Gå til innhold

Ekteskapsloven

Anbefalte innlegg

Gjest MPC_83
Skrevet

Hva er galt i min etikk? At jeg ønsker at hvert barn på denne jorden vet hvem far/og eller mor er?

Eller at ingen bør gifte seg men bror/søster/halvbror/halvsøster?

synes generelt du er streng ift både abort og homofili.som andre påpeker;hva med oss som vokser opp med en mor eller en far?er det noe galt med det??jeg hadde det mye bedre uten min far,for å si det sånn!!

og når det gjelder abort,synes jeg det er unødvendig å få barn man ikke ønsker.

MEN;skal gi deg rett i at barnet er det viktigste!!ingen menneskerett å få barn!!altfor mange dårlige foreldre,selv heterofile!og jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert,og nå klarer jeg ikke se for meg livet uten dem(jeg har ingen barn selv,er kun omsorgsperson som gjør så godt jeg kan)

synd hvis barn bluir mobbet pga foreldrenes legning,sivile status,kjønn,religion etc,og dte står jeg for!!

og PS,ekteskapsloven skal jo hindre nettopp det at man ikke vet hvem faren er

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• morsan

12

• Mrs. Wallace

12

• Persille1365381127

8

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hva er galt i min etikk? At jeg ønsker at hvert barn på denne jorden vet hvem far/og eller mor er?''

Det burde være en menneskerett å vite hvem mor og far er, det burde også være en menneskerett å få vokse opp og motta omsorg fra sin mor og far (untatt i de tilfellene der en eller begge er døde, eller at det er til skade for barna).

''Eller at ingen bør gifte seg men bror/søster/halvbror/halvsøster?''

Det er (i beste fall) ett genetisk eksperiment å gifte seg å få barn med sin bror/søster, og dermed i høyeste grad uetisk!

Eg er enig med deg her.

Så noen få mennesker vet faktsisk hva frihet betyr for andre...;)

Frihet for noen, fengsel for andre!

Skrevet

synes generelt du er streng ift både abort og homofili.som andre påpeker;hva med oss som vokser opp med en mor eller en far?er det noe galt med det??jeg hadde det mye bedre uten min far,for å si det sånn!!

MEN;skal gi deg rett i at barnet er det viktigste!!ingen menneskerett å få barn!!altfor mange dårlige foreldre,selv heterofile!og jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert,og nå klarer jeg ikke se for meg livet uten dem(jeg har ingen barn selv,er kun omsorgsperson som gjør så godt jeg kan)

synd hvis barn bluir mobbet pga foreldrenes legning,sivile status,kjønn,religion etc,og dte står jeg for!!

''...jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert,og nå klarer jeg ikke se for meg livet uten dem(jeg har ingen barn selv,er kun omsorgsperson som gjør så godt jeg kan)''

Beklager at eg blander meg inn, men eg skjønner ikkje helt hva du mener med : ''jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert'' ?

Gjest MPC_83
Skrevet

''...jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert,og nå klarer jeg ikke se for meg livet uten dem(jeg har ingen barn selv,er kun omsorgsperson som gjør så godt jeg kan)''

Beklager at eg blander meg inn, men eg skjønner ikkje helt hva du mener med : ''jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert'' ?

som skulle vært fjernet ved abort,men som av ulike grunner ikke ble det.trodde det var opplagt??(kanskje var terminen tidl enn antatt etc)

hidi, the scorpion
Skrevet

''MEN;skal gi deg rett i at barnet er det viktigste!!ingen menneskerett å få barn!!altfor mange dårlige foreldre,selv heterofile!og jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert,og nå klarer jeg ikke se for meg livet uten dem(jeg har ingen barn selv,er kun omsorgsperson som gjør så godt jeg kan)''

Ingen barn burde vært abortert! Vi har altfor gode prevenssjonsmidler til at det burde være nødvendig! Adopsjon er en glimrende og preventiv løsning.

ALLE kan reise til Danmark og få behandling der.

Med sæd, uten seæd, med egg, uten egg, Danmark garanterer anonymitet! Flott, hva?

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis de mobbes, er det i så fall din skyld, som utviser de holdningene du gjør.

For øvrig finnes det massevis av barn som vokser opp med homofile foreldre allerede, og massevis av voksne mennesker som har vokst opp med homofile foreldre. Det finnes også flere uavhengige undersøkelser fra flere land som konkluderer med at barn av homofile ikke blir mer utsatt for mobbing enn andre barn.

Hvis det er noen forskjell, er det at de jevnt over blir mer tolerante og åpne mennesker, og det kan verden saktens trenge, for å veie opp for visse andre.

Skrevet

som skulle vært fjernet ved abort,men som av ulike grunner ikke ble det.trodde det var opplagt??(kanskje var terminen tidl enn antatt etc)

Ok! Eg trodde du mente at du kjente flere barn som _burde_ vært abortert, uff...jammen bra eg spurte først. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva er det opplagte med å drepe et barn?

Gjest husker ikke nisket i farta
Skrevet

''MEN;skal gi deg rett i at barnet er det viktigste!!ingen menneskerett å få barn!!altfor mange dårlige foreldre,selv heterofile!og jeg kjenner flere barn som i utgangspunktet skulle vært abortert,og nå klarer jeg ikke se for meg livet uten dem(jeg har ingen barn selv,er kun omsorgsperson som gjør så godt jeg kan)''

Ingen barn burde vært abortert! Vi har altfor gode prevenssjonsmidler til at det burde være nødvendig! Adopsjon er en glimrende og preventiv løsning.

Med sæd, uten seæd, med egg, uten egg, Danmark garanterer anonymitet! Flott, hva?

greit i teorien,men hva med voldtekt????hva faen vet vel du om enkelt sjebner???og,forresten,ingen prevansjonsmideler er 100%!!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis de mobbes, er det i så fall din skyld, som utviser de holdningene du gjør.

For øvrig finnes det massevis av barn som vokser opp med homofile foreldre allerede, og massevis av voksne mennesker som har vokst opp med homofile foreldre. Det finnes også flere uavhengige undersøkelser fra flere land som konkluderer med at barn av homofile ikke blir mer utsatt for mobbing enn andre barn.

Hvis det er noen forskjell, er det at de jevnt over blir mer tolerante og åpne mennesker, og det kan verden saktens trenge, for å veie opp for visse andre.

Og i den skjønne beregningen, har du selvfølgelig tatt med alle de "barna", som aldri kommer til å vite hvem eller hvor de er fra? De som risikerer å gifte seg med bror/søster/halvbror/halvsøster...

hidi, the scorpion
Skrevet

greit i teorien,men hva med voldtekt????hva faen vet vel du om enkelt sjebner???og,forresten,ingen prevansjonsmideler er 100%!!!!

Det hva ikke her svar til ja/nei abort! Les før du svarer!

Aliza1365380759
Skrevet

Og i den skjønne beregningen, har du selvfølgelig tatt med alle de "barna", som aldri kommer til å vite hvem eller hvor de er fra? De som risikerer å gifte seg med bror/søster/halvbror/halvsøster...

Bare en liten saksopplysning:

Norge har hatt ikke-anonyme sæddonorer siden 2005, noe som vil si at barna har mulighet til å finne sitt biologiske opphav når de fyller 18 år dersom de ønsker det. Og de fleste barn som har to mødre er sikkert klare over at en mann har "vært behjelpelig" når de fyller 18 år, ergo kan den problemstillingen du skisserer her elimineres hvis det er ønskelig fra barnets side.

Gjest mora2
Skrevet

''Ingen barn burde vært abortert! Vi har altfor gode prevenssjonsmidler til at det burde være nødvendig! Adopsjon er en glimrende og preventiv løsning.''

AMEN! Helt enig!!!

Gjest mora2
Skrevet

Barn kan de skaffe seg uansett...;( Finnes nemlig ingen grenser i Danmark.

Der får de både sæd og egg av ukjente, så ingen vet hvem barnet egentlig er.... Ingen der som bryr seg om du gifter deg med halvbroren din eller din ekte bror, senere i livet ;(

Et embryo eller foster er salgsvare i dag. Det er en skam!

Gravide kvinner som ufrivillig aborterer, sier de mista et barn, mens de som tar abort sier det var en celle....!

Så hva forbauser deg mest?

''Et embryo eller foster er salgsvare i dag. Det er en skam!''

Forferdelig er det!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Bare en liten saksopplysning:

Norge har hatt ikke-anonyme sæddonorer siden 2005, noe som vil si at barna har mulighet til å finne sitt biologiske opphav når de fyller 18 år dersom de ønsker det. Og de fleste barn som har to mødre er sikkert klare over at en mann har "vært behjelpelig" når de fyller 18 år, ergo kan den problemstillingen du skisserer her elimineres hvis det er ønskelig fra barnets side.

Men de lovene har ikke Danmark! Følgene sier seg selv;(

Gjest bact-to-you:/
Skrevet

Det hva ikke her svar til ja/nei abort! Les før du svarer!

i lige måde

Aliza1365380759
Skrevet

Og derfor er det jo så fint at den nye ekteskapsloven åpner for å bli vurdert til kunstig befruktning i Norge! :)

Aliza1365380759
Skrevet

Og jo, de lovene har Danmark.

Aliza1365380759
Skrevet

Og jo, de lovene har Danmark.

(jeg trykker visst "send innlegg" lenge før jeg egentlig er ferdig, det må jeg bare beklage!) Mulig befruktning i Danmark kan omgå dette lovverket hvis det skjer på privatklinikk, men jeg har ikke noe førstehåndserfaring på området.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...