Benedicte i Nord Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Jeg lurer veldi på et spørsmål,i det siste har jeg merket at jeg har fått små"mark",sånner hvite tynne små skapninger i anal inngangen. Hva er det egentli for noe??? Er det farli??? Syns det er så pinli at jeg har ikke turt og dra til legen med det problemet:( Noen som kan hjelpe meg???? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Kjøp deg en markkur på apoteket . :0) Er reseptfritt, bare husk å si du skal ha til menneske, og ikke dyr.. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Du har nok fått barnemark/småmark. Det er helt ufarlig. Gå på apoteket og kjøp Vermox, det er reseptfritt. Ta en dose, og så skal en ny dose taes etter 7 dager (tror jeg det var, det står i pakningsvedlegget). http://lommelegen.no/php/art.php?id=321114 Vask også sengetøy og ha god håndhygiene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Gå på apoteket og be om en markkur så blir du kvitt det på en ukes tid. Ikke noe skummelt, men kan klø noe jævlig. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Kjøp deg en markkur på apoteket . :0) Er reseptfritt, bare husk å si du skal ha til menneske, og ikke dyr.. Jeg hadde det som barn og ung helt til jeg sluttet å kysse katta! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg hadde det som barn og ung helt til jeg sluttet å kysse katta! Når folk sier "kyss katta", så mener de ikke at du faktisk skal _gjøre_ det Omtrent som; hopp i havet, eller dra til... 0 Siter
GoodTimes Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Når folk sier "kyss katta", så mener de ikke at du faktisk skal _gjøre_ det Omtrent som; hopp i havet, eller dra til... Jeg klarte jo ikke å la være, jeg syntes kattesnuter og små (gjenlukkede!) kattemunner var så søøøte! Smask! Nå ville jeg aldri ha gjort det (fordi jeg er blitt allergiker OG fordi jeg ikke tenkte så mye i de hine hårde dager på at de faktisk slikker seg i rumpa ... og her er vi jo ved markepoenget. Ugh. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg klarte jo ikke å la være, jeg syntes kattesnuter og små (gjenlukkede!) kattemunner var så søøøte! Smask! Nå ville jeg aldri ha gjort det (fordi jeg er blitt allergiker OG fordi jeg ikke tenkte så mye i de hine hårde dager på at de faktisk slikker seg i rumpa ... og her er vi jo ved markepoenget. Ugh. Vel, det sies at spyttet deres ikke er så skittent da... Men enig 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg hadde det som barn og ung helt til jeg sluttet å kysse katta! Jeg kysser ofte mine katter, men har aldri mark.... 0 Siter
GoodTimes Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg kysser ofte mine katter, men har aldri mark.... Det kommer vel litt an på katta/kattene. Våre var mest ute, fuglefangere var de, oppe i trærne støtt. Og de tok mus. Nåtidas katter spiser vel stort sett tørrfor og gode ting fra boks. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Det kommer vel litt an på katta/kattene. Våre var mest ute, fuglefangere var de, oppe i trærne støtt. Og de tok mus. Nåtidas katter spiser vel stort sett tørrfor og gode ting fra boks. Katter skal ha ormkur hvert halvår, gjerne oftere om de spiser masse dyr. Mine får tørrfor, men fanger både mus og fulg :0) 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Katter skal ha ormkur hvert halvår, gjerne oftere om de spiser masse dyr. Mine får tørrfor, men fanger både mus og fulg :0) Vår pus spiser også mye av fangsten sin, selv om han får prima tørrfor. Og ormekur må jeg gi støtt og stadig. Men ungene fikk mark i magen i barnehagen, før vi fikk katt... 0 Siter
Sofline Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg hadde det som barn og ung helt til jeg sluttet å kysse katta! Tilfeldig. Mark som katter kan få smitter ikke til mennesker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.