Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig, og lurer på om jeg ikke skulle prøve å få noen (fastlegen antageligvis) til å hjelpe meg med en kostholdsplan.

Har dette noe for seg, når man sliter med å spise normal sunn mat? Skal legges til at jeg er godt nok utrustet til å vite hva som er sunt og hva som ikke er sunt på egen hånd. Det er det å gjøre det som er problemet.

(Jeg spiser mye junk fordi det er enkelt og fordi det smaker bedre.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308296-profesjonell-kostholdsplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

Ja, hør om om du kan få hjelp til dette. har tenkt på det samme selv...

tror jeg må ha en skriftlig plan detaljert på alle måter for å greie det.

har spist bare godteri siden jeg var liten, og bare junk siden jeg var tenåring...

aldri lært å spise normal mat og lage måltider.....

kan alltids lage et middagsmåltid, men det å gjennomføre det som blir tiltak...

men et sted må en jo begynne!

Jeg mener ikke gatekjøkkenmat, jeg mener potetgull og sjokolade. Spiser ofte dette i stedet for mat, fordi jeg ikke orker å lage og fordi jeg har lyst på fett og sukker.

Noe sjokolade kan forsvares som sundt, den som er veldig mørk. Potetgull finnes ikke sundt overhodet, det er fullt av dritt som bare gjør kroppen din vondt.

Annonse

Gjest baremei

Men hvis det er det å GJØRE det som er problemet(noe det jo ofte er),og ikke mangelen på kunnskap, ville det da hjulpet deg å ha en kostholdsplan? Ville du klare å følge den?

Jeg fikk et infall; kunne en vektklubb på nettet muligens vært noe for deg? Siden du tydeligvis liker deg godt på nett..;)Der kan du både få sunne og lette måltidsforslag,samt tips og inspirasjon til livsstilsomlegging. Ved å skrive inn det du spiser, får du vite hvor mange kalorier du har inntatt, og om det er en ok balanse mellom proteiner, karbohydrater og fett.

Å bevisstgjøre seg selv ved å føre mat-dagbok er et annet forslag. Da tenker du gjerne mer over hva du putter i munnen, når og hvorfor, og det blir lettere å se hvilke endringer som er gjennomførbare. Det gjelder å forandre litt om gangen. Hva med å bytte ut chipsposen med en kurv jordbær i morgen f.eks?

Gjest Valnøtt

Sjekk på spisdegslank.no

Der kan du kjøpe inn ferdig laget den maten du trenger, så bare varmer du i mikroen. sunt og godt - og veldig enkelt.

Også støvsuger du skapene dine og pælmer _alt_ av usunne greier rett ut så det ikke står noe der hvis du blir fristet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...