Gå til innhold

Hvor lenge jobbet du da du var gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest 23 uker
Skrevet

Jeg er 23 uker nå og jobber som stuepike på ett hotell.Det er en tung jobb med mye stress og bøying.Synes det er greit å jobbe ennå men kjenner at det tar på.Lurer litt på hva dere jobber som og hvor lenge dere jobbet?.Jeg var sykemeldt de 4 første mnd pga ekstrem kvalme og sykehusinnleggelse

Gjest mora2
Skrevet

Med førstemann jobbet jeg som oms.arbeider på gamleheim helt til jeg måtte slutte.. 4 uker før termin?

Men lille snuppa gikk jeg bare heime.

Gjest Slik var det med meg
Skrevet

Jobbet hele svangerskapet. Jobbet ofte tolv timer i strekk. Visst var det tungt, men det gikk da.

Nå er jeg gravid igjen (29 uker). Merker at det begynner å bli tungt, men regner med jeg holder ut.

Skrevet

Jeg var student, så fulltid hjemmefra måtte jeg jo ikke være, men fortsatte til en uke før termin. Hadde jeg jobbet fulltid hadde jeg nok fått delvis sykemelding tidlig pga. kraftig kvalme og kraftig bekkenløsning.

Skrevet

Med førstemann ble jeg sykemeldt i uke 28 pga kraftige kynnere.

Med andremann var jeg i fremdeles i barselsepermisjon mesteparten av svangerskapet, og bare fortsatte å være hjemme.

Med tredjemann ble jeg sykemeldt i uke 27 pga truende for tidlig fødsel og kraftige kynnere. Og siden de to første var premature ville vi ikke ta noen sjanser.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg har jobbet helt til terminen starter, men jeg har ikke en fysisk krevende jobb.

fei1365380229
Skrevet

Var student de to siste gangene jeg fikk barn. Jobbet helt frem til fødsel og startet å studere igjen etter 1 uke og neste gang etter 3 måneder.

Skrevet

Jobbet til uke 37 første gang og uke 14 andre gang, samme jobb begge gangen. Ikke en fysisk jobb, men heller ikke stillesittende.

Gjest 23 uker
Skrevet

Med førstemann ble jeg sykemeldt i uke 28 pga kraftige kynnere.

Med andremann var jeg i fremdeles i barselsepermisjon mesteparten av svangerskapet, og bare fortsatte å være hjemme.

Med tredjemann ble jeg sykemeldt i uke 27 pga truende for tidlig fødsel og kraftige kynnere. Og siden de to første var premature ville vi ikke ta noen sjanser.

Legen jeg snakket med etter ultralyden sa at kansje det blir tidlig fødsel på meg også pga en muskelknute på morkaken.Den kan vokse og ta næring fra barnet.Men det er vel ikke grunn nok til sykemelding

Skrevet

Med førstemann jobbet jeg 100% til uke 32 (kontorjobb) og 50% deretter til permisjonen startet.

Med andremann var jeg sykemeldt nesten hele svangerskapet, med unntak av noen uker omtrent halvveis.

Gjest ViViola
Skrevet

1. gang: til dagen før fødselen

2. gang: til 3 dager før fødselen

3. gang: til ca uke 25, så ble det bekkenløsning.

Jeg hadde kontorjobb, med mye overtid i perioder. Var imidlertid veldig sprek, så det gikk helt fint.

Skrevet

Legen jeg snakket med etter ultralyden sa at kansje det blir tidlig fødsel på meg også pga en muskelknute på morkaken.Den kan vokse og ta næring fra barnet.Men det er vel ikke grunn nok til sykemelding

Tja, det er vel opp til legen å avgjøre. Så sant det å jobbe ikke medfører noen større fare enn å ikke jobbe, så...

Du må jo bare kjenne etter selv hvordan det utvikler seg. Blir det for tungt, så må du være ærlig og fortelle legen din det.

Gjest Aimabel
Skrevet

1. gang: til dagen før fødselen

2. gang: til 3 dager før fødselen

3. gang: til ca uke 25, så ble det bekkenløsning.

Jeg hadde kontorjobb, med mye overtid i perioder. Var imidlertid veldig sprek, så det gikk helt fint.

Gikk du ikke ut i permisjon tre uker før?

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg ble sykemeldt pga bekkenløsning, tror det var i uke 25. Tror det kom fordi jeg hadde båret mye og tungt, for da jeg ble sykemeldt så var det så vondt at jeg ikke kunne reise meg eller snu meg i sengen. Brukte krykker. Men nå har jeg fått slappet av og nå er det blitt mye bedre i bekkenet også

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jobbet til 3 uker før fødsel alle ganger. Men siste gangen hadde jeg 50% sykemelding de siste 2 mnd.

Gjest togli
Skrevet

Første gang ble jeg 50 % sykemeldt pga begynnende svangerskapsforgiftning de siste ukene.

Andre- og tredje gang ble jeg fullt sykemeldt i uke 26 pga premature rier.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg jobbet til to dager før jeg fødte, men jeg hadde ikke en voldsomt belastende jobb, sånn fysisk sett.

Skrevet

1. svangerskap - 100% hele tiden

2. svangerskap 100%, bortsett fra 50% de siste 6 ukene

3. svangerskap: 100% hele tiden. Var helt utslitt, det var ikke noe lurt!

Skrevet

Jobbet i skolebibliotek da var gravid begge gangene. Første gangen var jeg 50% sykemeldt den sist mnd (?), nå var dette på sommeren så det spilte ikke så stor rolle. Var så sliten at jeg var på jobb 2-3 dager i uka mener jeg å huske.

Andre svangerskap ble jeg 100% sykemeldt med bekkenløsning da det var 3,5 mnd til termin.

Gjest prust
Skrevet

Kontorjobb - jobbet til 3 uker før termin alle 3 gangene. Gikk veldig fint det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...