Gjest Ekstra anonym Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Har blitt anbefalt Yasminelle av legen min som prevensjon. Men som den skeptikeren jeg en gang er,så ønsker jeg råd fra dere om denne pillen. Er 46 år,derfor redd for både det ene og det andre. Men denne skulle vist være mindre "farlig"enn Yasmin iflg legen. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Yasmin er gått ut av produksjon, så nå selger de yasminelle i stedet, mindre hormoner eller noe sånt. Jeg likte ikke yasminelle, fordi jeg fikk mye mellomblødninger av den. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Yasmin er gått ut av produksjon, så nå selger de yasminelle i stedet, mindre hormoner eller noe sånt. Jeg likte ikke yasminelle, fordi jeg fikk mye mellomblødninger av den. ''Yasmin er gått ut av produksjon'' Å? Jeg hentet da en pakke for noen dager siden på resepten min. Vet at trionetta (?) gikk ut av produksjon og yasminelle skulle "overta". Hm, jeg tåler så godt Yasmin, og blir småsnurt om de slutter og produsere den ;o) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1213126541' post='3896357] ''Yasmin er gått ut av produksjon'' Å? Jeg hentet da en pakke for noen dager siden på resepten min. Vet at trionetta (?) gikk ut av produksjon og yasminelle skulle "overta". Hm, jeg tåler så godt Yasmin, og blir småsnurt om de slutter og produsere den ;o) Å nei...det er vel ikke sant. Jeg tar P-piller kun for å slippe menstrasjon og der har Yasmin fungert utmerket. Håper ikke jeg må gå på noe som gir mellomblødninger, da er det jo ingen vits :-( 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Yasmin er gått ut av produksjon, så nå selger de yasminelle i stedet, mindre hormoner eller noe sånt. Jeg likte ikke yasminelle, fordi jeg fikk mye mellomblødninger av den. Nei, Yasmin er ikke gått ut av produksjon. Trionetta er gått ut av produksjon, og det er den som ble erstattet av Yasminelle. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Å nei...det er vel ikke sant. Jeg tar P-piller kun for å slippe menstrasjon og der har Yasmin fungert utmerket. Håper ikke jeg må gå på noe som gir mellomblødninger, da er det jo ingen vits :-( Jeg var ikke klar over det, og får smånoia bare ved tanken om det stemmer. Vet at når yasminelle kom, så var det pga at trionetta forsvant. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1213126750' post='3896363] Jeg var ikke klar over det, og får smånoia bare ved tanken om det stemmer. Vet at når yasminelle kom, så var det pga at trionetta forsvant. Bare slapp av, det stemmer ikke at Yasmin har gått ut av produksjon 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Nei, Yasmin er ikke gått ut av produksjon. Trionetta er gått ut av produksjon, og det er den som ble erstattet av Yasminelle. ''Nei, Yasmin er ikke gått ut av produksjon. Trionetta er gått ut av produksjon, og det er den som ble erstattet av Yasminelle.'' Det var det jeg trodde *phuu* Nå ble jeg småstressa her ett lite øyeblikk ;o) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1213126541' post='3896357] ''Yasmin er gått ut av produksjon'' Å? Jeg hentet da en pakke for noen dager siden på resepten min. Vet at trionetta (?) gikk ut av produksjon og yasminelle skulle "overta". Hm, jeg tåler så godt Yasmin, og blir småsnurt om de slutter og produsere den ;o) Ja, eller kanskje jeg misforsto. Legen begynte å gi meg det i stedet, for et år siden. Hun sa da at Yasmin skulle gå ut av produksjon...Mener jeg. Eller kanskje jeg husker feil, kanskje hun bare mente det ville være bedre for meg... 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Nei, Yasmin er ikke gått ut av produksjon. Trionetta er gått ut av produksjon, og det er den som ble erstattet av Yasminelle. Å? Isåfall så likte jeg Trionetta bedre.... 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, eller kanskje jeg misforsto. Legen begynte å gi meg det i stedet, for et år siden. Hun sa da at Yasmin skulle gå ut av produksjon...Mener jeg. Eller kanskje jeg husker feil, kanskje hun bare mente det ville være bedre for meg... Yasminelle inneholder 0,01 mg mindre av hormonet ethinylestradiol, ellers er den identisk med Yasmin. Kanskje dette var midt i det "Yasmin-hysteriet" som var for en stund siden, og at det er derfor legen snakket om Yasminelle som "erstatning" for Yasmin? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Yasminelle inneholder 0,01 mg mindre av hormonet ethinylestradiol, ellers er den identisk med Yasmin. Kanskje dette var midt i det "Yasmin-hysteriet" som var for en stund siden, og at det er derfor legen snakket om Yasminelle som "erstatning" for Yasmin? Ja, det kan hende. Men det høres bra ut, da kan jeg begynne på Yasmin igjen etterhvert når jeg trenger prevensjon igjen :-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det kan hende. Men det høres bra ut, da kan jeg begynne på Yasmin igjen etterhvert når jeg trenger prevensjon igjen :-) Jepp, bruker Yasmin jeg også, og den funker helt fint for meg. Ville vært litt krise hvis jeg måtte bytte, siden jeg er så fornøyd! Er ikke alltid legene heller er helt oppdaterte! Jeg har tatt den samme medisinen daglig i snart 10 år, og for et års tid siden, da jeg skulle fornye resepten, fikk jeg beskjed om at den var gått ut av produksjon og jeg fikk resept på noen andre piller. Da jeg kom på apoteket spurte jeg om hvorfor den var utgått, og de ble svært forvirret, for den var absolutt ikke gått ut av produksjon... Dermed fikk jeg de pillene jeg skulle ha i utgangspunktet, selv om legen sa de var gått ut av produksjon! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.