Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Hehe. =P

Jeg har fått gjort mye i dag. Jeg orker ikke sette igang med gulvvask akkurat nå...

Neida, ingen som snakker om gulvvask. Rydd opp i de klærne som ligger på gulvet på badet f.eks. ;) Legg evt. også klær i vaskemaskinen og ha i pulver, så setter du den på imorgen tidlig ;)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• double

11

• adelie

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Ahh... Da er vi mer på bølgelengde.

:)

;-)

Samtidig ser jeg på huskvask som en del av ukas trening. Jeg løper rundt som et piska skinn og får shina huset. Svetten renner og jeg får en god følelse når jeg kjenner at kroppen har godt av det, samtidig som jeg liker følelsen av et rent og ryddig hus :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Nei, såklart ikke, men det har ikke noe med saken å gjøre. =)

Jeg har gjort masse i dag, og er sliten.

Så bra at du har fått gjort masse i dag! Hvordan føles det, sånn bortsett fra at du er sliten? Litt fornøyd også håper jeg?

Gjest togli
Skrevet

Here we go again...

Jeg synes SMIR sine spørsmål er gode, men det er sikkert ikke alle som klarer å reflektere såpass at de skjønner poenget med slike spørsmål ;-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Here we go again...

Du må jo ikke svare da.... Jeg synes det er intressant å diskutere sånt. Jeg liker å gruble over saker og ting, synes menneskesinnet er intressant og mye mer spennende enn å diskutere helt konkrete ting som klær/sko f.eks. hver sin interesse...

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, var en lettelse det. Å snu litt på mønsteret.

Så bra! Der ser du, du kan gjøre noe positivt for deg selv! Bra start, fortsett sånn, nå er du inne på rett spor!

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg synes SMIR sine spørsmål er gode, men det er sikkert ikke alle som klarer å reflektere såpass at de skjønner poenget med slike spørsmål ;-)

Noen kan fint forholde seg til himmel og jord, men blir stressa av alt imellom :-)

Gjest togli
Skrevet

Noen kan fint forholde seg til himmel og jord, men blir stressa av alt imellom :-)

Hehe, godt sagt ;-)

Skrevet

Ja, jeg har hatt mange tanker rundt dette etter ditt forrige innlegg :-) Kult at du tar opp sånne diskusjoner :-)

Jeg tror mennesket er skapt til å være lat, eller for å si det på en annen måte, mennesket utfører hanlinger som fører til belønning. Man kan være hjelpsom og hyggelig mot andre, men man forventer gjerne noe tilbake. Man gjør en bedre innsats på arbeidsplassen hvis man blir sett og verdsatt. Det er hyggeligere å rydde å vaske hjemme hvis man vet at det kommer besøk. Man lager ordentlig middag hvis man slipper å spise den alene. Når vi forteller kjæresten at vi elsker h*n har vi et ønske om å bli elsket.

Jeg tror det er derfor man har lettere for å være lat når man er depriemert fordi man ikke kjenner noe glede av "belønningen"

''Jeg tror mennesket er skapt til å være lat, eller for å si det på en annen måte, mennesket utfører hanlinger som fører til belønning. Man kan være hjelpsom og hyggelig mot andre, men man forventer gjerne noe tilbake. Man gjør en bedre innsats på arbeidsplassen hvis man blir sett og verdsatt.''

Det tror ikke jeg på, for sånn er ihvertfall ikke jeg.

Jeg forventer aldri å få noe tilbake. Ikke har jeg noe ønske om det heller. Takler dårlig tjenester, gjentjenester og oppmerksomhet. Jeg trenger heller ikke bli sett og verdsatt på jobb for å gjøre mitt beste.

Gjest Aimabel
Skrevet

''Jeg tror mennesket er skapt til å være lat, eller for å si det på en annen måte, mennesket utfører hanlinger som fører til belønning. Man kan være hjelpsom og hyggelig mot andre, men man forventer gjerne noe tilbake. Man gjør en bedre innsats på arbeidsplassen hvis man blir sett og verdsatt.''

Jeg forventer aldri å få noe tilbake. Ikke har jeg noe ønske om det heller. Takler dårlig tjenester, gjentjenester og oppmerksomhet. Jeg trenger heller ikke bli sett og verdsatt på jobb for å gjøre mitt beste.

Da er det stor fare for at du kan bli utnyttet og tråkket på tror jeg

Gjest Aimabel
Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Hvis du elsker partneren din og forteller han det hver dag, ville du synes det var helt ok om han ikke sa det tilbake? Synes du det er hyggelig å jobbe et sted der ingen ser deg, hilser ikke tilbake, aldri et positivt ord om det du gjør eller kompliment til deg som person? Det høres veldig spesielt ut. Jeg mener ikke at alle mennesker er late, men jeg mener at det er ting som motiverer oss til å gjøre ting. Det at du føler deg flink får deg kanskje til å gjøre ting. Men hvis alle andre driter i det, har det noen verdi for deg likevel?

Skrevet

Da er det stor fare for at du kan bli utnyttet og tråkket på tror jeg

Ja, det er helt rett. Jeg har blitt utnyttet mange ganger, og i arbeidslivet har andre tatt æren for mine ideer og arbeid jeg har gjort.

Skrevet

;-)

Samtidig ser jeg på huskvask som en del av ukas trening. Jeg løper rundt som et piska skinn og får shina huset. Svetten renner og jeg får en god følelse når jeg kjenner at kroppen har godt av det, samtidig som jeg liker følelsen av et rent og ryddig hus :)

Jeg elsker følelsen av et rent hus, men jeg føler slett ikke at kroppen har godt av det, jeg synes den blir ganske sliten jeg.. På en ugrei måte.

Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Hvis du elsker partneren din og forteller han det hver dag, ville du synes det var helt ok om han ikke sa det tilbake? Synes du det er hyggelig å jobbe et sted der ingen ser deg, hilser ikke tilbake, aldri et positivt ord om det du gjør eller kompliment til deg som person? Det høres veldig spesielt ut. Jeg mener ikke at alle mennesker er late, men jeg mener at det er ting som motiverer oss til å gjøre ting. Det at du føler deg flink får deg kanskje til å gjøre ting. Men hvis alle andre driter i det, har det noen verdi for deg likevel?

''Det høres veldig spesielt ut.''

Vel, jeg har Asperger syndrom da, så jeg har ikke riktig de samme bahovene som folk flest.

Skrevet

Vel, jeg har Asperger syndrom da, så jeg har ikke riktig de samme bahovene som folk flest.

"behovene" skulle det stå :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ok: Jeg respekterer det. Jeg forstår det bare ikke... :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg elsker følelsen av et rent hus, men jeg føler slett ikke at kroppen har godt av det, jeg synes den blir ganske sliten jeg.. På en ugrei måte.

Er du godt trent da?

Jeg erikke akkurat en sånn supertrent dame, men prøver å trene regelmessig. Da tåler kroppen godt en husvask og jeg føler meg effektiv, rask og oppkvikket etterpå:)

Skrevet

Er du godt trent da?

Jeg erikke akkurat en sånn supertrent dame, men prøver å trene regelmessig. Da tåler kroppen godt en husvask og jeg føler meg effektiv, rask og oppkvikket etterpå:)

Skulle ønske jeg kunne si det samme... Men det er håp..

Skrevet

Ok: Jeg respekterer det. Jeg forstår det bare ikke... :-)

Og jeg kjenner ingen annen måte å være på, for jeg har vært autist siden jeg kom til verden :)

Skrevet

Eksisterer ekte latskap? Hva er det egentlig, og hvordan kan en vite at det er ekte latskap? Jeg forstår egentlig ikke helt hva det er eller hva som legges til grunn for at noen er late.

Det er greit at folk kan føle seg late i korte perioder en gang i blant (eller at de påstår de er det), men er det å være lat? Og hva med de som er kronisk late, eller rettere sagt; blir sett på som kronisk late. Er de egentlig det?

Det å være bedagelig annlagt, er det det samme som å være lat?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...