Gå til innhold

Flytting til USA & Lesbisk bryllup. Spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest En kompis
Skrevet

2 av mine aller nærmeste venninner har forelsket seg, problemet er at en er amerikansk og bor i USA og den andre er norsk og bor i Oslo. Det virker som om de begge opplever at dette er langt mer enn en kortvarig forelskelse, de har kjent hverandre lenge, men først nå klart å ta skrittet ut og vist sine følelser for hverandre. Den amerikanske kvinnen har barn i USA og en høy stilling i et annerkjent firma og det til sammen gjør det umulig å flytte til Norge for hennes del. Den norske kvinnen ønsker mer enn gjerne å flytte til USA men pga visum-regler kan hun kun oppholde seg i landet i max 90 dager av gangen. Den norske kvinnen har heller ikke et yrke som er etterspurt i USA og kan derfor ikke søke om oppholdstillatelse av den grunn. Hvordan løser man dette? Dersom de giftet seg (med tid og stunder) vil en oppholdstillatelse være mulig, det i seg selv er vel tvilsomt fordi USA enda ikke godkjenner same-sex marriage.

What to do?

Gjest Digger USA
Skrevet

Kan ikke noe om lover og regler ang dette.

Men personlig så hadde jeg, om jeg var den norske kvinnen, reist og levd litt "dag for dag".

Så fikk jeg heller dra ut og inn igjen etter disse 90 dagene.

Det er vel litt viktig å få prøvd ut forholdet også, sett hvordan ting utviklet seg. Greit med en form for prøvetid.

Hvis paret ønsket å være sammen så kan det vel hende at den norske kvinnen finner en jobb/stilling som gjør at hun kan fortsette å bli i USA.

Uansett, Statene er et svært spennende land, så som norsk kvinne, uten barn å ta hensyn til, hadde jeg gledelig dratt på flekken til kjærligheten, og til mulighetenes land.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...