Gå til innhold

Ekteskapsloven

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• morsan

12

• Mrs. Wallace

12

• Persille1365381127

8

Skrevet

''Molvær Grimstad: - Loven fratar barn retten til en far.''

http://atvs.vg.no/player/?id=17056

''Leder av Stortingets familiekomité, May-Helen Molvær Grimstad, håper utbrytere fra andre partier kan stoppe den nye ekteskapsloven i Lagtinget.''

Sikkert...

Skrevet

Jeg vil ikke se så svart på det. Det kan slå begge veier. De kan jo også få veldig god selvtillit disse barna som alle andre, det kommer an på foreldrene, hvordan de selv takler alt og hvordan de lar barnet føle om dette.

Gjest togli
Skrevet

Det har blitt gjort intervjuer med barn som har vokst opp med to foreldre av samme kjønn. Undersøkelsene viser at disse barna ikke er mer utsatt for mobbing enn andre, og dette er da barn som idag er ungdommer/unge voksne.

Idag har vi heldigvis kommet lenger, så jeg vil tro sjansen for mobbing idag er enda lavere enn før!

Mine barn vokser opp i en litt atypisk familie siden vi voksne er døve. Man kan forestille seg at dette også kan være mobbegrunn, men det er nesten tvert imot. Det artige er at ungene synes det er spennende med en litt "annerledes" familie, så ungene våre lider absolutt ingen nød ;-)

Det er først og fremst vi voksne som må gå foran med gode holdninger, så slipper vi å fostre opp homofobe unger!

Gjest MPC_83
Skrevet

Det har blitt gjort intervjuer med barn som har vokst opp med to foreldre av samme kjønn. Undersøkelsene viser at disse barna ikke er mer utsatt for mobbing enn andre, og dette er da barn som idag er ungdommer/unge voksne.

Idag har vi heldigvis kommet lenger, så jeg vil tro sjansen for mobbing idag er enda lavere enn før!

Mine barn vokser opp i en litt atypisk familie siden vi voksne er døve. Man kan forestille seg at dette også kan være mobbegrunn, men det er nesten tvert imot. Det artige er at ungene synes det er spennende med en litt "annerledes" familie, så ungene våre lider absolutt ingen nød ;-)

Det er først og fremst vi voksne som må gå foran med gode holdninger, så slipper vi å fostre opp homofobe unger!

enig i dette:)godt å høre noe anna enn bare kritikk:) det å være annerledes trenger ikke nødvendigvis gjøres til et problem:)

Gjest togli
Skrevet

enig i dette:)godt å høre noe anna enn bare kritikk:) det å være annerledes trenger ikke nødvendigvis gjøres til et problem:)

Jeg tror det er vi voksne som gjør det til et mye større problem enn det egentlig er ;)

Det er igrunnen ganske utrolig hvor fordomsfulle enkelte fortsatt er :-/

AneM1365380603
Skrevet

''Det er først og fremst vi voksne som må gå foran med gode holdninger, så slipper vi å fostre opp homofobe unger!''

Er så enig med deg! Da jeg vokste opp var skilte foreldre og homofile noe man tittet på en ekstra gang. I dag er det heldigvis langt mer toleranse overfor homofile, mens skilte foreldre er helt vanlig.

Gjest togli
Skrevet

''Det er først og fremst vi voksne som må gå foran med gode holdninger, så slipper vi å fostre opp homofobe unger!''

Er så enig med deg! Da jeg vokste opp var skilte foreldre og homofile noe man tittet på en ekstra gang. I dag er det heldigvis langt mer toleranse overfor homofile, mens skilte foreldre er helt vanlig.

Det er godt verden går framover :)

Mine unger er iallefall godt oppdratt i så måte ;) De to eldste på 8 og 11 år blir rasende når de hører om undertrykkelse av homofile... Dessuten ble de helt sjokka når de skjønte at ikke alle prester var for kvinnelige prester osv.

Vi diskuterer endel slike saker her hjemme og til min store glede ser jeg at de tar det til seg og får positive holdninger :)

Gjest cavin
Skrevet

Uffda! for en holdning du har! Jeg håper da inderlig, at alle unger slipper å høre sånt pisspreik.Det er fra de voksne det kommer og ungene tar etter! Hva med alle unger som vokser opp med bare Far eller Mor? Det finnes foreldre nok, som vannskjøter sine barn og lar de gå for lut og kaldt vann...så du må ikke ta alle over en kam!

Jeg får håpe ikke ditt barn , blir Homse eller lesbe.

hidi, the scorpion
Skrevet

Barn kan de skaffe seg uansett...;( Finnes nemlig ingen grenser i Danmark.

Der får de både sæd og egg av ukjente, så ingen vet hvem barnet egentlig er.... Ingen der som bryr seg om du gifter deg med halvbroren din eller din ekte bror, senere i livet ;(

Et embryo eller foster er salgsvare i dag. Det er en skam!

Gravide kvinner som ufrivillig aborterer, sier de mista et barn, mens de som tar abort sier det var en celle....!

Så hva forbauser deg mest?

hidi, the scorpion
Skrevet

Uffda! for en holdning du har! Jeg håper da inderlig, at alle unger slipper å høre sånt pisspreik.Det er fra de voksne det kommer og ungene tar etter! Hva med alle unger som vokser opp med bare Far eller Mor? Det finnes foreldre nok, som vannskjøter sine barn og lar de gå for lut og kaldt vann...så du må ikke ta alle over en kam!

Jeg får håpe ikke ditt barn , blir Homse eller lesbe.

Jeg håper mange andre ikke har din holdning, for dette går langt over styr....;(

Gjest cavin
Skrevet

Jeg håper mange andre ikke har din holdning, for dette går langt over styr....;(

hva er det som går over styr?

hidi, the scorpion
Skrevet

hva er det som går over styr?

Les mitt svar til trådstarter!

Gjest cavin
Skrevet

Så du tv programmet med den kjekke unge homofile mannen forleden, som vokset opp i ett veldig kristen hjem? Foreldrene snudde ryggen til ham, det samme gjorde alle hans kristne gode venner! jeg blir kvalm av slike mennesker!

Gjest cavin
Skrevet

Klokt sagt:-)

Gjest MPC_83
Skrevet

Så du tv programmet med den kjekke unge homofile mannen forleden, som vokset opp i ett veldig kristen hjem? Foreldrene snudde ryggen til ham, det samme gjorde alle hans kristne gode venner! jeg blir kvalm av slike mennesker!

samme her!ekle greier! får håpe hidi,the scorpion er i mindretall når det gjelder etikk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det gjør meg kvalm òg, men er det en menneskerett å få barn, uansett metode?

hidi, the scorpion
Skrevet

samme her!ekle greier! får håpe hidi,the scorpion er i mindretall når det gjelder etikk.

Hva er galt i min etikk? At jeg ønsker at hvert barn på denne jorden vet hvem far/og eller mor er?

Eller at ingen bør gifte seg men bror/søster/halvbror/halvsøster?

Skrevet

Hva er galt i min etikk? At jeg ønsker at hvert barn på denne jorden vet hvem far/og eller mor er?

Eller at ingen bør gifte seg men bror/søster/halvbror/halvsøster?

''Hva er galt i min etikk? At jeg ønsker at hvert barn på denne jorden vet hvem far/og eller mor er?''

Det burde være en menneskerett å vite hvem mor og far er, det burde også være en menneskerett å få vokse opp og motta omsorg fra sin mor og far (untatt i de tilfellene der en eller begge er døde, eller at det er til skade for barna).

''Eller at ingen bør gifte seg men bror/søster/halvbror/halvsøster?''

Det er (i beste fall) ett genetisk eksperiment å gifte seg å få barn med sin bror/søster, og dermed i høyeste grad uetisk!

Eg er enig med deg her.

Skrevet

Homsene og lesbene har allerede begynt med kunstig befruktning og adopsjon, og hvis barna skulle risikere å bli mobbet, skyldes det kun de holdningene du utviser med innlegget ditt.

Forøvrig anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen - med overskriften "Homofiles barn mobbes ikke": http://www.dagbladet.no/dinside/2003/06/26/372201.html

Enten du liker det eller ikke, har også homser og lesber barn, og hvis det er hensynet til barna som ligger deg på hjertet, er det vel smart å forholde seg til virkeligheten slik den faktisk er, ikke slik du ønsker den skal være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...