Gjest Miss hubro Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Vet ikke hva som skjer med meg i tolvtida hver kveld. Ser på tv, når jeg tar på teksttv så blir skjermen "svart" av og til og da ser jeg en skygge som beveger seg i skjermen, altså på veggen bak meg..altså som gjenspeiler seg i skjeren..er ikke særlig overtroisk, men dette skvetter jeg av. Alltid vært husredd da, men tror ikke jeg har hallisinert før..Hver natt er fæl å komme seg gjennom. Jeg "ser" og "hører" ting som kanskje ikke er der? Uff...pingle nå ja:( Hva gjør jeg med dette? Mener,noe konkret..tenkt å tenkt..men forslag? ødelegger jo nettene dette:( forslag til evt naturlige forklaringer på dette? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Når du først henger deg oppi det, båd ser og hører enn mye mer enn til vanlig..Prøv å snakke høyt med deg selv. DET ER INGENTING DER ;0) Ikke lett å være redd, kanskje u burde ta en tur til legen, før du utvikler skikkelig angst av dette... *Klem* 0 Siter
Hestehoven Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg syns ikke du er pingle, men det er kanskje fordi jeg er veldig husredd selv;o) Vet ikke hva det kan være, men av egen erfaring vet jeg at jeg klarer å skremme meg selv opp ekstremt mye dersom jeg først begynner å tenke! Du må fokusere på noe annet! Det her høres kanskje teit ut, men for meg hjelper det å ha på tven når jeg sover, f.eks et av de teite interaktive(?) tvprogrammene hvor folk sender sms og det er musikk. Der er bildet stille så det flimrer ikke, og bare det å ha bittelitt lyd og litt lys fra tven hjelper meg veldig mye. Dessuten hjelper det å ta en telefon til noen eller å chatte litt med noen kjente på internett, føler da at jeg ikke er helt alene. Vet ikke helt om det var sånne forlag du var ute etter, men det er i hvert fall noen småting som hjelper for meg. Eller å få passe en hund f.eks, det er godt selskap! 0 Siter
Gjest Miss hubro Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg syns ikke du er pingle, men det er kanskje fordi jeg er veldig husredd selv;o) Vet ikke hva det kan være, men av egen erfaring vet jeg at jeg klarer å skremme meg selv opp ekstremt mye dersom jeg først begynner å tenke! Du må fokusere på noe annet! Det her høres kanskje teit ut, men for meg hjelper det å ha på tven når jeg sover, f.eks et av de teite interaktive(?) tvprogrammene hvor folk sender sms og det er musikk. Der er bildet stille så det flimrer ikke, og bare det å ha bittelitt lyd og litt lys fra tven hjelper meg veldig mye. Dessuten hjelper det å ta en telefon til noen eller å chatte litt med noen kjente på internett, føler da at jeg ikke er helt alene. Vet ikke helt om det var sånne forlag du var ute etter, men det er i hvert fall noen småting som hjelper for meg. Eller å få passe en hund f.eks, det er godt selskap! takk for svar:) har katt da. Den merka at jeg ble redd og kom og la seg inntil meg. Godt tips det med tvn, har jo tv på soverommet...hadde ikke disse skyggene i tankene da jeg så de, men tror nok de ligger å spøker i bakhodet..og ser jeg det minste avvik, så blir jeg livredd..vært borte og reist en stund på godt over en mnd...og har hatt dette siden jeg kom hjem (ca fire uker siden). 0 Siter
Gjest Miss hubro Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Når du først henger deg oppi det, båd ser og hører enn mye mer enn til vanlig..Prøv å snakke høyt med deg selv. DET ER INGENTING DER ;0) Ikke lett å være redd, kanskje u burde ta en tur til legen, før du utvikler skikkelig angst av dette... *Klem* skal prøve å ha det som mantra:) men nå er jeg skikkelig på vakt. Pus har også stirret på den veggen noen ganger, uten at der var noe, tilsynelatende..nei vet ikke. Er uberskvetten for tida, helst på natta. Og natta er et mareritt. Får som regel ikke sove før på morgenkvisten fnår det begynner å lysne. For når det er lyst ute, går det som regel bra...er liksom natta og at et er litt mørkere/stillere som er så ekkelt... 0 Siter
sort som natta Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 skal prøve å ha det som mantra:) men nå er jeg skikkelig på vakt. Pus har også stirret på den veggen noen ganger, uten at der var noe, tilsynelatende..nei vet ikke. Er uberskvetten for tida, helst på natta. Og natta er et mareritt. Får som regel ikke sove før på morgenkvisten fnår det begynner å lysne. For når det er lyst ute, går det som regel bra...er liksom natta og at et er litt mørkere/stillere som er så ekkelt... synd å si,men sånn har jeg også kjent.at jeg sovnet på morran,da var det tryggere på en måte. men selv har jeg det greit nå,på tross av tidl angst og overgrep 0 Siter
Gjest Miss hubro Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 synd å si,men sånn har jeg også kjent.at jeg sovnet på morran,da var det tryggere på en måte. men selv har jeg det greit nå,på tross av tidl angst og overgrep kanskje man blir mer skvetten av slike påkjenninger?At det ikke er uvanlig? Tenkt at det også kan være en slags søvnparalyse..slags hallisunasjoner. Men psykotisk har jeg da aldri vært tror jeg.. 0 Siter
Hestehoven Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 takk for svar:) har katt da. Den merka at jeg ble redd og kom og la seg inntil meg. Godt tips det med tvn, har jo tv på soverommet...hadde ikke disse skyggene i tankene da jeg så de, men tror nok de ligger å spøker i bakhodet..og ser jeg det minste avvik, så blir jeg livredd..vært borte og reist en stund på godt over en mnd...og har hatt dette siden jeg kom hjem (ca fire uker siden). Katt er også godt selskap! Snakk litt høyt med pus så er dere to! Hvis det føles unaturlig så blir det kanskje bare dumt, men jeg selv koser meg med å snakke med dyrene:) Og fokuser minst mulig på skygger/lyder osv. Se på tv, les en god bok med litt lyd rundt deg og det gjør jo ingenting om du sover med litt lys på hvis du føler det går bedre! Håper du får sove i natt! 0 Siter
Gjest Miss hubro Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Katt er også godt selskap! Snakk litt høyt med pus så er dere to! Hvis det føles unaturlig så blir det kanskje bare dumt, men jeg selv koser meg med å snakke med dyrene:) Og fokuser minst mulig på skygger/lyder osv. Se på tv, les en god bok med litt lyd rundt deg og det gjør jo ingenting om du sover med litt lys på hvis du føler det går bedre! Håper du får sove i natt! Takk for det:) Ja synes det er koselig å snakke med pus. Skal prøve å fokusre på noe heeelt annet, så får håpe det går...sov godt du og 0 Siter
sort som natta Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 kanskje man blir mer skvetten av slike påkjenninger?At det ikke er uvanlig? Tenkt at det også kan være en slags søvnparalyse..slags hallisunasjoner. Men psykotisk har jeg da aldri vært tror jeg.. psykotisk er ikke jeg heller,men natt-skrekk anfall kan man visst få likevel 0 Siter
Gjest black shadow Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Hmm.. hva om det er "noen"? Kanskje du burde vurdere å få hjemmet ditt renset? mvh 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 skal prøve å ha det som mantra:) men nå er jeg skikkelig på vakt. Pus har også stirret på den veggen noen ganger, uten at der var noe, tilsynelatende..nei vet ikke. Er uberskvetten for tida, helst på natta. Og natta er et mareritt. Får som regel ikke sove før på morgenkvisten fnår det begynner å lysne. For når det er lyst ute, går det som regel bra...er liksom natta og at et er litt mørkere/stillere som er så ekkelt... Ikke glem at katten merker din sinnstemmning, så den kan bli litt oppjaget av deg også :0) Dere skremmer sikkert hverandre ;0) 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Forstår at du har det fælt. Jeg synest det hjelper å ha mobiltelefonen på nattbordet, sånn i tilfelle..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.