Gå til innhold

Vannrenser

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi har bakterier i vannet i springen. Det er små verdier, men litt, er E-coli av noe slag.

Siden vi har privat vannverk tar det en evighet og få orden på dette, og etter å ha kjøpt vann nå i 2 år, er jeg lei. Alle andre drikker vannet uten problem, men jeg har så skakkjørte tarmer, at jeg kan ikke ta risken på det.

Finnes det vannrensere? Filter? Ett eller annet som tar disse bakteriene, som jeg kan ha på kjøkkenet?

Gjest harmonizer
Skrevet

søk på kvantemedisin. de skal ha vannrensere som du også kan regulere ph med. Drikkevannet i dag er for surt de fleste steder, det kan bryte ned helsen visst nok.

Gjest Kanskje du finner noe her?
Skrevet

søk på kvantemedisin. de skal ha vannrensere som du også kan regulere ph med. Drikkevannet i dag er for surt de fleste steder, det kan bryte ned helsen visst nok.

OK, skal ta ett søk. PHèn i vannet er visstnok ganske bra her, men det er disse små ulumskhetene da.

Skrevet

Hva med å ha kokt, avkjølt vann stående? Koking er den enkleste og sikreste måten å drepe bakterier på. Ellers ville jeg kontaktet en rørleggerforretning. (Det der kvantemedisintullet ville jeg ikke stolt på, men jeg er en skeptiker ...)

Skrevet

Hva med å ha kokt, avkjølt vann stående? Koking er den enkleste og sikreste måten å drepe bakterier på. Ellers ville jeg kontaktet en rørleggerforretning. (Det der kvantemedisintullet ville jeg ikke stolt på, men jeg er en skeptiker ...)

Kokt vann smaker grusomt. Jeg drikker mange liter vann hver dag, jeg tar mye medisiner, og det kokte smaker pyton. Dessuten er jeg makelig anlagt, og vil helst kunne tappe direkte oppi glasset der og da ;o) Dessuten tar det stor plass og oppbevare alle literene jeg har i meg iløpet av dagen.

Kvantemedisin har jeg ikke snøring på, jeg er vel mest ute etter noe som kan vise til fakta at de kverker ulumskhetene i vannet.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213180263' post='3896950]

Kokt vann smaker grusomt. Jeg drikker mange liter vann hver dag, jeg tar mye medisiner, og det kokte smaker pyton. Dessuten er jeg makelig anlagt, og vil helst kunne tappe direkte oppi glasset der og da ;o) Dessuten tar det stor plass og oppbevare alle literene jeg har i meg iløpet av dagen.

Kvantemedisin har jeg ikke snøring på, jeg er vel mest ute etter noe som kan vise til fakta at de kverker ulumskhetene i vannet.

Jeg husker at jeg fikk kokt vann da jeg hadde magesyke som barn, og jeg hatet det... Men hvis man har litt lime og isbiter i? Sodastreamer?

Det fins forskjellige filtre som man kan montere på kranen, evt. få et sideløp, slik at ikke vaskevann osv. også går gjennom filteret. Noen filtre fjerner det ene og noen det andre, så det er viktgi å få riktig filter (sorry at jeg ikke kan hjelpe deg med det, men kan du ikke Google på vannrening for husholdning eller noe?)

Persille1365381127
Skrevet

Det finnes :)

Jeg husker i farten ikke hva de heter som produserer sånne filter du kan henge på kranen eller vannrørene inne, skal se om jeg finner det.

Skrevet

Jeg husker at jeg fikk kokt vann da jeg hadde magesyke som barn, og jeg hatet det... Men hvis man har litt lime og isbiter i? Sodastreamer?

Det fins forskjellige filtre som man kan montere på kranen, evt. få et sideløp, slik at ikke vaskevann osv. også går gjennom filteret. Noen filtre fjerner det ene og noen det andre, så det er viktgi å få riktig filter (sorry at jeg ikke kan hjelpe deg med det, men kan du ikke Google på vannrening for husholdning eller noe?)

Jeg kan google litt :o)

Jeg må koke vann til isbiter også, for bakteriene dør ikke ved frysing. Og lime tåler jeg dårlig. He he, lett skal det ikke være ;o)

Noe jeg kunne festet på springen, eller en maskin som gav både kaldt og varmt vann på disken, hadde vært noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...