Gå til innhold

Var jeg litt hårsår igår?

Anbefalte innlegg

Gjest hva synes dere?
Skrevet

Jeg og min beste venninne snakker sammen stort sett hver dag, men den siste uken/to uker så har vi begge vært ganske opptatte på hver vår side. Igår foreslo hun at jeg kunne komme inn til byen hennes (vi bor ca halvtime unna hverandre), og være sammen med henne. Jeg dro inn etter jobben.. jeg var med henne et ærend hun skulle, også bestemte vi oss for å gå ut å spise. Maten fikk vi servert veldig fort, og etter 40 min foreslår hun at vi går å ser litt i butikker (hun visste at jeg ville kjøpe nye sko). Jeg tar forøvrig også nesten hele regningen hennes fordi hun ikke får lønning før om en uke, så jeg ville være snill. Da vi skal gå så må jeg bare innom toalettet. Når jeg kommer ut ser jeg at hun prater i tlf. Plutselig hører jeg hun avtaler å møte hennes nye flamme. Hun legger på og sier at hun skal møte han nå så hun må nesten gå. Det skal sies at hun er veldig forelsket i denne mannen som hun har datet i over et halvt år. Under middagen fortalte hun at hun ikke hadde sovet hjemme på hvertfal 3 uker, hun hadde bare overnattet hos han. Jeg har all forståelse for at hun er forelsket og jeg er kjempe glad på hennes vegne. Men jeg synes det var skuffende at hun ditchet meg for han igår. Klokken var bare halv syv, så hun kunne jo være sammen med meg frem til åtte og truffet han senere på kvelden. De bor 50m unna hverandre så det hadde ikke vært noe problem.

Dette er såklart ingen big deal, men jeg ble ganske irritert, noe hun først ikke hadde noe forståelse for. Men jeg fikk unnskyld melding etterpå, som jeg ikke har svart på enda. Jeg har ikke tenkt å være langsur, men alltid greit å få litt perspektiv på ting. Så hva synes dere?

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg syns det var dårlig gjort av henne...

Skrevet

Jeg synes hun var ubetenksom og at unnskyldningen var berettiget. Men jeg synes ikke det er en stor sak og du kan trygt tilgi henne.

Skrevet

Jeg synes hun var ubetenksom og at unnskyldningen var berettiget. Men jeg synes ikke det er en stor sak og du kan trygt tilgi henne.

Enig!

Gjest hva synes dere?
Skrevet

Enig i at dette ikke er noen stor sak og jeg skal selvfølgelig tilgi henne. Jeg synes bare det er greit å høre andres mening..

Skrevet

Jeg hadde også blitt litt sur og skuffet og det med rette synes jeg.

Skrevet

Enig

Skrevet

Helt enig med deg i at dere kunne vært med hverandre til kl 20 eller noe. Hadde ikke trengt å bare gå fra deg. Dårlig gjort.

Persille1365381127
Skrevet

Enig med Glimtipper.

Men; du kunne jo sagt "nei, nå har jeg kjørt helt inn hit, så du får ringe ham og si at du kommer om en time". Det kunne jeg lett sagt til min beste venninde uten at hun hadde blitt fornærmet av det :)

Gjest hva synes dere?
Skrevet

Enig med Glimtipper.

Men; du kunne jo sagt "nei, nå har jeg kjørt helt inn hit, så du får ringe ham og si at du kommer om en time". Det kunne jeg lett sagt til min beste venninde uten at hun hadde blitt fornærmet av det :)

Hehe jeg sa jo det. Jeg sa til og med at jeg ikke synes dette går ann. Men da argumenterte hun med at han allerede var på vei dit osv osv.. hun sa også at hun var lei seg for at jeg ble skuffet, uten at hun der og da forstod helt hvorfor.. Jeg bare gikk jeg da. Så fikk jeg som sagt melding der hun beklaget og var veldig ydmyk etterpå

Skrevet

Jeg synes ikke du var hårsår. Jeg er ikke så opptatt av å henge seg opp i slikt, men et visst minimum av folkeskikk må man forvente.

Nå hadde hun i utgangspunktet satt av kvelden til deg og burde da sørge for å ikke avbryte det altfor tidlig.

Som du sier selv så var det flere muligheter for å ordne dette på en skikkelig måte uten at noen følte seg snurt.

Skrevet

Synes ikke du var hårsår. Venninna di var ubetenksom og uhøflig mot deg synes jeg. Hun kunne vært sammen med deg en stund til og så møtt typen etterpå, eller dere kunne vært sammen alle tre.

Hun har tydeligvis tenkt oversituasjonen siden hun har sendt deg en unnskyldning. Den synes jeg du skal godta, og så legger dere saken bak dere. Et godt vennskap tåler dette, men ikke mange ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...