Gjest ikke i natt Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Sykemeldt fra uke 6-16 pga svangerskapskvalme med oppkast, degydrering og sykehusinnleggelse i alle 3 svangerskap. I det første svangerskapet ble jeg sykemeldt på nytt i uke 20 pga risiko for svangerskapsforgiftning, og helt til termin. Slapp det de to siste svangerskapene, og jobbet til ca uke 36, deretter 50% sykemeldt. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Gikk du ikke ut i permisjon tre uker før? Med første gikk jeg ut i permisjon fredag ettermiddag, og lørdag kom hun. Med den andre gikk jeg ut i permisjon på en fredag, ble lagt inn på sykehuset mandag og hun kom tirsdag. Så det var ikke helt slik det skulle bli, gitt. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg jobbet frem til permisjonen startet 3 uker før termin, men var 30% sykemeldt den siste tiden. Husker ikke helt hvor mange ukene det var. 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Med første gikk jeg ut i permisjon fredag ettermiddag, og lørdag kom hun. Med den andre gikk jeg ut i permisjon på en fredag, ble lagt inn på sykehuset mandag og hun kom tirsdag. Så det var ikke helt slik det skulle bli, gitt. :-) Trikset er å føde akkurat på termindatoen;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Trikset er å føde akkurat på termindatoen;-) Det hadde ikke mine keiserinner noe som helst forståelse for! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Det hadde ikke mine keiserinner noe som helst forståelse for! ;-) Nei, sånn kan det gå;-) Det hender jeg fleiper med at når man først har satt en dato, så bør man jammen meg lære seg til det først som sist at avtaler skal holdes! ;-) (Ps: Både jeg selv og sønnen min er født på termindato, men noen må jo bli født på den datoen også*S*) 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Du har fått så mange svar, så jeg har ikke fått lest alle, men: Det er noe som heter svangerskapspenger som man kan få hvis arbeidet man har er uegnet for gravide. Det er ikke det samme som sykemelding, man er ikke for syk til å jobbe, men den jobben man har er ikke bra for gravide. Jeg ville snakket med fastlegen om dette. Arbeidsgiver har også plikt til å tilrettelegge arbeidet, men det er kanskje ikke så lett når du er stuepike. Jeg jobbet forresten helt frem til permisjon med førstemann, og var 50% sykemeldt de siste 2-3 mnd med nr. 2. Men har ikke tungt arbeid, stort sett kontorarbeid. 0 Siter
laban Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Nei, sånn kan det gå;-) Det hender jeg fleiper med at når man først har satt en dato, så bør man jammen meg lære seg til det først som sist at avtaler skal holdes! ;-) (Ps: Både jeg selv og sønnen min er født på termindato, men noen må jo bli født på den datoen også*S*) Andre datoer er kanskje vel så betydningsfulle... http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article1957645.ece (Overskriften er kanskje _litt_ overdrevet?) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Nei, sånn kan det gå;-) Det hender jeg fleiper med at når man først har satt en dato, så bør man jammen meg lære seg til det først som sist at avtaler skal holdes! ;-) (Ps: Både jeg selv og sønnen min er født på termindato, men noen må jo bli født på den datoen også*S*) He-he, interessant teori! Ifølge den burde mine døtre være tidlig ute til det meste - men dengang ei... Ikke for det, de følger forsåvidt avtaler, men siden de ikke kan klokka sendes de av voksne. Forresten - hvordan har teorien slått an i forhold til deg selv - og barnet? Er dere "klokkeklare"? 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Andre datoer er kanskje vel så betydningsfulle... http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article1957645.ece (Overskriften er kanskje _litt_ overdrevet?) Wow!! Det er marked for det meste, tydeligvis! 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 He-he, interessant teori! Ifølge den burde mine døtre være tidlig ute til det meste - men dengang ei... Ikke for det, de følger forsåvidt avtaler, men siden de ikke kan klokka sendes de av voksne. Forresten - hvordan har teorien slått an i forhold til deg selv - og barnet? Er dere "klokkeklare"? *s* det er vel litt både - og, det om vi alltid er presise på klokkeslettet. :-) Men jeg holder vel stort sett _datoer_;-) Jeg ble forresten født klokka 10 på formiddagen, så det er kanskje derfor jeg ikke er noen morgenfugl? ;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 *s* det er vel litt både - og, det om vi alltid er presise på klokkeslettet. :-) Men jeg holder vel stort sett _datoer_;-) Jeg ble forresten født klokka 10 på formiddagen, så det er kanskje derfor jeg ikke er noen morgenfugl? ;-) Å holde seg innenfor riktig _dato_ burde jo de fleste greie - men jeg har registrert at noen ikke greier det heller... He-he. Jeg er født midt på natta, og jeg er et "nattdyr". Jentene mine, derimot, har blitt motsatt av når de er født; hun som er født på morgenen sover lenge, mens den andre som er født godt utpå dagen er morgenfugl. Men keiserinner teller kanskje ikke helt med i slike seriøse statistikker? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Å holde seg innenfor riktig _dato_ burde jo de fleste greie - men jeg har registrert at noen ikke greier det heller... He-he. Jeg er født midt på natta, og jeg er et "nattdyr". Jentene mine, derimot, har blitt motsatt av når de er født; hun som er født på morgenen sover lenge, mens den andre som er født godt utpå dagen er morgenfugl. Men keiserinner teller kanskje ikke helt med i slike seriøse statistikker? ;-) Det skal vel godt gjøres at fødsesøyeblikket er så ekstremt avgjørende - med mindre man er hellig overbevist om at astrologi er alfa og omega:-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Det skal vel godt gjøres at fødsesøyeblikket er så ekstremt avgjørende - med mindre man er hellig overbevist om at astrologi er alfa og omega:-) Mulig man vil gå på en smell, ja, om man satser alt på astrologi... He-he. 0 Siter
Gjest 23 uker Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Du har fått så mange svar, så jeg har ikke fått lest alle, men: Det er noe som heter svangerskapspenger som man kan få hvis arbeidet man har er uegnet for gravide. Det er ikke det samme som sykemelding, man er ikke for syk til å jobbe, men den jobben man har er ikke bra for gravide. Jeg ville snakket med fastlegen om dette. Arbeidsgiver har også plikt til å tilrettelegge arbeidet, men det er kanskje ikke så lett når du er stuepike. Jeg jobbet forresten helt frem til permisjon med førstemann, og var 50% sykemeldt de siste 2-3 mnd med nr. 2. Men har ikke tungt arbeid, stort sett kontorarbeid. Nei.det er vanskelig å få noe annet å gjøte på jobb.Nå på sommeren er det mye å gjøre og jeg må jobbe like fort og ta like mange rom som de andre.Ikke noen særbehandling selv om jeg er gravid.Legen min er litt vanskelig når dt gjelder sykemelding.Han hadde helst sett at jeg jobber 100% for jeg er jo ikke syk men gravid.Tror ikke han skjønner at det er tungt arbeide. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Nei.det er vanskelig å få noe annet å gjøte på jobb.Nå på sommeren er det mye å gjøre og jeg må jobbe like fort og ta like mange rom som de andre.Ikke noen særbehandling selv om jeg er gravid.Legen min er litt vanskelig når dt gjelder sykemelding.Han hadde helst sett at jeg jobber 100% for jeg er jo ikke syk men gravid.Tror ikke han skjønner at det er tungt arbeide. du har krav på tilrettelegging når du er gravid 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Nei.det er vanskelig å få noe annet å gjøte på jobb.Nå på sommeren er det mye å gjøre og jeg må jobbe like fort og ta like mange rom som de andre.Ikke noen særbehandling selv om jeg er gravid.Legen min er litt vanskelig når dt gjelder sykemelding.Han hadde helst sett at jeg jobber 100% for jeg er jo ikke syk men gravid.Tror ikke han skjønner at det er tungt arbeide. Nei, men snakk med legen om svangerskapspenger (søk litt på nett først, så du vet hva det erI 0 Siter
Gjest 23 uker Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Nei, men snakk med legen om svangerskapspenger (søk litt på nett først, så du vet hva det erI Skal gjør det.Nå jobber jeg 50% og synes det fungerer bra.Håper på å fortsette med det så lenge legen går med på det.Vist jeg begynner i 100 % veit jeg at etter noen uker så klarer jeg ikke mere 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.