Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi har på utelysene, og spottene i stua. Som regel når vi reiser bort bor det folk i huset vårt, noen må jo passe på dyrene ;0) Så har vi alarmklistermerker på dører og vindu, det hjelper vel litt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Vi låser dører og lukker vinduer. Nabo ordner med posten (evt. omadresserer) Litt lys står på, med tidsbryter på en av lampene. Utelys med lyssensor-bryter. Prøver å huske å stenge vann til oppvaskmaskinen, samt dra ut stikkontakt til kaffetrakter og TV o.l. (det siste bare for lange ferier om sommeren, pga. fare for tordenvær) Det er ikke dumt å dra ut kontakter. Vi gjør det uansett når på året det er, og om vi bare skal være borte en helg Kjipt å sitte å vite at det er uvær hjemme og kontaktene står i..... 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Vi har på utelysene, og spottene i stua. Som regel når vi reiser bort bor det folk i huset vårt, noen må jo passe på dyrene ;0) Så har vi alarmklistermerker på dører og vindu, det hjelper vel litt. ''alarmklistermerker'' Hvor får du kun merker? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 ''alarmklistermerker'' Hvor får du kun merker? Vi har alarm også, men har sagt opp abn.Så fikk jeg smisket meg til å beholde klistermerkene og et skilt. :0) Vi kan slå den på, slik at den uler, men ingen som kommer.. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Vi har alarm også, men har sagt opp abn.Så fikk jeg smisket meg til å beholde klistermerkene og et skilt. :0) Vi kan slå den på, slik at den uler, men ingen som kommer.. Aha sånn å forstå 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi har på utelysene, og spottene i stua. Som regel når vi reiser bort bor det folk i huset vårt, noen må jo passe på dyrene ;0) Så har vi alarmklistermerker på dører og vindu, det hjelper vel litt. Tør dere ha på spotter når dere er vekk? :-O De er jo mega brannfarlige om noe går galt! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Tør dere ha på spotter når dere er vekk? :-O De er jo mega brannfarlige om noe går galt! Hmm..Ja, vi pleier ha takspottene på... De er ikke inntregerte da, visst det har noe å si.. Uansett, det er svært sjeldent huset vårt står tomt. Det bor alltid noen her :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.