erin Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Vi skal kjøre gjennom Europa i sommer, og har blitt anbefalt å kjøpe Euro før vi drar. Men hvor? Har alle bankene Euro liggende? Vet at man kan ta ut i minibanken på Gardermoen, noen andre steder? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Har jeg aldri giddet Tar ut i minibank med visakortet etterhvert. Har ikke lyst å reise med så mye kontanter, heller. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Hvorfor skal dere kjøpe euro før dere drar. Finnes mange landeveisrøvere nedover i Europa, tror ikke jeg ville hatt en haug med euro liggende i bilen eller hatt det på meg. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Du kan ta ut i en vanlig bank. Det er mye billigere enn å bruke VISA i utlandet. Ja, det finnes jo minibanker overalt...også nedover i Europa 0 Siter
erin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Har jeg aldri giddet Tar ut i minibank med visakortet etterhvert. Har ikke lyst å reise med så mye kontanter, heller. Vi skal bare kjøre gjennom Tyskland, skal ikke innom byene. Finnes det miinibanker på bensinstasjoner e.l.? 0 Siter
erin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Hvorfor skal dere kjøpe euro før dere drar. Finnes mange landeveisrøvere nedover i Europa, tror ikke jeg ville hatt en haug med euro liggende i bilen eller hatt det på meg. Vi skal bare kjøre gjennom Tyskland, skal ikke innom byene. Finnes det miinibanker på bensinstasjoner e.l.? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Vi skal bare kjøre gjennom Tyskland, skal ikke innom byene. Finnes det miinibanker på bensinstasjoner e.l.? Det må jeg vel innrømme at jeg ikke helt vet. Vi skal også kjøre gjennom Europa i sommer helt til Kroatia, men vi hadde ikke tenkt å ta med noe valuta. 0 Siter
erin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Det må jeg vel innrømme at jeg ikke helt vet. Vi skal også kjøre gjennom Europa i sommer helt til Kroatia, men vi hadde ikke tenkt å ta med noe valuta. Vi skal også til Kroatia! Og han jeg er sammen med sier at det _er_ lurt å ha Euro i lomma. Mange bommer på turen... Han er fra Kroatia, og har kjørt maaaaaaaaange ganger gjennom Europa. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Vi skal også til Kroatia! Og han jeg er sammen med sier at det _er_ lurt å ha Euro i lomma. Mange bommer på turen... Han er fra Kroatia, og har kjørt maaaaaaaaange ganger gjennom Europa. Men, man kan jo bare bruke Visa eller Masterkortet da. Man kan jo få tatt ut Euro på båten over til Danmark eller i Danmark. Det er jo ikke all verden man trenger og i Kroatia er det jo Kuna. 0 Siter
erin Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Men, man kan jo bare bruke Visa eller Masterkortet da. Man kan jo få tatt ut Euro på båten over til Danmark eller i Danmark. Det er jo ikke all verden man trenger og i Kroatia er det jo Kuna. Joda, sikkert mange muligheter. Vi har plan om å kjøre om Sverige over til Danmark. Typen sier det iallefall ikke trygt å bruke kortet utenom minibanker i Tyskland... Mafia på bensinstasjonene som kopierer kortene.. Hehe, må le litt. Men han er yrkessjåfør, og har kjørt hele Eurpoa. Så han vet sikkert hva han snakker om.. Hvor i Kroatia er det dere skal? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Joda, sikkert mange muligheter. Vi har plan om å kjøre om Sverige over til Danmark. Typen sier det iallefall ikke trygt å bruke kortet utenom minibanker i Tyskland... Mafia på bensinstasjonene som kopierer kortene.. Hehe, må le litt. Men han er yrkessjåfør, og har kjørt hele Eurpoa. Så han vet sikkert hva han snakker om.. Hvor i Kroatia er det dere skal? Trogir og rundt omkring i området der. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Vi skal bare kjøre gjennom Tyskland, skal ikke innom byene. Finnes det miinibanker på bensinstasjoner e.l.? Tyskland er et sivilisert land, det finnes minibanker overalt 0 Siter
Gjest På grensen Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Hvis dere E6 gjennom Østfold og over Svinesund. Så er det minibank på Svinesundparken, (eller hva det nå heter) Du må bare kjøre av ved avkjørselen til Halden, rett ved E6 er det turistinformasjon + + + Der er det minibank med bl.a Euro. 0 Siter
Speak Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Ja, alle banker har Euro. Og så kan du jo ta ut på Gardermoen. Men husk at du får bedre kurs om du betaler med kort:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.