Gå til innhold

Kan være litt risky

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg bestilte akkurat hotellrom, og siden jeg ikke kunne være sikker på om jeg kunne sjekke inn før kl 16 måtte de ha kortnr på kredittkortet mitt og utløpsdato. Jeg vet jo at dette er vanlig, men jeg kom til å tenke på at når jeg ofte bestiller varer på nettet så er alt jeg trenger å oppgi, kortnr og utløpsdato. Sånn sett er det jo egentlig ikke spesielt trygt å gi det bort.

*passe på at jeg rekker være der før kl 16 neste gang*

Gjest mallet
Skrevet

Så hvorfor er dette skumlere enn å bestille varer på nettet? Det er jo akkurat samme informasjonen du gir fra deg i begge tilfeller, og akkurat samme risiko :) Uansett er det kredittkortselskapet som står for den økonomiske risikoen hvis kortdataene blir misbrukt av stedet du handler med.

Mary Poppins
Skrevet

Så hvorfor er dette skumlere enn å bestille varer på nettet? Det er jo akkurat samme informasjonen du gir fra deg i begge tilfeller, og akkurat samme risiko :) Uansett er det kredittkortselskapet som står for den økonomiske risikoen hvis kortdataene blir misbrukt av stedet du handler med.

"Så hvorfor er dette skumlere enn å bestille varer på nettet?"

Hehe tja.. sikkert fordi jeg nå faktisk ga det til en person, det merker jeg ikke når jeg handler på nett ;)

Og ja jeg vet at kortselskapet må ta ansvaret - heldigvis :)

Skrevet

"Så hvorfor er dette skumlere enn å bestille varer på nettet?"

Hehe tja.. sikkert fordi jeg nå faktisk ga det til en person, det merker jeg ikke når jeg handler på nett ;)

Og ja jeg vet at kortselskapet må ta ansvaret - heldigvis :)

Bestilte du ikke hotellrommet på nettet? Kan man gjøre det på andre måter?

*sjokkert*

Hehe... Vet at det går an altså. ;)

Skrevet

Bestilte du ikke hotellrommet på nettet? Kan man gjøre det på andre måter?

*sjokkert*

Hehe... Vet at det går an altså. ;)

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...