Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er omega 3 for kroppen? Samboeren min hater fisk over alt på jord, men kan til nød spise fiskepinner etc. Det er jo som regel hvit fisk. Laks kan jeg få ham til å spise en sjelden gang, men da blir han grinete. Jaja, vet at han er en unge, men sånn er det. Så vi får ikke i oss mye omega-3 som er i fisk.. Vi lever da enda, og lurte på hvor viktig det er å få i seg rød fisk hver uke? Hvit fisk er enklere å få i ham. Er det annen mat man kan spise istedet? Hva med omega-3 kosttilskudd? (Ikke det at han liker det heller men.)

Gjest epa-dha
Skrevet

Sild, makrell og anjos er også rik på omega3 fettsyrer.

Om dere f.eks. spiser 1 brødskive med makrell i tomat hver dag i en uke, så tilsvarer det ett måltid fet fisk den uka. Det bør helst være 2 måltider med fet fisk pr.uke. Derfor kan det være en fordel å supplere med 2 omega3 kapsler hver dag. Gjerne et høykonsentrert omega3 produkt.

Skrevet

Tja, man lever nok greit en stund uten nok Omega-3, men Omega-3 er det som smører kroppen. Alt fra hud, ledd, sener, hjerte og ikke minst hjerne trenger Omega-3.

Personlig tar jeg daglig Eskimo-3 - og det gjør barna mine også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...