får de sådd plen over med en gang så det blir pent,istedetfor at man får et synlig søkke etter noen mnd/året etter fordi kista har klappet sammen.

At det er vanlig praksis - mulig, men de vil nå ha en slutt på det, og sier også at det har blitt slutt.

En selvfølge å gjøre? Neppe, siden myndighetene vil sette en stopper for praksisen!

Gjest Babyløven
Skrevet

Tror nok også det er ganske vanlig. Der jeg har sett dette, har de først dekket kista med jord, og så trykket med grabben eller skuffen på gravemaskin. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg til svar at det er pga at det skal råtne fortere. Syns egentlig ikke det var noe galt i det. Råtne gjør det jo før eller siden uansett.

Har mer tro på at _det_ var grunnen, og ikke at gresset skal gro penere eller hva det nå stod.

Har også vært med på at de må pompe vann ut av grava, før de kan senke kista, da grava fyllte seg med vann med en gang, syns det virket enda værre, vann som siger inn i kista liksom.

Ja til kremasjon, sier jeg!

Gjest mora2
Skrevet

Uff, hørtes ille ut at de hoppet på den...

Da må man jo regne med at de trør igjennom å rett på avdøde...

Kan ikke si at jeg liker tanken på at noen har trampet på mine kjære....

Men, på en annen måte, alt råtner jo bort uansett....

Vanskelig, men nei, jeg synes det er respektløst!!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg synes også det var vanskelig da vi besøkte graven og så at den hadde sunket sammen, da visste vi jo at kistelokket hadde gitt etter og nedbrytelsesprosessen var i gang.

Men det skjedde tross alt på den naturlige måten.

Hilsen

Skrevet

At det er vanlig praksis - mulig, men de vil nå ha en slutt på det, og sier også at det har blitt slutt.

En selvfølge å gjøre? Neppe, siden myndighetene vil sette en stopper for praksisen!

De er vel på en måte pliktet til å reagere på det når det kommer ut i offentligheten og folk reagerer så kraftig ;-)

Tvillingmamma
Skrevet

På vår kirkegård gjøres det heldigvis ikke.

De etterfylte jord og sådde ny plen da graven til vår lille baby falt sammen.

Såpass bør det være!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...