Gå til innhold

Noen kloke dolfolk som har litt greie på data?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skal kjøpe ny stasjonær pc. Kjøpte ny skjerm for kort tid tilbake så det trenger jeg ikke. Jeg kommer til å bruke den til å surfe på nettet, og laste ned musikk. Jeg har litt lite greie på sånt; hva slags spesifikasjoner bør jeg minimum ha?

Alternativt vurderer jeg å slette hele harddisken min på den pc'en jeg har nå og reinstallere alt på nytt (den er cirka 4 år gammel). Problemet er bare at jeg har et trådløs nettverkskort inni pc'en og dersom jeg sletter alt må jeg kjøpe nytt nettverkskort, pluss få noen til å installere det for meg. Jeg tenker da at det likegjerne kan lønne seg å kjøpe ny pc.

Jeg har bærbar pc så det trenger jeg ikke.

Noen anbefalinger?

Skrevet

hvorfor må du kjøpe nytt nettverkskort hvis du formaterer? Den var jeg ikke helt med på.

Mary Poppins
Skrevet

hvorfor må du kjøpe nytt nettverkskort hvis du formaterer? Den var jeg ikke helt med på.

Jeg må kanskje ikke kjøpe nytt, men må ihvertfal få noen til å installere det på nytt. Dersom jeg sletter og reinstallerer så blir jo pc'en som ny, altså som om jeg aldri har brukt den, og da må også dette nettverkskortet installeres på nytt. Slik jeg har forstått det..

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke, som smurf78, hvorfor du må kjøpe nytt nettverkskort om du reformaterer pc'n? Men jeg skal overhodet ikke skryte på meg å kunne noe som helst som pc'er...

Mary Poppins
Skrevet

Det er mulig du må installere nettverkskortet ja, men det er ikke noe problem. Finn ut produsent og modell, og leit opp driverne på nettet (produsentens hjemmesider). Så brenner du dette til CD. Da er det bare å installere dette etter at du har formatert disken og installert windows på nytt.

Da er du sikret - men de fleste nettverkskort er det støtte for i windows.

Hehe du får det til å høres så enkelt ut :-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke, som smurf78, hvorfor du må kjøpe nytt nettverkskort om du reformaterer pc'n? Men jeg skal overhodet ikke skryte på meg å kunne noe som helst som pc'er...

Se svaret mitt til smurf78 :)

Skrevet

Hehe du får det til å høres så enkelt ut :-)

Hvis du har en kjekk kar i kikkerten er det nå du skal sjekke ham opp ved å be ham hjelp. ;o)

Mary Poppins
Skrevet

Hvis du har en kjekk kar i kikkerten er det nå du skal sjekke ham opp ved å be ham hjelp. ;o)

Hehe som jeg skrev til hun som hadde dette som taktikk her om dagen, jeg ville nok heller da isåfall bedt han bort på middag og en film. Det enkle er ofte det beste..synes jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...