Gå til innhold

Hvordan gå frem for å finne et menneske?

Anbefalte innlegg

Gjest Full tank, takk
Skrevet

Jeg møtte en kvinne i fjor sommer på en campingplass, og skulle veldig gjerne blitt bedre kjent med henne. Situasjonen er at jeg ikke vet stort om henne, bortsett fra hvilken campingplass hun var på, hva sønnen het, hva hun jobber som og hvilket fylke hun bor i.

Hvordan hadde du gått frem for å finne henne igjen?

Gjest mora2
Skrevet

Sette en annonse i lokalavisen der hun bor?

Sett flere som har gjort det.

Gjest Antar det..
Skrevet

Gått på nettby å sjekket alle damer under det fylket innenfor hennes alder. Hvis du ikke finner noe der, prøver du sønnen innenfor den alderen han er i. Han er sannsynligvis på nettby.

Hvis ikke det hjelper kan du jo forsøke campingplassen, selv om jeg tviler på at de har lov til å hjelpe deg med det.

Mary Poppins
Skrevet

Gått på nettby å sjekket alle damer under det fylket innenfor hennes alder. Hvis du ikke finner noe der, prøver du sønnen innenfor den alderen han er i. Han er sannsynligvis på nettby.

Hvis ikke det hjelper kan du jo forsøke campingplassen, selv om jeg tviler på at de har lov til å hjelpe deg med det.

"Gått på nettby å sjekket alle damer under det fylket innenfor hennes alder. Hvis du ikke finner noe der, prøver du sønnen innenfor den alderen han er i. Han er sannsynligvis på nettby."

Er det virkelig så vanlig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er på nettby jeg, megselv inkludert.

Skrevet

Du vet navnet på damen og sønnen og fylket. Prøv å ring 1880 så kan de se om de finner navnene på samme bopel?

Skrevet

Jeg kjenner en eneste som er på Nettby...

Skrevet

Jeg er aldri på nettby, vet bare om to stk.

Skrevet

''Hvordan hadde du gått frem for å finne henne igjen?''

Det hadde eg ikkje tatt meg bryet med, det er snart 3, 5 milliard kvinner på denne planeten...

Gjest Privat detektiven
Skrevet

Dersom du vet navnet skulle du vel kunne finne henne i telefonkatalogen, skattesøk etc?

Skrevet

Det er vel større sjangs for å finne henne på Facebook enn Nettby, om hun er en voksen dame?

Har så vidt kikket innom Nettby, og der var mer barn enn på Facebook.

Gjest Elextra
Skrevet

Du vet navnet på damen og sønnen og fylket. Prøv å ring 1880 så kan de se om de finner navnene på samme bopel?

En registrerer vel ikke barn på telefonnummer?

Gjest Elextra
Skrevet

''Hvordan hadde du gått frem for å finne henne igjen?''

Det hadde eg ikkje tatt meg bryet med, det er snart 3, 5 milliard kvinner på denne planeten...

Du vil gjerne ha deg en dame, og det er ikke så farlig hvilken?

Skrevet

Barnet mitt er registrert på sin telefon. Jeg er "eier".. Kommer vel an på alderen til barnet det - er det en ung tenåring, er det vel normalt å gjøre det?

Skrevet

"Gått på nettby å sjekket alle damer under det fylket innenfor hennes alder. Hvis du ikke finner noe der, prøver du sønnen innenfor den alderen han er i. Han er sannsynligvis på nettby."

Er det virkelig så vanlig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er på nettby jeg, megselv inkludert.

Dere som ikke kjenner noen på Nettby - tror dere at dere vet hva alle deres bekjente foretar seg på nettet? :o) Leste nettopp at 730.000,- nordmenn er registert på Nettby, så sansynligheten er stor for at vi alle kjenner en og annen der. :-)

Skrevet

Jo det er noen som gjør det.

Gjest Elextra
Skrevet

Barnet mitt er registrert på sin telefon. Jeg er "eier".. Kommer vel an på alderen til barnet det - er det en ung tenåring, er det vel normalt å gjøre det?

Ok, tenkte i min enfoldighet bare på fasttelefon, jeg. Og ville dessuten tro at fleste barn med mobiltelefon har uregistrerte kontantkort.

Gjest Full tank, takk
Skrevet

Dersom du vet navnet skulle du vel kunne finne henne i telefonkatalogen, skattesøk etc?

Nei, jeg vet dessverre ikke navnet hennes. Hadde jeg visst det så hadde det vært langt enklere.

Vet at hun har en sønn på 5 - 6 år som heter Markus og at hun jobber i barnehage i østfold et sted. Hun har flere barn, uten at jeg har fått med navn.

Skrevet

Ok, tenkte i min enfoldighet bare på fasttelefon, jeg. Og ville dessuten tro at fleste barn med mobiltelefon har uregistrerte kontantkort.

hehe, nei, på fasttelefonen er det vel mer uvanlig ja! ;)

Kontantkort er nok mest vanlig.. Men sønnen min har djuice control, et slags "kontantkort-abonnement" og da er han registrert med eget navn.

Skrevet

Dersom du ikke vet navnet hennes har du lite å gå på. Det er ikke bare-bare å ringe rundt til alle barnehager i Østfold og spørre om det er noen som jobber der som ser sånn og slik ut og har en sønn på ca 6 år som heter Markus... ;)

Du kan jo sette inn en annonse? Beskrive henne og deg selv og andre detaljer fra da dere møttes? Bil/dyr/barn osv..

En veninne av meg møtte kjæresten sin tilfeldigvis på en ferje og de kom i snakk. Da de kom i land gikk ting litt fort og de glemte å utveksle numre. Hun visste hva han het og at han skulle i bryllup. Hun rakk å ta bilnr. hans. Så begynte jakten... Trålet avisen etter brylluper der han skulle i bryllup og ringte festlokalet osv. Hun var sikker på hun hadde møtt mannen i sitt liv.. Fikk ikke tak i han der, men ringte politiet og fikk navnet på eieren av bilnr. Det var et leiefirma. Etter masse om og men fikk hun navnet hans fra dem (fordi de kjente han privat), og hun ringte han.... Han ble OVERLYKKELIG over at hun ringte, han hadde prøvd å finne henne på tilsvarende (syke) måter. Det var en match made in heaven. Noen ganger er det bare riktig...

Poenget er; vri hjernen og bruk utradisjonelle måter for å finne tak i henne... Det kan lønne seg stort! :) Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Du vil gjerne ha deg en dame, og det er ikke så farlig hvilken?

Eg skulle gjerne hatt en kjæreste/samboer, men det er ikkje så _veldig_ viktig. :)

Det finnes sikkert minst 100 000 potensielle kandidater, så om det da skulle bli nr. 43 294 eller nr. 87 772 er mindre viktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...