Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest PayPal
Skrevet

Mottok nettopp denne mailen fra [email protected]

''Dear Customer,

This email has been sent to you by PayPal, Inc. to inform you that we were unable to process some of your recent paypal transactions. This might be due to one of the following reasons:

Submitting incorrect information during initial sign up process. A recent change in your personal information. (eg: billing address, phone) An inability to accurately verify your personal information.

As a result, to ensure that your service is not interrupted we request you to confirm and verify your account information By Clicking Here . However Failure to do so will result in abnormal account behaviour during transactions. ''

Det står jo paypal i adressen (kjøpte nylig noe på e-bay og betalte med PayPal, men da sto det at betalingen var godkjent og utført), men den inneholder ikke PPs logo. Føler på meg at dette er noe lureri? Har ikke trykket på linken eller bekreftet eller endret noe.

Skrevet

Du må IKKE klikke på link i slike mailer!!! Det er typisk scam for å få deg til å oppgi brukernavn og passord til lurendreiere.

PayPal sier selv at du bare skal logge deg inn direkte på deres nettside og aldri klikke på linker i mailer.

Jeg fikk en gang en annen type mail tilsynelatende fra PayPal med beskjed om å klikke på link og logge meg på. Mailen så veldig ekte ut. Mailen skrev at noen hadde prøvd å misbruke min konto, og jeg ble oppfordret om å logge på og sjekke at alt var OK!

Jeg klikket ikke på linken, men logget på paypal direkte og kontaktet dem om dette, og fikk svar tilbake om at det var scam.

Gjest PayPal
Skrevet

Du må IKKE klikke på link i slike mailer!!! Det er typisk scam for å få deg til å oppgi brukernavn og passord til lurendreiere.

PayPal sier selv at du bare skal logge deg inn direkte på deres nettside og aldri klikke på linker i mailer.

Jeg fikk en gang en annen type mail tilsynelatende fra PayPal med beskjed om å klikke på link og logge meg på. Mailen så veldig ekte ut. Mailen skrev at noen hadde prøvd å misbruke min konto, og jeg ble oppfordret om å logge på og sjekke at alt var OK!

Jeg klikket ikke på linken, men logget på paypal direkte og kontaktet dem om dette, og fikk svar tilbake om at det var scam.

Okei, det jeg trodde. Tusen takk for svar! :-)

Skrevet

Den kjappeste måten å sjekke dette på er at PayPal _alltid_ begynner sine eposter med navnet ditt, ikke den generelle "dear customer".

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Har ikke trykket på linken eller bekreftet eller endret noe.''

Det tror jeg var lurt av deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...