pekkaline Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Jeg blir helt matt. Området der det brenner nå, der har venner av oss en stor flott selvbygget hytte. Jeg håper virkelig den går klar, men med denne vinden så er det ikke godt å vite...... http://www.fvn.no/nyheter/ostre/article590434.ece I dag har jeg ikke våget å røyke ute engang slik som det har blåst! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det er forferdelig, nå trenger vi regn snart!! Jeg vet ikke hvordan de oppstår jeg, men både med tanke på skogbrannfare og miljø så synes jeg det snart er på tide å forby engangsgriller. Venter på at en genial designer skal finne opp en alternativ flerbruksgrill. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det er forferdelig, nå trenger vi regn snart!! Jeg vet ikke hvordan de oppstår jeg, men både med tanke på skogbrannfare og miljø så synes jeg det snart er på tide å forby engangsgriller. Venter på at en genial designer skal finne opp en alternativ flerbruksgrill. ''Ja, det er forferdelig, nå trenger vi regn snart!!'' Snakk for deg sjøl, her har det regna i flere dager og vi trenger sol (ihvertfall litt). 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Ja, det er forferdelig, nå trenger vi regn snart!! Jeg vet ikke hvordan de oppstår jeg, men både med tanke på skogbrannfare og miljø så synes jeg det snart er på tide å forby engangsgriller. Venter på at en genial designer skal finne opp en alternativ flerbruksgrill. Hvis noen bruker engangsgriller nå som det er så tørt, da må de tenke seg om to ganger ekstra... Glassbrot, eller gnist fra motorsager i tillegg til folks uaktsomhet er nok mye av grunnene til branner. Håper de får slukket alt overalt nå, liker ikke dette 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 ''Ja, det er forferdelig, nå trenger vi regn snart!!'' Snakk for deg sjøl, her har det regna i flere dager og vi trenger sol (ihvertfall litt). Samma her. Her blir det garantert ikke skogbrann med det første Men jammen var det godt med regn etter den lange solperioden nå. Gresset er grønt og lufta klar og fin. Hærlig 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Samma her. Her blir det garantert ikke skogbrann med det første Men jammen var det godt med regn etter den lange solperioden nå. Gresset er grønt og lufta klar og fin. Hærlig Eg rakk akkurat å få klippet plenen på lørdag, før regnet kom natt til søndag så timingen var perfekt denne gangen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Eg rakk akkurat å få klippet plenen på lørdag, før regnet kom natt til søndag så timingen var perfekt denne gangen. Vi var bortreist til søndag formiddag og gubben banna på at han skulle rekke å klippe plena før regnet kom, men det rakk han ikke :-( Her kom kraftig tåke lørdag kveld og pissregn fra søndag i 13.00-tida.... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Uff, ja er så skummelt med brann... ''I dag har jeg ikke våget å røyke ute engang slik som det har blåst'' Du har vel ikke røyka inne pekkaline??? ;0) 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Uff, ja er så skummelt med brann... ''I dag har jeg ikke våget å røyke ute engang slik som det har blåst'' Du har vel ikke røyka inne pekkaline??? ;0) Hehe den ventet jeg på Jo så men har jeg det. Kjøkkenvifter er en fin greie 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi hadde skoleavslutning i går ettermiddag, på programmet stod det at vi skulle grille. Møtte en repr. fra FAU på butikken igår ettermiddag, som handlet inn kull og tennveske, jeg spurte måpende om det fortsatt stod grilling på programmen, den vinden og så så tørt !!!!!!! Skolen har bjørkeskog rundt seg på alle kanter ...... jo de hadde nå ringt brannvesnet å spurt, og det var helt greit om de hadde tilgang til vann ....... Vi stekte pølsene hjemme i panna og spiste hjemme, så tok vi brus, kaffe og kaker på skolen. Det skal sies at det gikk bra da, for vinden løyet veldig under avslutningen. Men jeg er redd nå, tenker på tordenvær m/lynnedslag o.l. ...... huff fort det kan ta fyr da ...... nå håper jeg det snart kommer regn ....... tenk hvordan det tørker opp i denne vinden også ..... 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Vi hadde skoleavslutning i går ettermiddag, på programmet stod det at vi skulle grille. Møtte en repr. fra FAU på butikken igår ettermiddag, som handlet inn kull og tennveske, jeg spurte måpende om det fortsatt stod grilling på programmen, den vinden og så så tørt !!!!!!! Skolen har bjørkeskog rundt seg på alle kanter ...... jo de hadde nå ringt brannvesnet å spurt, og det var helt greit om de hadde tilgang til vann ....... Vi stekte pølsene hjemme i panna og spiste hjemme, så tok vi brus, kaffe og kaker på skolen. Det skal sies at det gikk bra da, for vinden løyet veldig under avslutningen. Men jeg er redd nå, tenker på tordenvær m/lynnedslag o.l. ...... huff fort det kan ta fyr da ...... nå håper jeg det snart kommer regn ....... tenk hvordan det tørker opp i denne vinden også ..... ''Vi stekte pølsene hjemme i panna og spiste hjemme, så tok vi brus, kaffe og kaker på skolen'' Det hadde jeg også gjort uansett hva brannvesenet hadde sagt. Jeg vil ikke være med på å skape brann eller brannfare... Her langs veien så kanter trærne nå fordi de står i lite jord i fjellkantene. Knusktørt. Krysser fingrene for at uvær som lyn og torden holder seg borte! 0 Siter
Gjest arendalitt Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Bor i Arendal. I går oppdaget jeg brann i naboens blomsterbed!! Det var ikke glasskår der, det hadde ulmet ganske lenge.. Et bed med torv og bark i... Kunne ikke se noe sneip-rester heller.. Ganske skummelt!! I dag våknet jeg til røyk og brentlukt... Røyken fra Froland har spredd seg langt nedover kysten.... kjempeekkelt!! Håper det går bra med hytta til vennene dine... 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Bor i Arendal. I går oppdaget jeg brann i naboens blomsterbed!! Det var ikke glasskår der, det hadde ulmet ganske lenge.. Et bed med torv og bark i... Kunne ikke se noe sneip-rester heller.. Ganske skummelt!! I dag våknet jeg til røyk og brentlukt... Røyken fra Froland har spredd seg langt nedover kysten.... kjempeekkelt!! Håper det går bra med hytta til vennene dine... Huff så skummelt med blomsterbedet. Tyder litt på at det spares på vann der også ja.... Foreløpig ikke noe nytt om hytta, men her krysses fingre og tær for den! Og nå måå den brannen bli stoppet, men vinden herjer enda..... 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Ja, det er forferdelig, nå trenger vi regn snart!! Jeg vet ikke hvordan de oppstår jeg, men både med tanke på skogbrannfare og miljø så synes jeg det snart er på tide å forby engangsgriller. Venter på at en genial designer skal finne opp en alternativ flerbruksgrill. ''Venter på at en genial designer skal finne opp en alternativ flerbruksgrill.'' Vi har en!! :-) (eller "hadde" kanskje jeg skulle si - vi har lett "overalt" uten å finne den igjen) Den er en sammenleggbar gassgrill med tilhørende bag. Blir lite og nett og lett å ta med seg på utflukt. Vi har f eks tatt den med i båt og brukt den på holmer og skjær der vi har gått i land. Den er klar til bruk på et blunk, og kald nok til å pakkes bort idet maten er spist opp. Eneste ulempen er at den ikke er like kraftig i varmen som en kullgrill, og man kan derfor ikke steke skikkelig tykke koteletter på den. Men grillskiver, kyllingfilet, pølser, hamburgere osv går kjempefint. *lurer på hvilke steder jeg _ikke_ har lett hittil* 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Hehe den ventet jeg på Jo så men har jeg det. Kjøkkenvifter er en fin greie He, he, tenkte jeg det ikke ;0) 0 Siter
birdie Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Skikkelig ekkelt med røyken som legger seg over byen her og ikke minst den sure røyklukta. Enda verre, selvfølgelig, for de som bor så tett oppi det at de risikerer hus og eiendom. Jeg satt seint oppe i natt (ikke noe uvanlig, det..); og i to-tretida var lukta så intens at jeg gikk flere runder i nabolaget før jeg turde gå og legge meg. Brannvesenet blir visst nedringt av engstelige folk som kjenner brannlukt. Sjekk bildet, dette er tross alt et par-tre mil fra der det brenner: http://tinyurl.com/6ndalb 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Skikkelig ekkelt med røyken som legger seg over byen her og ikke minst den sure røyklukta. Enda verre, selvfølgelig, for de som bor så tett oppi det at de risikerer hus og eiendom. Jeg satt seint oppe i natt (ikke noe uvanlig, det..); og i to-tretida var lukta så intens at jeg gikk flere runder i nabolaget før jeg turde gå og legge meg. Brannvesenet blir visst nedringt av engstelige folk som kjenner brannlukt. Sjekk bildet, dette er tross alt et par-tre mil fra der det brenner: http://tinyurl.com/6ndalb Himmel...ja der var det grått. Jeg hadde nok hatt problemer med å sove jeg også. Var ute nå og fikk hengt opp tøy, og da synes jeg at jeg kjente lukten!? Men det var bare et snev. Tenkte ikke på brannen da jeg gikk ut, men nå har jeg altså spylt og vannet rundt ute. Vil jo ikke at det skal ulme opp av seg selv som ei skreiv om her..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.