Gå til innhold

Ekteskapsloven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen problemer med min seksuelle identitet jeg. :o)

Og nei, jeg orket ikke lese artikkelen, det var alt for liten skrift.

Har alderslangsyntheten slått til allerede? ;-)

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• morsan

12

• Mrs. Wallace

12

• Persille1365381127

8

Skrevet

Har alderslangsyntheten slått til allerede? ;-)

*Hehe* Kunne jo ha zooma inn, men jeg gadd ikke. Det tar nok litt tid før alderslangsyntheten slår til her så lenge jeg er nærsynt med -5....

Skrevet

*Hehe* Kunne jo ha zooma inn, men jeg gadd ikke. Det tar nok litt tid før alderslangsyntheten slår til her så lenge jeg er nærsynt med -5....

Samma her, bare enda litt mer minus....;-)

mariaflyfly
Skrevet

Haha, så du tror oppriktig at en avstemming i VG er statistisk holdbar og representativ for et tverrsnitt av befolkningen? Huff da. Her kunne det vært fristende å gjøre seg morsom på bekostning av forummende tabloider, men jeg skal la være.

Men det blir litt som å tro at de som sender sms til Mess-TV utgjør et vitenskapelig utvalg.

''Men det blir litt som å tro at de som sender sms til Mess-TV utgjør et vitenskapelig utvalg.

''

Eller trofaste seere av Holmgang. Det ville tatt seg nydelig ut. ;)

Mrs. Wallace
Skrevet

Her var det jammen mange som er villige til å la homsenes seksualitet gå på bekostning av barna - jeg gremmes over den barnefientligheten, ikke bedre enn rasisme!

Her kan du lese et eksempel på uretten homser begår mot barn:

http://foreldrerett.no/foreldrerett/vedlegg/63Eilivs%20historie%20som%20tenkt%20annonsert%20i%20VG.pdf

For noe forbanna sprøyt. Den linken din er virkelig et eksempel på grov fientlighet - menneskefiendtlighet. Av nedrigste sort.

Persille1365381127
Skrevet

De er mer utsatt ja, benekter du det?

Har ikke noe med mine holdninger å gjøre som du ikke vet noenting om, jeg har aldri sagt de ikke skal ha barn, ei heller det er greit å mobbe, uansett.

Men det må være mulig å poengtere de er mer utsatt.

Du bommer stygt når du begynner å angripe meg personlig og tror liksom du vet noe om meg.

Du var selvfølgeig ikke sen om å bruke alderen mot meg også.

Veldig barnslig å "diskutere" på den måten.

Alle barn er utsatt for andre menneskers holdninger - uansett hvilken årsak det måtte ha.

Så nei, jeg er ikke enig i at de er mer utsatt.

Og; jeg angrep ikke deg som person - jeg angrep holdningen din; det var du som sa de er mer utsatt - og du gjentok det nettopp.

Om du ser nedover i tråden er det en god del som har valgt å støtte det innlegget jeg skrev til deg, så om du vil må du gjerne mene at jeg er både barnslig og uvitende - men da er det jo i så fall endel andre her inne som er det med meg.

Gjest enig med Heia, Heia
Skrevet

For noe forbanna sprøyt. Den linken din er virkelig et eksempel på grov fientlighet - menneskefiendtlighet. Av nedrigste sort.

''For noe forbanna sprøyt. Den linken din er virkelig et eksempel på grov fientlighet - menneskefiendtlighet. Av nedrigste sort.''

Du er jammen langt ut på vidda! Ikke bare forsvarer du perversitet, men også homofiles rett til i _utgangspunktet_ å frata barn sine virkelige foreldre. Hvilken "empati"!

For homsenes sexliv er viktigere enn at barn skal få beholde sine foreldre! Og da bruker homsene uskyldige barn som alibi for sin perversitet. Pføy! Jeg vemmes!

De politisk korrekte regner det som diskriminering at noen vil nekte dem adopsjon/kunstig inseminering, selv om de etter naturen ikke kan bli foreldre selv. Homsing er naturstridig!

Gjest Juppetijupp
Skrevet

''For noe forbanna sprøyt. Den linken din er virkelig et eksempel på grov fientlighet - menneskefiendtlighet. Av nedrigste sort.''

Du er jammen langt ut på vidda! Ikke bare forsvarer du perversitet, men også homofiles rett til i _utgangspunktet_ å frata barn sine virkelige foreldre. Hvilken "empati"!

For homsenes sexliv er viktigere enn at barn skal få beholde sine foreldre! Og da bruker homsene uskyldige barn som alibi for sin perversitet. Pføy! Jeg vemmes!

De politisk korrekte regner det som diskriminering at noen vil nekte dem adopsjon/kunstig inseminering, selv om de etter naturen ikke kan bli foreldre selv. Homsing er naturstridig!

''De politisk korrekte regner det som diskriminering at noen vil nekte dem adopsjon/kunstig inseminering, selv om de etter naturen ikke kan bli foreldre selv.''

Hva med hetrofile par som trenger hjelp til å bli foreldre? Der er det jo også som regel naturen som har gjort slik at de ikke kan få barn.

Mrs. Wallace
Skrevet

Du aner ikke hva du snakker om.

Og jeg lurer på hvor du får hatet og homofibien din fra. Litt redd for hva som kunne ha dukket opp hvis du åpnet opp for egne følelser, kanskje? Litt redd for at du kanskje, innerst inne, er et sneeev homofil?

Gjest bessavvvvv
Skrevet

Jeg er absolutt ikke i mot homofili, men synes det er noe ekkelt ved det når de begynner å tukle med livet...Neste blir vel genmanipulering osv, osv...til det er ingen grenser igjen.

Gjest bessavvvvv
Skrevet

Her var det jammen mange som er villige til å la homsenes seksualitet gå på bekostning av barna - jeg gremmes over den barnefientligheten, ikke bedre enn rasisme!

Her kan du lese et eksempel på uretten homser begår mot barn:

http://foreldrerett.no/foreldrerett/vedlegg/63Eilivs%20historie%20som%20tenkt%20annonsert%20i%20VG.pdf

Det å være i mot den kunstige befruktningen (sm er naturstridig) og tenke på barn i denne situasjonen, er IKKE det samme som homohets. Men noen klarer visst ikke skille det altså...

Gjest bessavvvvv
Skrevet

Homser må da vel få lov til å være homser. Ja, de kan også være perverse, som oss heterofile. Om en er født homse, så er det lite en kan gjøre med det, de må da få lov til ha et kjærlighetsliv de også. Men når det kommer til kunstig befruktning, mener jeg det ER naturstridig og tukling med livet og hvem går det utover til slutt? jo, barna! Og det mener jeg er ren egoisme. Det har ingenting med diskriminering å gjøre.

Gjest bessavvvvv
Skrevet

''De politisk korrekte regner det som diskriminering at noen vil nekte dem adopsjon/kunstig inseminering, selv om de etter naturen ikke kan bli foreldre selv.''

Hva med hetrofile par som trenger hjelp til å bli foreldre? Der er det jo også som regel naturen som har gjort slik at de ikke kan få barn.

Ja, det er greit nok. Men hvordan er det å være barnet til to mødre feks? Førstemor og andremor eller hva i huleste de kaller seg? Tror du det blir utelukkende festlig for barnet? Men antakelig er det viktigste for disse å få barn, ikke hvordan barnet FÅR det... Gjett om de blir mobbeoffere da, og hvem har skylda for det? Det er barna som blir diskriminerte her, ikke de homofile. De har fra naturens side ikke mulighet til å få barn, og det var vel en grunn til det og...jeg sier det bare: Egoisme! Jeg vet om folk som har tatt et valg å IKKE få seg barn, fordi de er usikker på om de kan få en bra oppvekst. Tror nok det er flere som burde tenkt sånn.

Gjest enig med Heia, Heia.
Skrevet

''For noe forbanna sprøyt. Den linken din er virkelig et eksempel på grov fientlighet - menneskefiendtlighet. Av nedrigste sort. – Mrs. Wallace''

Du er jammen arrogant og frekk. Det er nettopp slike syke holdninger som har overbevist meg at homofile ikke er verdt den toleransen de krever.

Mrs. Wallace
Skrevet

''For noe forbanna sprøyt. Den linken din er virkelig et eksempel på grov fientlighet - menneskefiendtlighet. Av nedrigste sort. – Mrs. Wallace''

Du er jammen arrogant og frekk. Det er nettopp slike syke holdninger som har overbevist meg at homofile ikke er verdt den toleransen de krever.

Jøss, da baserer du sannelig avgjørelsene dine på tynt grunnlag.

Gjest enig med Heia, Heia
Skrevet

''Hva med hetrofile par som trenger hjelp til å bli foreldre? Der er det jo også som regel naturen som har gjort slik at de ikke kan få barn.''

Jeg er ikke tilhenger av kunstig befruktning for noen, hverken homofile eller heterofile.

Homofile kan _aldri_ noen gang få egne barn - ingen sykdom eller defekt gjør at det er slik og det er naturens orden.

Om heterofile ikke kan få barn selv, er det på grunn av sykdom eller defekter, altså en svikt i naturens orden. Sykdommer og defekter behandles uten at å forandre naturens prinsipper.

Homofile påstår at de ikke har noen sykdom eller defekt (husk diskusjonen om "helbredelse av homofile"). Uten sykdom eller defekter har de heller ikke grunnlag for å kreve behandling/kunstig inseminering.

Ingen _trenger_ hjelp til å bli foreldre fordi ingen har krav på å blir foreldre, like lite som noen har _krav_ på gaver. Derimot har barn rettmessig krav på de beste foreldre de kan få. Og det kravet gjelder ikke bare god omsorg, men også at foreldre er gode rollemodeller. Nettopp passende rollemodeller kan ikke homofile noen gang bli. For deres identitet er knyttet opp mot kjønn der naturlig forplantning ikke er mulig. Adopsjon for homofile vil i så fall mest sannsynlig bidra negativt til å skaffe nok befolkningstilvekst. Problemet i dag: økende andel eldre som trenger omsorg og trygd betalt av en stadig synkende andel yrkesaktive. Slik blir kravet om adopsjon for homofile til indirekte snylting på velferdsstaten.

Gjest enig med Heia, Heia.
Skrevet

Jøss, da baserer du sannelig avgjørelsene dine på tynt grunnlag.

''Jøss, da baserer du sannelig avgjørelsene dine på tynt grunnlag. – Mrs. Wallace''

I hvert fall ikke tynnere grunnlag enn du baserer dine dine frekkheter på.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Jøss, da baserer du sannelig avgjørelsene dine på tynt grunnlag. – Mrs. Wallace''

I hvert fall ikke tynnere grunnlag enn du baserer dine dine frekkheter på.

Jeg synes jo det er litt synd at du skal fortsette å hate homser fordi en kristen, gift småbarnsmor fra forstadene taler deres sak, ja. Men det er nå meg.

Men om du ønsker mer kjøtt på beinet og mindre sleivkjeft, så klipper jeg gjerne fra tidligere innlegg:

"Jeg tror at barn som er ønsket og elsket, som vokser opp med kjennskap til situasjon med foreldre som vet å håndtere dette på en brukbar måte, klarer seg helt greit uten å vite hvem som ha bidratt med mannlig dna. Da blir de som faktisk er i barnets nærhet mye viktigere enn de som ikke er der.

Jeg ser ikke på biologi som det eneste saliggjørende i verden, og slett ikke som den magiske formelen som skal rettferdiggjøre at den heterofile, biologisk kjernefamilien er det rette og at alt annet er et usunt avvik. Jeg tror tvert om at forventningen til nettopp dette skaper mye mer problemer for enkelte enn de faktiske forholdene.

Dessuten får homofile barn. De har fått det i årtier, de kommer til å fortsette å få barn, uavhengig av de nye ekteskapsloven. Det er ikke sånn at hvis vi stemmer nei til kjønnsnøytral ekteskapslov, så forsvinner alle de familiene som er satt sammen på en annen måte enn heterokjernefamilien. Men ved å si ja til en slik lov, sørger vi for at barn av homofile, som tidligere er blitt grovt diskriminert ved at juridisk har stått langt svakere i forhold til retten til to juridiske foreldre (altså medmor/medfar pluss biologisk forelder). Det er på tide å sikre rettighetene til disse barna. Ungene er der, uansett hva du måtte mene om det. Vil du da diskriminere dem, eller vil du gi dem samme beskyttelse i regelverket som andre unger?

Jeg synes for øvrig det er pussig at de store ramaskrikene om barns rett til å kjenne bio-opphav stort sett bare ser ut til å dreie seg om tilfellene hvor de sosiale foreldrene er av samme kjønn, ikke det mange, mange tilfellene hvor de sosiale foreldrene er gifte, heterofile par. Hvorfor skal det være så annerledes?

For øvrig er det massevis av barn som vokser opp uten å vite den fulle og hele sannhet om hvem biofar er. Langt flere enn vi tror, og langt de fleste i heterofile forhold. http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/02/250782.html "

(...)

"For øvrig finnes det massevis av barn som vokser opp med homofile foreldre allerede, og massevis av voksne mennesker som har vokst opp med homofile foreldre. Det finnes også flere uavhengige undersøkelser fra flere land som konkluderer med at barn av homofile ikke blir mer utsatt for mobbing enn andre barn.

Hvis det er noen forskjell, er det at de jevnt over blir mer tolerante og åpne mennesker, og det kan verden saktens trenge, for å veie opp for visse andre."

Var det for mye tekst?

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg synes jo det er litt synd at du skal fortsette å hate homser fordi en kristen, gift småbarnsmor fra forstadene taler deres sak, ja. Men det er nå meg.

Men om du ønsker mer kjøtt på beinet og mindre sleivkjeft, så klipper jeg gjerne fra tidligere innlegg:

"Jeg tror at barn som er ønsket og elsket, som vokser opp med kjennskap til situasjon med foreldre som vet å håndtere dette på en brukbar måte, klarer seg helt greit uten å vite hvem som ha bidratt med mannlig dna. Da blir de som faktisk er i barnets nærhet mye viktigere enn de som ikke er der.

Jeg ser ikke på biologi som det eneste saliggjørende i verden, og slett ikke som den magiske formelen som skal rettferdiggjøre at den heterofile, biologisk kjernefamilien er det rette og at alt annet er et usunt avvik. Jeg tror tvert om at forventningen til nettopp dette skaper mye mer problemer for enkelte enn de faktiske forholdene.

Dessuten får homofile barn. De har fått det i årtier, de kommer til å fortsette å få barn, uavhengig av de nye ekteskapsloven. Det er ikke sånn at hvis vi stemmer nei til kjønnsnøytral ekteskapslov, så forsvinner alle de familiene som er satt sammen på en annen måte enn heterokjernefamilien. Men ved å si ja til en slik lov, sørger vi for at barn av homofile, som tidligere er blitt grovt diskriminert ved at juridisk har stått langt svakere i forhold til retten til to juridiske foreldre (altså medmor/medfar pluss biologisk forelder). Det er på tide å sikre rettighetene til disse barna. Ungene er der, uansett hva du måtte mene om det. Vil du da diskriminere dem, eller vil du gi dem samme beskyttelse i regelverket som andre unger?

Jeg synes for øvrig det er pussig at de store ramaskrikene om barns rett til å kjenne bio-opphav stort sett bare ser ut til å dreie seg om tilfellene hvor de sosiale foreldrene er av samme kjønn, ikke det mange, mange tilfellene hvor de sosiale foreldrene er gifte, heterofile par. Hvorfor skal det være så annerledes?

For øvrig er det massevis av barn som vokser opp uten å vite den fulle og hele sannhet om hvem biofar er. Langt flere enn vi tror, og langt de fleste i heterofile forhold. http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/02/250782.html "

(...)

"For øvrig finnes det massevis av barn som vokser opp med homofile foreldre allerede, og massevis av voksne mennesker som har vokst opp med homofile foreldre. Det finnes også flere uavhengige undersøkelser fra flere land som konkluderer med at barn av homofile ikke blir mer utsatt for mobbing enn andre barn.

Hvis det er noen forskjell, er det at de jevnt over blir mer tolerante og åpne mennesker, og det kan verden saktens trenge, for å veie opp for visse andre."

Var det for mye tekst?

Det er rett og slett en ren fryd å lese innleggene dine Mrs. Wallace.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er rett og slett en ren fryd å lese innleggene dine Mrs. Wallace.

Tusen takk. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...