Gå til innhold

Hvordan lage

Anbefalte innlegg

Gjest Den grønne kokk
Skrevet

reinsdyrskav, uten fløte og rømme? Altså ikke finnbiff, men... Var på besøk for noen måneder siden, og fikk servert reinsdyrskav som så ut som om det bare var brunet, og kjøttet lå i en slags tynn, brun saus/bruning. Jeg tåler ikke melkeprodukter særlig bra, så det passet ypperlig for meg. Men er det noen som har en oppskrift?

Skrevet

Kan du ikke bare lage det slik som du beskriver det, da? Brune kjøttet og jevne kraften litt til slutt? Evt. steke løk, bacon eller grønnsaker samtidig?

AneM1365380603
Skrevet

Min far foretrekker den uten fløtesaus. Han bruner den sammen med løk i en god dæsj margarin. Etter bruninga trekkes det til det er helt mørt.

Skrevet

Hei, jeg har aldri laget det uten bruk av rømme, men som Mirabell sier så kan du jo bare lage det slik som du selv skriver.

Her er tips til smakstilsettinger:

* einerbær synes jeg smaker utrolig godt sammen med reinsdyr

* du kan evt ha oppi litt revet brunost for å få mer smak på 'sausen', men prøv deg frem med litt og litt.

Skrevet

.

Du kan evt tilsette litt buljong for å få mer væske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...