Gå til innhold

Rehabilitering etter sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Jeg går over på rehabiliteringspenger etter å ha vært sykemeldt i ett år. Starter rehabiliteringpengene rett etter maksdato for sykepengene, eller den 1. i mnd etterpå? Noen som vet?

Gjest gidder ikke lete etter det nå
Skrevet

kanskje det står noe om dette på NAV sine sider

Gjest Rehabpenger
Skrevet

kanskje det står noe om dette på NAV sine sider

Det har jeg lett, uten å finne noe.

Gjest mandolina
Skrevet

Rett etter max dato for utbetaling av sykepenger.

Hilsen

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Hilsen

Det var bra :) Takk!

Skrevet

Det var bra :) Takk!

Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at du får utbetaling helt med en gang da, man må ta saksbehandlingstiden med i beregninger. Man vil uansett få tilbakebetalt fra første måned etter maksdato, men det lønner seg å søke tidlig. Systemet kan være temmelig tungrodd innimellom...

Skrevet

Hilsen

Kommer an på saksbehandlingen det, hvis ikke rehab allerede er innvilget. Kan ta lang tid før dette er ferdig...

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at du får utbetaling helt med en gang da, man må ta saksbehandlingstiden med i beregninger. Man vil uansett få tilbakebetalt fra første måned etter maksdato, men det lønner seg å søke tidlig. Systemet kan være temmelig tungrodd innimellom...

Jeg har søkt forlengst.

Det er ikke når første utbetalinge kommer jeg bekymrer meg for, eller om noe blir etterbetalt - men om jeg selv må dekke oppp tre uker uten penger.

Gjest mandolina
Skrevet

Kommer an på saksbehandlingen det, hvis ikke rehab allerede er innvilget. Kan ta lang tid før dette er ferdig...

Er det lenge siden du har slkt på rehab penger?

For her i gården kommer vedtakene på løpende bånd, og i vedtaksbrevene står det frist for innsendelse av ny legeerklæring for fortsatt å få utbetalt rehab penger.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har søkt forlengst.

Det er ikke når første utbetalinge kommer jeg bekymrer meg for, eller om noe blir etterbetalt - men om jeg selv må dekke oppp tre uker uten penger.

Vedtakene går rett over i hverandre, er du sykemeldt til den 16. begynner rehab pengene å løpe fra den 17.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...