double Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ordboka sier om latskap at det er å være lat, så sier ordboka om å være lat at det betyr: uvillig til å gjøre noe, uten energi og tiltakslyst, doven. Da skjønner jeg ihvertfall ikke hva latskap er, for det å være uten energi og/eller tiltakslyst har jeg alltid sett på som en del av eller et resultat av sykdom (eller dårlig/mangelfult kosthold). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Skulle ønske jeg kunne si det samme... Men det er håp.. Jepp:) 0 Siter
double Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jau, men så må du tenke på at før i tiden så var man ikke så bevisst på at folk kunne ha psykiske lidelser som vi er i dag. De som i dag er deprimerte var i gamle dager kanskje sett på som "latsabber", "udugelige" eller til og med "arbeidsuvillige". Det er dette ordet kommer av. Men i nyere tid har vi fått mer viten om hva som ligger bak. =) Ja, men burde ikke ordboka oppdateres da? 0 Siter
double Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Stryke vekk ordet "latskap"? =P Næh.. bare fjerne ordene "uten energi og tiltakslyst" fra forklaringen 0 Siter
double Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Mem blir det ikke feil da? Er det ikke det latskap er? Nei.. ikke sånn jeg ser det. Jeg tenker på latskap som det å ikke gidde å gjøre noe uten at det er noen form for årsak bak. Hvis du skjønner? 0 Siter
double Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Men finnes det folk som er sånn da? Om det finnes mennesker som bare rett og slett er late? Aner ikke jeg.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.