Gå til innhold

Spørsmål om fiskestang

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen mamman
Skrevet

Vi har fått en billig fiskestang (til barnet). Har lyst til å prøve den, men jeg (den voksne) har ikke fisket med stang siden jeg var barn selv omtrent. Jeg vet ikke engang om den er til ferskvannsfiske eller til å bruke ved havet. Hvordan ser man sånt? Hva slags sluk eller flue bør vi ha hvis vi skal fiske fra et vann? Noen nettside med enkle råd om nybegynnerfiske (gjerne for barn)?

candyqueen_83
Skrevet

Kan godt bruke en helt vanlig, enkel stang både til ferskvann og saltvann. Men husk å skylle den godt etter bruk i saltvann. I ferskvann bør du bruke en sluk som ikke er for tung, kanskje 5-10 gram? Ellers har den lett for å sette seg fast, ettersom det ikke er like dypt, og mye siv osv på bunnen.

Gjest Aimabel
Skrevet

Kan godt bruke en helt vanlig, enkel stang både til ferskvann og saltvann. Men husk å skylle den godt etter bruk i saltvann. I ferskvann bør du bruke en sluk som ikke er for tung, kanskje 5-10 gram? Ellers har den lett for å sette seg fast, ettersom det ikke er like dypt, og mye siv osv på bunnen.

Er det ikke enklere for barn å fiske med mark og dupp?

candyqueen_83
Skrevet

Er det ikke enklere for barn å fiske med mark og dupp?

Jeg fisket med begge deler da jeg var liten, husker ikke om jeg syns en av delene var enklere enn den andre. Men jeg husker det var litt kjedelig å vente for å følge med på om duppen gikk under. Jeg syns det er mer morsomt å kaste :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg fisket med begge deler da jeg var liten, husker ikke om jeg syns en av delene var enklere enn den andre. Men jeg husker det var litt kjedelig å vente for å følge med på om duppen gikk under. Jeg syns det er mer morsomt å kaste :o)

Jeg er litt mer lat når det gjelder fisking :-) Men fluefiske det har jeg aldri hørt om at kan være noe for barn, er ikke det mer for spesielt intresserte?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg er litt mer lat når det gjelder fisking :-) Men fluefiske det har jeg aldri hørt om at kan være noe for barn, er ikke det mer for spesielt intresserte?

Jeg tror jeg hadde holdt fluene unna ungene ja :o) Jeg elsker å fiske selv, men har aldri prøvd med fluer. Det er nok mer for spesielt interesserte og ikke små barn. De får lære seg å kaste ordentlig med sluk først :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...