Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ordboka sier om latskap at det er å være lat, så sier ordboka om å være lat at det betyr: uvillig til å gjøre noe, uten energi og tiltakslyst, doven.

Da skjønner jeg ihvertfall ikke hva latskap er, for det å være uten energi og/eller tiltakslyst har jeg alltid sett på som en del av eller et resultat av sykdom (eller dårlig/mangelfult kosthold).

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• double

11

• adelie

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si det samme... Men det er håp..

Jepp:)

Skrevet

Jau, men så må du tenke på at før i tiden så var man ikke så bevisst på at folk kunne ha psykiske lidelser som vi er i dag. De som i dag er deprimerte var i gamle dager kanskje sett på som "latsabber", "udugelige" eller til og med "arbeidsuvillige".

Det er dette ordet kommer av. Men i nyere tid har vi fått mer viten om hva som ligger bak. =)

Ja, men burde ikke ordboka oppdateres da? :)

Skrevet

Stryke vekk ordet "latskap"? =P

Næh.. bare fjerne ordene "uten energi og tiltakslyst" fra forklaringen :)

Skrevet

Mem blir det ikke feil da?

Er det ikke det latskap er?

Nei.. ikke sånn jeg ser det. Jeg tenker på latskap som det å ikke gidde å gjøre noe uten at det er noen form for årsak bak. Hvis du skjønner? :)

Skrevet

Men finnes det folk som er sånn da?

Om det finnes mennesker som bare rett og slett er late?

Aner ikke jeg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...