Gå til innhold

Alkohollukt og mengde

Anbefalte innlegg

Gjest xanonymx
Skrevet

I går kveld måtte jeg ha barnevakt for mine tre barn. Da barnevakten (faren til minstemann) kom, kjente jeg en sterk lukt, og det var ikke tvil om at han hadde drukket alkohol. Denne lukten kjente jeg på 1- 2 meters avstand. Han gav meg ikke en klem, slik han pleier å gjøre, og bare det gjorde meg mistenksom.

Jeg påpekte alkohollukten, og han sa at han hadde hatt to slurker øl før han kom. Det var det hele. Han sier at lukten er den samme om man drikker to slurker eller ti bokser.

Det luktet fremdeles av munnen hans da jeg kom hjem igjen nesten 3 timer senere.

Er det mulig at det lukter så mye av to slurker? Da han kom, var han rød i øynene, men påstod at det skyldtes et insekt han hadde fått i øyet. Han virket ikke full, men jeg vet at han er flink til å spille "edru". Han påstår selv at han ikke er alkoholiker, men jeg vet han i perioder drikker en del. Det er noen måneder siden han har hatt en slik periode, og nå er jeg redd han begynner igjen. Samtidig er jeg redd for at jeg overdramatiserer og innbiller meg at han drikker mer enn han gjør.

Han har tidligere kommet på døren tydelig beruset mens barna har vært våkne. Jeg har sagt at han ikke får komme på døren hvis han lukter alkohol. Men i går nyttet det ikke å diskutere. Han måtte jo få lov å ta et par slurker, og han hadde jo aldri hatt noe alkoholproblem.

Jeg forstår ikke poenget i å drikke et par slurker øl en mandag ettermiddag før man skal sitte barnevakt.. Jeg tror han lyver, og at han har drukket mer en han sier. Hva tror dere? Er det jeg som er for mistenksom?

Gjest heyheymymy
Skrevet

Du skal drikke ganske mye for at andre skal kunne lukte det. Så det var hverken to slurker eller et insekt. Jeg snakker av erfaring.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tipper at han var drit bakfull etter en skikkelig rangel, og hadde reparert litt med noen slurker øl oppå det. Det kan forklare den vanvittige lukten samtidig som han virket tilsynelatende edru.

Og nei, man stinker ikke i timesvis på flere meters avstand etter to slurker øl alene.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Jeg tipper at han var drit bakfull etter en skikkelig rangel, og hadde reparert litt med noen slurker øl oppå det. Det kan forklare den vanvittige lukten samtidig som han virket tilsynelatende edru.

Og nei, man stinker ikke i timesvis på flere meters avstand etter to slurker øl alene.

Du svarer på ting du ikke vet noe om mrs Wallance, han hadde garantert drukket på forhånd, og en god del. Er man bakfull så lukter det i noen timer, men så forsvinner det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Du svarer på ting du ikke vet noe om mrs Wallance, han hadde garantert drukket på forhånd, og en god del. Er man bakfull så lukter det i noen timer, men så forsvinner det.

Hehe, så jeg vet ikke noe om sånt?

Men jeg sa jo at han var drit bakfull OG hadde reparert.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Hehe, så jeg vet ikke noe om sånt?

Men jeg sa jo at han var drit bakfull OG hadde reparert.

Man reparerer ikke med noen slurker, men med mange øl, eller lignende.

Mrs. Wallace
Skrevet

Man reparerer ikke med noen slurker, men med mange øl, eller lignende.

"Man" gjør vel så mye forskjellig.

Skrevet

Hehe, jeg må le av forklaringen hans. Selvsagt har han ikke tatt bare et par slukker med alkohol.

Insekt på øye, ......jaaaaadaaaaaa.

Gjest havelar
Skrevet

Nei, siden han før har drukket for mye, syns jeg slett ikke han har "lov til å ta et par slurker" før han skal sitte barnevakt på en mandag. Hvorfor i all verden skal han det? Det er jo ikke vanlig. Og siden det lukter ("kun av et par slurker"- særlig!), er det god nok grunn til å la være.

Du er ikke for mistenksom.

Gjest qarta
Skrevet

Du skal drikke ganske mye for at andre skal kunne lukte det. Så det var hverken to slurker eller et insekt. Jeg snakker av erfaring.

Der tar du helt feil.En øl er nok, så stinker det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...