Gå til innhold

scheuermann


wing

Anbefalte innlegg

I 1993 fikk jeg diagnosen

scheuermann.

Legen på sykehuset ga meg beskjed om at plagene vedrørenden nakke og rygg, ville brenne ut i løpet ca 2 år.

I 1997 ble jeg sykemeldt etter å ha gått ned 13 kilo i vekt, samt at plagene i rygg og nakke har blitt forveret.

For 14 dager siden ble det påvist skive-prolaps i nakken.

Har også hatt en del problemer med mage og uslett på over-kroppen.

I dag er jeg forsatt sykemeldt og går på medisiner som somadrill/zyrtec/zoloft.

Har i løpet av disse årene prøvd med forskjellige leger og

behandlings måter, som fysioterapi samt kiropraktor, også alternativ-behandlig uten

at dette har hjulpet meg med plagene.

For meg virker det som at nakke prolapsen har hvært der siden 1993.

Under trening med vekter på helse-studio, smalt det i nakken (1993).

Har store problemer med å finne roen både i kropp og sjel.

Tror dette har noe med nerver og gjøre (nakke prolaps)betente nerver.

Har hvært hos lege via trygdekontoret, p.g.a søknad om uføretrygd.Denne legen mente at ct-røntgen ikke var nødvendig p.g.a at prolaps var utelukkende.

Etter å ha kofrontert denne legen med at det ble påvist prolaps, får jeg beskjed om at

50% av di som blir undersøkt får påvist prolaps,samt at det påvises at 15% av jagerfly- aspiranter har scheuermann.

Da jeg spør han om hvorfor han kunne utelukke prolaps, blir han sur og legger på telefonrøret.

I et brev fra samme lege får jeg diagnosen somatoform lidelse

som han begrunner med at jeg er enslig,har ingen kjæreste og heller ingen barn.

Det finnes noe informasjon via internett som kan bekrefte diverse plager som i følege av scheuermann henviser til nettadresse:http://tcspine.com

og www.medmedia.com.

Har et familie medlem som har fått samme diagnose scheuermann.

Han er uføretrygdet,og sliter med samme problemer som meg.

Sitter igjen med en følelse at legene jeg har oppsøkt har liten innsikt i hva slags plager scheuermann kan gi.

Har også lest en del leserinnlegg fra andre som har

scheuermann.

For meg virker det som at de legene jeg har oppsøkt, har liten insikt i hva scheuermann er, og hva slags plager dette kan gi,

etter å ha hvært i kontakt med andre som har diagnosen scheuermann.

Håper på et noe klarere svar en det jeg har fått av andre leger.

Med vennlig hilsen oppgitt mann, 34 år gammel arbeidsløs/sykemeldt,med høyere utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest webmaster

Du bør poste dette innlegget på forum for allmenmedisin også. Det er vanligvis ingen av legene som besvarer spørsmål på webmaster-forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...