Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Er så i tvil om hvilke bilder jeg skal bruke i takkekortene til min sønns konfirmasjon. Jeg har både tatt bildene og laget kortene selv så jeg har fritt spillerom Det er to bilder jeg har falt litt ekstra for. Derfor tenke jeg: et bilde hvor poden står lent mot en svært sprek bil.(en av våre) Min sønn synes godt fra siden, han titter mot kameraet, er halvt alvorlig i uttrykket. Bilen er noe dominerende. Oppe i ene hjørnet hadde jeg tenkt å sette inn portrettbilde av poden i en oval. Siden han er litt halvalvorlig på store bildet tenkte jeg portrettbilde litt mer smilende. Andre alternativ: Poden står oppå et bord og bøyer seg skøyeraktig fremover mot kameraet, smiler stort. Slipset henger ned og han har hendene i lommene. Et veldig avslappet og hærlig bilde. Tenkte samme portrettovalen her, men med et litt mer alvorlig utrykk siden storbilde er såpass lekent. Skjønner det er vanskelig for andre som ikke har sett dem å uttale seg om hvem som er finest, men hva tenker dere basert på forklaringen min? Begge bildene er fine (eller alle fire blir det jo) Men det bilde han står alene på er litt sånn fint alà fotografstil, mens det med bilen på blir veldig "guttete". (samme stilen som når jentene står med hest) Har også flere bilder hvor han er veldig fin men hvor bare en del av bilen synes. Da føler jeg at poenget med bilen er litt borte. Er jo ikke så veldig viktig dette her da, men det er jo moro å sende ut iøyenfallende og fine bilder 0 Siter
Debra-irl Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 sjarmisbildet! Liker smilebilder best jeg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg ville sendt bildet uten bilen. Både fordi det hørtes kjempefint ut, og fordi det med bilen hørtes litt harry ut. Mne det er min smak, dah. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg må innrømme at jeg ikke gadd lese hele innlegget ditt, men hvorfor i verden kan du ikke spørre din sønn hvilket bilde han vil ha på takkekortene???? Mineldste sønn er bare ti år, men likevel fullt i stand til å bestemme slike ting. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Alternativ to. Du skriver jo at bilen er noe dominerende på alternativ en, og det blir litt feil, synes jeg. Det er jo konfirmanten som skal vises frem, ikke familiens bil. ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg synes konfirmanten bør velge bilde selv. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Hvorfor ikke bruke begge? Fineste takkekortet jeg noen sinne har fått var et med flere bilder på. I og med at du lager selv kan du jo som du sier gjøre som du vil. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Alternativ to. Du skriver jo at bilen er noe dominerende på alternativ en, og det blir litt feil, synes jeg. Det er jo konfirmanten som skal vises frem, ikke familiens bil. ;o) Kan jo bruke det med bilen og så "lime" det andre bildet i mindre format oppå bilen. 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 1. Spør gutten hva han vil. 2. Der går an å ha to forskjellige bilder, f eks ett til onkler & tanter & naboer, ett til guttens kompiser. - - - Men ettersom du jo ber om våre egne meninger: Jeg synes smilebilder er best, så dette taler for bilde nr 2. Men: Enkelte "morrobilder" kan bli litt vel tøysete i forhold til et mer oppstilt bilde, og dette kan tale for bilde nr 1. Det er umulig for meg å si om bilen er _for_ dominerende på bilde 1 og/eller om han smiler "for lite", likeså umulig å si om bilde nr 2 er "for" tullete. Jeg bildegooglet "konfirmasjonsbilde", uten særlig stort resultat, men er er enkelte kommentarer (fant nesten bare jentebilder...) Jente på hest - her synes jeg ikke at hesten ble for dominerende: http://www.sagaoya.com/ccI00013.jpg Dette er et tradisjonelt bilde, og veldig OK synes jeg. I slike sammenhenger synes jeg ikke at oppstilt = kjedelig, men heller at det er trygt og pent og OK å se på også om mange år: http://www.dinfestdrakt.no/lena-liten.jpg Et litt mer tøysete bilde som balanserer fint til å ikke bli _for_ tullete. Bildet er skarpt og fint, vi ser hele ansiktet, og det er sprudlende. Et lite minus for at ikke øynene er mer åpne: http://www.photosight.org/up/2006/05/30/37220.jpg Ligner veldig på forrige bilde, men ikke like heldig, synes jeg: http://www.photosight.org/up/2006/05/01/35430.jpg Alt for dominerende plante (som dertil er stygg!): 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 1. Spør gutten hva han vil. 2. Der går an å ha to forskjellige bilder, f eks ett til onkler & tanter & naboer, ett til guttens kompiser. - - - Men ettersom du jo ber om våre egne meninger: Jeg synes smilebilder er best, så dette taler for bilde nr 2. Men: Enkelte "morrobilder" kan bli litt vel tøysete i forhold til et mer oppstilt bilde, og dette kan tale for bilde nr 1. Det er umulig for meg å si om bilen er _for_ dominerende på bilde 1 og/eller om han smiler "for lite", likeså umulig å si om bilde nr 2 er "for" tullete. Jeg bildegooglet "konfirmasjonsbilde", uten særlig stort resultat, men er er enkelte kommentarer (fant nesten bare jentebilder...) Jente på hest - her synes jeg ikke at hesten ble for dominerende: http://www.sagaoya.com/ccI00013.jpg Dette er et tradisjonelt bilde, og veldig OK synes jeg. I slike sammenhenger synes jeg ikke at oppstilt = kjedelig, men heller at det er trygt og pent og OK å se på også om mange år: http://www.dinfestdrakt.no/lena-liten.jpg Et litt mer tøysete bilde som balanserer fint til å ikke bli _for_ tullete. Bildet er skarpt og fint, vi ser hele ansiktet, og det er sprudlende. Et lite minus for at ikke øynene er mer åpne: http://www.photosight.org/up/2006/05/30/37220.jpg Ligner veldig på forrige bilde, men ikke like heldig, synes jeg: http://www.photosight.org/up/2006/05/01/35430.jpg Alt for dominerende plante (som dertil er stygg!): Takk for langt og fyldig svar Har tenkt på å bruke forskjellige bilder, til forskjellige folk. Bilen er ikke mer dominant enn hesten på det ene bildet ditt. Og jeg tenkte på å legge et portrettbilde oppe i det ene hjørnet som sakt. Derfor jeg tenkte på bilen er fordi det blir et litt annerledes bilde enn de vanlige oppstilte. Og med portrettbilde så får de jo se hvordan han ser ut også. (bilder med mange detaljer - hest, bil, blomster etc. - har en tendens til å gjøre motivet - konfirmanten - slik at det ikke er så lett å se ansiktsdetaljer ol. Det ene bildet ditt, det første, når hun unge jenta hopper synes jeg er veldig fint. Men der kommer det frem det jeg mener med at mennesket blir mindre "synlig" så langt fra. Tanter og onkler etc. som ikke ser ungene på lange tider har litt problemer med å se hvordan de virkelig ser ut (derfor portrettbilde) Hun dama med planten, det bilde er forferdelig. Som du sier så er planten heller lite pen, og det ser ut som dama knuger seg inn i planta av en eller annen grunn. Det er ikke et bra bilde. 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Hvorfor ikke bruke begge? Fineste takkekortet jeg noen sinne har fått var et med flere bilder på. I og med at du lager selv kan du jo som du sier gjøre som du vil. Tenkte på det, å lage en form for kollage Har et hvor du ser ham dytte baken på bilen også, så det er ganske artig. Men har så dårlige fotoprogram, med så få muligheter, så jeg sliter litt... 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg synes konfirmanten bør velge bilde selv. Problemet er at denne konfirmanten er såpass fornøyd med flere av bildene at han synes mamma kan velge 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg ville latt gutten selv velge. Høvdingen er forespurt, men han er såpass fornøyd med flere av bildene at han mener mamma kan velge 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Alternativ to. Du skriver jo at bilen er noe dominerende på alternativ en, og det blir litt feil, synes jeg. Det er jo konfirmanten som skal vises frem, ikke familiens bil. ;o) Bilen er "like dominerende" som hesten i ene linken til morsan. Tingen er jo at jeg skulle lime inn et bilde til - portrett - av konfimanten oppe i det ene hjørnet. Da hadde vi fått et litt annerledes bilde av konfirmanten samtidig som det også var et bra portrettbilde av ham der. 0 Siter
Gjest Stolt mor til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Kan jo bruke det med bilen og så "lime" det andre bildet i mindre format oppå bilen. Det var akkurat slik jeg hadde tenkt det ene alternativet mitt 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg må innrømme at jeg ikke gadd lese hele innlegget ditt, men hvorfor i verden kan du ikke spørre din sønn hvilket bilde han vil ha på takkekortene???? Mineldste sønn er bare ti år, men likevel fullt i stand til å bestemme slike ting. Sur eller? "gadd ikke lese hele innlegget ditt" "hvorfor kan ikke sønnen velge selv, det gjør min tiåring"..... *ler* Du, høvdingen er forespurt, og han er såpass fornøyd med opptil flere av bildene at han synes det er greit at mamma velger. Selvsakt tar jeg hensyn til ønskene til ungene mine, har elleveåring selv jeg som alltid får si sitt, og selvsakt får 14 åringen gjøre det samme 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg ville sendt bildet uten bilen. Både fordi det hørtes kjempefint ut, og fordi det med bilen hørtes litt harry ut. Mne det er min smak, dah. Harry er ikke god nok grunn for meg til å vrake. *er ikke glad i ordet harry om alle ting* Men du har helt rett i at det andre bildet er veldig morsomt og avslappet 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 sjarmisbildet! Liker smilebilder best jeg. Takk Det er et fint bilde, ingen tvil om det. Har i det hele tatt fått tatt en god del fine bilder. Vanskelig å velge. Men sjarmisbildet viser veldig godt hvilken person gutten er. Han er en skikkelig blid og humoristisk sjarmis 0 Siter
Gjest Mener nå jeg Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg ville gått for bilde nummer to. Men uansett ville jeg droppet å putte et portrettbilde inn i det andre bildet. Det blir bare rotete og lite pent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.