Gjest FAST BRUKER AV IMODIUM:( Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 noen som har noen gode råd mot diare?både hva som kan hjelpe,men også evt tips om hva som kan forverre?(melkeprodukter vet jeg om kan gjør evondt verre) har sjekket tarmene,har irritabel tarm,men ikke nok til å få dekket evt medisiner(eller ikke alvorlig nok?`). er fast bruker av imodium,greit nok det,men det koster i lengden,og det er jo dumt å være hemmet pga do-besøk 0 Siter
Gjest suppegjøken Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Prøv blåbærekstrakt kjøpt på helsekost! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Ei venninne av meg har irritabel tarm, og kan ikke spise sukker og fett. Da er det rett på do. Hun bør også holde seg unna gluten, og må bake glutenfritt brød selv. Kan kjøpes men er dyrt. Vet ikke om du har prøvd å unngå noe av dette? Det kan også hjelpe med melkesyrebakterier fra helsekosten. Husker ikke hva de heter, men de oppbevares i kjøleskap. 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 http://gulesider.dinpris.no/?cid=27&gid=270&sid=1295&pid=147178 Eneste som har fungert for min mage - dessuten har den positiv effekt på mange andre deler av kroppen, hud, hår, negler osv. Og helt uten bivirkninger. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 http://gulesider.dinpris.no/?cid=27&gid=270&sid=1295&pid=147178 Eneste som har fungert for min mage - dessuten har den positiv effekt på mange andre deler av kroppen, hud, hår, negler osv. Og helt uten bivirkninger. Den hjalp raskt på meg også, en periode jeg hadde løs mage. 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Den hjalp raskt på meg også, en periode jeg hadde løs mage. Det er et fantastisk produkt - brukte det utvortes når min sønn var plaget av litt uren hud også Og på mage fungerer den jo både om man har diare eller er forstoppet. Jeg brukte den også en periode jeg hadde mye vondt i magen og fikk tilbud om noe medisiner for magesår. Problemene forsvant. Kom plutselig til og tenke på den og skal gå til innkjøp av en flaske da jeg har litt håravfall om dagen - den hjelper visstnok på det også 0 Siter
Gjest Fast bruker av imodium Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 http://gulesider.dinpris.no/?cid=27&gid=270&sid=1295&pid=147178 Eneste som har fungert for min mage - dessuten har den positiv effekt på mange andre deler av kroppen, hud, hår, negler osv. Og helt uten bivirkninger. måtte ha betalingskort for å bestille derfra,men kan prøve nærmeste helsekost.tror jeg har prøvd det før,og isåfall gikk det rett opp.(har problemer med alle deler av tarmen,fra spiserør til endetarm).er det den ekle blandi ngen jeg husker vil det påføre mer skade enn nytte.og kapsler er ofte veldig dyre.men takk for tipset!skal se hva jeg har råd til. 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 måtte ha betalingskort for å bestille derfra,men kan prøve nærmeste helsekost.tror jeg har prøvd det før,og isåfall gikk det rett opp.(har problemer med alle deler av tarmen,fra spiserør til endetarm).er det den ekle blandi ngen jeg husker vil det påføre mer skade enn nytte.og kapsler er ofte veldig dyre.men takk for tipset!skal se hva jeg har råd til. Bare hyggelig - hvis du synes blandingen er ekkel - bland det ut i noe du like og drikke, juice, saft e.l. Legger ved en link, så du kan lese om bruksområder. Jeg synes en flaske holder utrolig lenge, så det er ikke spesielt dyrt - og vel verdt pengene hvis det kunne hjelpe deg. http://www.dinside.no/php/art.php?id=348029 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 måtte ha betalingskort for å bestille derfra,men kan prøve nærmeste helsekost.tror jeg har prøvd det før,og isåfall gikk det rett opp.(har problemer med alle deler av tarmen,fra spiserør til endetarm).er det den ekle blandi ngen jeg husker vil det påføre mer skade enn nytte.og kapsler er ofte veldig dyre.men takk for tipset!skal se hva jeg har råd til. Det har en litt kornete konsistens ja.Bare om å gjøre å svelge det fortest mulig ned ) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Litt potetmel blandet i vann skal hjelpe :0) 0 Siter
Gjest fast bruker av imodium Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Litt potetmel blandet i vann skal hjelpe :0) hjelper vel kanskje mer der og da,og ikke på sikt?imodium funker greit,men søker vel en mer varig løsning. men verdt et forsøk:) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 hjelper vel kanskje mer der og da,og ikke på sikt?imodium funker greit,men søker vel en mer varig løsning. men verdt et forsøk:) Tror mer på å legge om kostholdet. Teste ut hva man tåler og ikke. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Tror mer på å legge om kostholdet. Teste ut hva man tåler og ikke. Enig der. Det hjelper nok best i lengden. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 ''er fast bruker av imodium,greit nok det,men det koster i lengden,og det er jo dumt å være hemmet pga do-besøk'' Det kan du få på resept, blå resept. Når du har kronisk diare pga en diagnose, som irritabel tarm vel er? Så kan du sjekke ut mulighetene for å få resept. En mulighet er og få spesialisten som gav deg diagnosen til å gi deg resept. Jeg går fast på loperamid (samme som imodium) Jeg kan også gå over de 8 anbefalte tablettene i døgnet, siden det ikke er turistdiare jeg har. I tillegg må du kartlegge hva du ikke tåler av mat. Matdagbok er lurt. Noen ganger kan det være kombinasjoner som utløser det, andre ganger enkelte matvarer. Ikke bruk for mange krydder, hold deg til 1-2 om gangen. Finn ut om fiber gjør deg bedre eller verre, og spis mer eller kutt det ut. Husk og drikke nok, får du får lite værske (kroppen mister mye ved diare) så får du faktisk mer diare. Har du blitt sjekket grundig? Colonscopi? Hvor mye imodium tar du? Du må ofte fylle på ut over dagen for og holde det stabilt. 0 Siter
Gjest har du prøvd ut dette? Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg tåler ikke boller og varm gjærbakst. Kan heller ikke spise mye frukt eller grove fiberbrød. Hamburger reagerer jeg på og erter og kål. Hvis jeg spiser litt ensformig hver dag, men sørger for å få inn mest mulig mat som dekker et sunt kosthold så er jeg best i magen og tarmene. Jo mer jeg varierer og hiver innpå så får jeg en magesjau dagen etterpå. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg ville prøvd en intensivkur med gode tarmbakterier. BioCare har noen som du får kjøpt på helsekosten. De koster ganske mye, men har flere milliarder flere levende tarmbakterier enn Immodium - og funker derfor også mange, mange ganger bedre Ellers ville jeg prøvd å kutte ut gluten også for en periode. Det kan jo tenkes at du reagerer på det! Hvis du merker bedring, så starter du opp med gluten igjen, før du tar kontakt med legen for å få det utredet. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg ville prøvd en intensivkur med gode tarmbakterier. BioCare har noen som du får kjøpt på helsekosten. De koster ganske mye, men har flere milliarder flere levende tarmbakterier enn Immodium - og funker derfor også mange, mange ganger bedre Ellers ville jeg prøvd å kutte ut gluten også for en periode. Det kan jo tenkes at du reagerer på det! Hvis du merker bedring, så starter du opp med gluten igjen, før du tar kontakt med legen for å få det utredet. Slenger meg på en anbefalingen om gode tarmbakterier! Jeg har hatt stor nytte av dem, og det er verdt prisen. 0 Siter
Speak Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fikk et tips her om dagen. Klem ut saften av en halv sitron og drikk dette. Jeg har aldri testet det, men ho mente at det hjalp kjempebra mot skikkelig diare. Det er i hvertfall enkelt å teste, og veldig billig:-) 0 Siter
Gjest Palene Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Du har allerede fått mange bra tips her, men jeg vil foreslå kalsiumtilskudd. Jeg har irritabel tykktarm, og hadde kronisk diare i to år. Jeg følte at jeg ikke fikk hjelp av legen, så jeg søkte på nettet etter hva andre hadde fått hjelp av, og kalsiumtilskudd dukket opp flere steder. Nå har jeg brukt det i over et år, og har sjeldent diare lenger. http://www.ibsgroup.org/forums/index.php?showtopic=72764 0 Siter
Gjest fast bruker av imodium:( Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 takk for svar,folkens.skal prøve flere av tipsene er bl.a. en del mat jeg VET gjør vondt verre(laktose,f.eks,samt boller,kaker etc...så det spiser jeg overhodet ikke) men hva jeg fortsatt spiser siden jeg er dårlig,det vet jeg ikke.skal prøve meg frem ellers,en av dere nevnte man kan få imodium på blå-resept,og det fikk jeg i dag.så da har jeg det i bakhånd.de fjerner jo ikke problemet,men letter litt på smertene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.