pekkaline Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg hadde gått for det første alternativet. Om ikke jeg husker feil så betyr den bilen også endel for slekten? Morro da. Ellers må jeg si at jeg har sansen for de lekne bildene også. Det hvor han lener segh frem og smiler, det høres superfint ut 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg ville gått for bilde nummer to. Men uansett ville jeg droppet å putte et portrettbilde inn i det andre bildet. Det blir bare rotete og lite pent. Det med portrett kom jeg på fordi konfirmanten har en hel del familie som ikke ser han og hans søsken særlig mye. Da ville det kanskje være litt moro å ha et nærbilde også av poden. Tenkte jeg Men jeg vurderte å skjære ut portrettet i oval da og legge det oppå det andre slik at det faktisk ble pent, ikke bare klaske det på plass liksom. Får se hva jeg gjør. Med bilen er det veldig ryddig med et portrett, kanskje mindre "nødvendig" og mindre plass på bilde uten bilen... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Tenkte på det, å lage en form for kollage Har et hvor du ser ham dytte baken på bilen også, så det er ganske artig. Men har så dårlige fotoprogram, med så få muligheter, så jeg sliter litt... Det er bare å laste ned en prøveversjon av f.eks Adobe Photoshop, eller av Photoshop Elements som er enklere å bruke. De virker i 30 dager, burde være mer enn nok tid for å få kortet ferdig. :-) 0 Siter
nick Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det kommer an på om det er bilen eller guttungen du skal vise frem. Noe annet som jeg lurer på er: Er det ikke vanlig å ha konfirmasjonen i mai? 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det kommer an på om det er bilen eller guttungen du skal vise frem. Noe annet som jeg lurer på er: Er det ikke vanlig å ha konfirmasjonen i mai? Bilen er ikke så fremtreden at guttungen ikke synes da Det blir litt som "konfirmantjentene med hest" Litt annerledes bilde, og med et portrett av poden oppe i det ene hjørnet. Jo, de fleste konfirmasjoner er i mai, men her i bygda var ungdommen delt opp i tre datoer etter hvor de soknet, og da var første haug i mai og to siste haugene i juni 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det kommer an på om det er bilen eller guttungen du skal vise frem. Noe annet som jeg lurer på er: Er det ikke vanlig å ha konfirmasjonen i mai? Har hørt om konfirmasjon om høsten også. 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg hadde gått for det første alternativet. Om ikke jeg husker feil så betyr den bilen også endel for slekten? Morro da. Ellers må jeg si at jeg har sansen for de lekne bildene også. Det hvor han lener segh frem og smiler, det høres superfint ut Vi er jo litt glade i spesielle biler, og denne bilen er unektelig av det slaget folk virkelig legger merke til. Det var stas for konfirmanten å bli hentet av den sprekeste og mest spesielle bilen på konfirmantdagen Derfor er det litt "naturlig" å blande inn bilen i dette i det hele tatt, det var jo doningen til poden den dagen det. Så blir bildet litt sånn "jente med hest". Mange av jentene har jo hesten med på bilde, og bilen er ikke mer dominerende enn hestebilde morsan la ut for eksempel. Og med et pent portrettbilde oppe i høyre hjørne da så blir liksom "alt komplett" Men du har rett i at smilebilde er fint også. Lyset ble litt galt på det, litt for lyst i ansiktet, men bilde er virkelig artig. Blir en varm aura rundt det liksom Og det speiler veldig hvordan gutten er, humoristisk, blid, sjarmerende. Skakke værra lett nei 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det med portrett kom jeg på fordi konfirmanten har en hel del familie som ikke ser han og hans søsken særlig mye. Da ville det kanskje være litt moro å ha et nærbilde også av poden. Tenkte jeg Men jeg vurderte å skjære ut portrettet i oval da og legge det oppå det andre slik at det faktisk ble pent, ikke bare klaske det på plass liksom. Får se hva jeg gjør. Med bilen er det veldig ryddig med et portrett, kanskje mindre "nødvendig" og mindre plass på bilde uten bilen... Jeg er også litt skeptisk til et slik portrettbilde plassert "oppå" et annet bilde. for all del - det kan være kjempefint, men det kan også bli litt vel rotete. Går det an å lage et dobbeltkort slik at du har det ene bildet på forsida, sammen med konfirmantens navn og konf.dato, og inni har du det andre bildet + plass til å skrive personlig takkehilsen? 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Har hørt om konfirmasjon om høsten også. Det hørte faktisk jeg om også i konfirmantgjengen nå. DET hørtes rart ut for meg da, men helt sikkert ikke rart for dem som har det slik 0 Siter
Gjest Mener nå jeg Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det med portrett kom jeg på fordi konfirmanten har en hel del familie som ikke ser han og hans søsken særlig mye. Da ville det kanskje være litt moro å ha et nærbilde også av poden. Tenkte jeg Men jeg vurderte å skjære ut portrettet i oval da og legge det oppå det andre slik at det faktisk ble pent, ikke bare klaske det på plass liksom. Får se hva jeg gjør. Med bilen er det veldig ryddig med et portrett, kanskje mindre "nødvendig" og mindre plass på bilde uten bilen... Men hva har bilen med ham å gjøre? Hest kan jeg skjønne, om konfirmanten eier egen hest og bruker mye tid på den. Eller at noen har med trompeten eller hva det måtte være, om de spiller i korps. Men foreldrenes snertne sportsbil? Neeeeh.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 1. Spør gutten hva han vil. 2. Der går an å ha to forskjellige bilder, f eks ett til onkler & tanter & naboer, ett til guttens kompiser. - - - Men ettersom du jo ber om våre egne meninger: Jeg synes smilebilder er best, så dette taler for bilde nr 2. Men: Enkelte "morrobilder" kan bli litt vel tøysete i forhold til et mer oppstilt bilde, og dette kan tale for bilde nr 1. Det er umulig for meg å si om bilen er _for_ dominerende på bilde 1 og/eller om han smiler "for lite", likeså umulig å si om bilde nr 2 er "for" tullete. Jeg bildegooglet "konfirmasjonsbilde", uten særlig stort resultat, men er er enkelte kommentarer (fant nesten bare jentebilder...) Jente på hest - her synes jeg ikke at hesten ble for dominerende: http://www.sagaoya.com/ccI00013.jpg Dette er et tradisjonelt bilde, og veldig OK synes jeg. I slike sammenhenger synes jeg ikke at oppstilt = kjedelig, men heller at det er trygt og pent og OK å se på også om mange år: http://www.dinfestdrakt.no/lena-liten.jpg Et litt mer tøysete bilde som balanserer fint til å ikke bli _for_ tullete. Bildet er skarpt og fint, vi ser hele ansiktet, og det er sprudlende. Et lite minus for at ikke øynene er mer åpne: http://www.photosight.org/up/2006/05/30/37220.jpg Ligner veldig på forrige bilde, men ikke like heldig, synes jeg: http://www.photosight.org/up/2006/05/01/35430.jpg Alt for dominerende plante (som dertil er stygg!): Det siste bildet der var da et merkelig bilde?! 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er også litt skeptisk til et slik portrettbilde plassert "oppå" et annet bilde. for all del - det kan være kjempefint, men det kan også bli litt vel rotete. Går det an å lage et dobbeltkort slik at du har det ene bildet på forsida, sammen med konfirmantens navn og konf.dato, og inni har du det andre bildet + plass til å skrive personlig takkehilsen? Kan desverre ikke lage bilde utenpå kortene. Alle kortene er laget for hånd med pynt og stæsj, alle forskjellige Men mulig jeg kunne lagt inn portrettbilde som et ovalt mindre bilde på samme side som han skal skrive hilsen, og så ha "hovedbilde" på andre siden. *tenker* 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Men hva har bilen med ham å gjøre? Hest kan jeg skjønne, om konfirmanten eier egen hest og bruker mye tid på den. Eller at noen har med trompeten eller hva det måtte være, om de spiller i korps. Men foreldrenes snertne sportsbil? Neeeeh.... Det er vel ikke bare organiserte aktiviteter som "tells" når man skal snakke om en persons interesser? 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det siste bildet der var da et merkelig bilde?! Ja, det kom i en rekke bilder av henne og en annen jente - alle tatt i samme oppgang med den samme busken. Flere av dem var helt OK, men dette var ikke bra....;-) 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det er bare å laste ned en prøveversjon av f.eks Adobe Photoshop, eller av Photoshop Elements som er enklere å bruke. De virker i 30 dager, burde være mer enn nok tid for å få kortet ferdig. :-) Var problemer med å få lastet ned adobe photoshop. Det er visst utilgjengelig fo øyeblikket. Prøvde Xara Xtreme, men det var ikke særlig ok. Men takk 0 Siter
Gjest Mener nå jeg Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det er vel ikke bare organiserte aktiviteter som "tells" når man skal snakke om en persons interesser? Selvsagt ikke, og det skrev jeg da heller ikke??? Men foreldrenes bil? Hvem vil egentlig ha bilen med på bildet? Konfirmanten eller foreldrene? 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Vi er jo litt glade i spesielle biler, og denne bilen er unektelig av det slaget folk virkelig legger merke til. Det var stas for konfirmanten å bli hentet av den sprekeste og mest spesielle bilen på konfirmantdagen Derfor er det litt "naturlig" å blande inn bilen i dette i det hele tatt, det var jo doningen til poden den dagen det. Så blir bildet litt sånn "jente med hest". Mange av jentene har jo hesten med på bilde, og bilen er ikke mer dominerende enn hestebilde morsan la ut for eksempel. Og med et pent portrettbilde oppe i høyre hjørne da så blir liksom "alt komplett" Men du har rett i at smilebilde er fint også. Lyset ble litt galt på det, litt for lyst i ansiktet, men bilde er virkelig artig. Blir en varm aura rundt det liksom Og det speiler veldig hvordan gutten er, humoristisk, blid, sjarmerende. Skakke værra lett nei Lag de to alternativene ferdig, ett av hver, så ber du din sønn om å velge Begge alternativene dine hørtes flotte ut, så mislykket kan det uansett ikke bli Gratulerer med vel overstått. Du som hadde "fiskepynt" på bordet? 0 Siter
Gjest Stolt mamma til tenåring Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Men hva har bilen med ham å gjøre? Hest kan jeg skjønne, om konfirmanten eier egen hest og bruker mye tid på den. Eller at noen har med trompeten eller hva det måtte være, om de spiller i korps. Men foreldrenes snertne sportsbil? Neeeeh.... Det er nå ikke bare "foreldrenes snertne sportsbil" Det er en ganske spesiell bil, som var konfirmantens for dagen. Han synes det var veldig stas å bli hentet i plassen mest snertne og spesielle bil. En bil alle kompisene synes er rå. Og her i heimen er ikke ting "bare foreldrenes". Vi deler "alt" med ungene vi da. 0 Siter
Mamma07 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Har hørt om konfirmasjon om høsten også. Det er forskjellig fra sted til sted. Her jeg bor er det borgerlig komf i Mai og kristlig til høsten. Der min mor kommer fra er det bare i Mai. Da hun var liten var det bare om høsten... 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Selvsagt ikke, og det skrev jeg da heller ikke??? Men foreldrenes bil? Hvem vil egentlig ha bilen med på bildet? Konfirmanten eller foreldrene? Hun skriver jo at sønnen likte begge bildene og derfor overlot til sin mor å velge. Hvis han absolutt ikke ville hatt med bilen på bildet, hadde han helt sikkert sagt fra, tror du ikke? Da jeg ble fotografert i anledning konformasjonen, ble det også tatt bilde av meg sammen med mine foreldres hund. Disse bildene ble riktignok ikke brukt til takkekort, og en hun er jo et familiemedlem, noe en bil forhåpentligvis ikke er, men hjemmeboende barn skiller ikke så voldsomt på det som tilhører foreldrene og det som er "ens eget". De fleste barn vil jo kalle huset for "sitt hus"/"huset vårt"/"huset mitt" osv, men de eier det jo ikke - de bare bor der! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.