smurf78 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Hvor viktig er omega 3 for kroppen? Samboeren min hater fisk over alt på jord, men kan til nød spise fiskepinner etc. Det er jo som regel hvit fisk. Laks kan jeg få ham til å spise en sjelden gang, men da blir han grinete. Jaja, vet at han er en unge, men sånn er det. Så vi får ikke i oss mye omega-3 som er i fisk.. Vi lever da enda, og lurte på hvor viktig det er å få i seg rød fisk hver uke? Hvit fisk er enklere å få i ham. Er det annen mat man kan spise istedet? Hva med omega-3 kosttilskudd? (Ikke det at han liker det heller men.) 0 Siter
Soulshine Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 http://www.helsenytt.no/artikler/fisk.html 0 Siter
Gjest epa-dha Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Sild, makrell og anjos er også rik på omega3 fettsyrer. Om dere f.eks. spiser 1 brødskive med makrell i tomat hver dag i en uke, så tilsvarer det ett måltid fet fisk den uka. Det bør helst være 2 måltider med fet fisk pr.uke. Derfor kan det være en fordel å supplere med 2 omega3 kapsler hver dag. Gjerne et høykonsentrert omega3 produkt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Tja, man lever nok greit en stund uten nok Omega-3, men Omega-3 er det som smører kroppen. Alt fra hud, ledd, sener, hjerte og ikke minst hjerne trenger Omega-3. Personlig tar jeg daglig Eskimo-3 - og det gjør barna mine også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.