Gå til innhold

Når er kattungen leveringsklar?

Anbefalte innlegg

Gjest skalSnartFåKatt
Skrevet

Nokon seier 8 veker, andre seier minimum 12..

Kva kan "gå galt" om eg får kattungen når den kun er 8-9 veker gamal?

Fortsetter under...

Gjest 8 uker
Skrevet

8 uker, mine foreldre fikk akkurat en kattunge, den var nesten 8 mnd.

Jeg fikk en kattunge engang, den var 3 uker, mammaen var blitt påkjørt og drept, så da satt jeg med en liten sprøyte å sprøyta i den melk :)

Den ble så spesiell, så lydig på en måte, så forståelsesfull ...... etter to år ble den påkjørt og drept den også ...... DA var det sorg i huset da .....

Gjest 8 uker
Skrevet

8 uker, mine foreldre fikk akkurat en kattunge, den var nesten 8 mnd.

Jeg fikk en kattunge engang, den var 3 uker, mammaen var blitt påkjørt og drept, så da satt jeg med en liten sprøyte å sprøyta i den melk :)

Den ble så spesiell, så lydig på en måte, så forståelsesfull ...... etter to år ble den påkjørt og drept den også ...... DA var det sorg i huset da .....

Jeg mente at katten til mamma og pappa var nesten 8 UKER, ikke 8 mnd :)

Skrevet

Hundevalper kan være 8 uker, men kattunger bør være minst 12 uker. Kattunger trenger å lære en del av mamma'n sin. Det som KAN gå galt er vel f.eks. en katt som blir suttete (sutter på klær osv.), dårlig til å stelle seg selv, dårlig musejeger, uselvstendig og klengete m.m. Når det er sagt, er det ikke uvanlig at kattunger leveres når de er 8-10 uker også. Vår var 9 uker da vi fikk ham, og han er en harmonisk og selvstendig voksen katt nå.

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Vår første katt fikk vi såpass tidlig (eierne sa den var 12 uker, men vi fikk høre noe annet av naboer senere...) og den ble aldri ferdig med å "sutte" på klærne våre osv. Var jo egentlig litt søtt, men vi skjønte jo at katten hadde mistet noe på veien :-/

Når jeg ble gravid begynte katten å markere områder i huset (dvs. hun tisset overalt). Det var håpløst å få slutt på det :-(

Når vi fikk våre to nåværende katter, var vi helt bestemte på at de skulle være minst 12 uker gamle. Vi fikk dem når de var 14 uker og de er nå tre år gamle. Aldri hatt noen som helst problemer med dem!! Det første året skjedde det et par ganger at de tisset inne (fordi vi ikke var hjemme og kunne slippe dem ut), men nå skjer dette aldri.

For mange år siden fant mannen min en kattunge som lå midt i veibanen. Den var livredd og helt sikkert en villkatt. Han tok den med hjem og farmoren min overtok den. Den må ha vært rundt 6-8 uker gammel. En flott katt, men du verden så merkelig den var. Den gjorde mye rart som er utypisk katter. Farmor var ikke så redd for litt kattepiss som den bondekjerringa hun var, så jeg er faktisk ikke helt sikker på om den var stuerein eller ikke ;-)

Jeg hadde ikke tatt imot en katt under 12 uker..

Skrevet

Jeg vil si 12 uker

Selv fikk jeg en kattunge da den var 4 uker. Måtte lage morsmelkerstatning, noe som gikk veldig fint.

Opplevde ikke sutting eller noe av de andre problemene som er nevtn i innleggene før meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...