Gjest Den grønne kokk Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 reinsdyrskav, uten fløte og rømme? Altså ikke finnbiff, men... Var på besøk for noen måneder siden, og fikk servert reinsdyrskav som så ut som om det bare var brunet, og kjøttet lå i en slags tynn, brun saus/bruning. Jeg tåler ikke melkeprodukter særlig bra, så det passet ypperlig for meg. Men er det noen som har en oppskrift? 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Kan du ikke bare lage det slik som du beskriver det, da? Brune kjøttet og jevne kraften litt til slutt? Evt. steke løk, bacon eller grønnsaker samtidig? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Min far foretrekker den uten fløtesaus. Han bruner den sammen med løk i en god dæsj margarin. Etter bruninga trekkes det til det er helt mørt. 0 Siter
morsan Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Hei, jeg har aldri laget det uten bruk av rømme, men som Mirabell sier så kan du jo bare lage det slik som du selv skriver. Her er tips til smakstilsettinger: * einerbær synes jeg smaker utrolig godt sammen med reinsdyr * du kan evt ha oppi litt revet brunost for å få mer smak på 'sausen', men prøv deg frem med litt og litt. 0 Siter
ariadne Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 . Du kan evt tilsette litt buljong for å få mer væske. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.