Gå til innhold

Forskjell på å fise og drite i buksa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og leser om Ali Farah-saken, ikke den saken med ambulansepersonellet, men mot han som slo han ned.

Om vedkommende (han som slo ned Ali altså) står det:

"I november 2005 ble han dømt for vold mot en offentlig tjenestemann. Det dreide seg om en sak der han skal ha dyttet en trikkefører."

Selv om det er fælt og sånn, er det ikke litt komisk og?

Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønte hva som var morsomt? Skjønte ikke tittelen heller...

Skrevet

Lurer på om du har glemt noe vesentlig informasjon her, eller om det er jeg som er helt på bærtur?

For det første skjønner jeg ikke sammenhengen mellom emnet og innlegget. For det andre kan jeg overhodet ikke se noe komisk i innlegget ditt...

Gjest annlovinda
Skrevet

Lurer på om du har glemt noe vesentlig informasjon her, eller om det er jeg som er helt på bærtur?

For det første skjønner jeg ikke sammenhengen mellom emnet og innlegget. For det andre kan jeg overhodet ikke se noe komisk i innlegget ditt...

Ikke jeg heller....

Skrevet

Ja, jeg må si som de andre at jeg ikke helt skjønner komikken her.

Men du mener kanskje at det å dytte en trikkesjåfør er som å fise og det å slå ned Ali Farah slik at han ligger bevisstløs på sykehuset er som å drite i buksa? Altså at førstnevnte hendelse var mye mindre alvorlig enn den siste?

Og det er det jo også, naturligvis, ihvertfall hvis man legger til grunn at trikkesjåføren ikke ble like alvorlig skadet som Ali.

Men det er da like fullt en helt legitim ting å trekke fram at han som slo ned Ali har voldsdommer mot seg fra før, om enn for mindre alvorlige forhold, synes du ikke?

candyqueen_83
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønte hva som var morsomt? Skjønte ikke tittelen heller...

Ikke jeg heller :P

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg må si som de andre at jeg ikke helt skjønner komikken her.

Men du mener kanskje at det å dytte en trikkesjåfør er som å fise og det å slå ned Ali Farah slik at han ligger bevisstløs på sykehuset er som å drite i buksa? Altså at førstnevnte hendelse var mye mindre alvorlig enn den siste?

Og det er det jo også, naturligvis, ihvertfall hvis man legger til grunn at trikkesjåføren ikke ble like alvorlig skadet som Ali.

Men det er da like fullt en helt legitim ting å trekke fram at han som slo ned Ali har voldsdommer mot seg fra før, om enn for mindre alvorlige forhold, synes du ikke?

Godt at du kom med en tolkning, for jeg skjønte heller ikke hva Åsemor mente her.

Jeg er forresten spent på om hun kommer med en forklaring. Selv om din tolkning virker riktig, så er hovedinnlegget så ullent at jeg slett ikke er sikker...

Skrevet

Hm, den var dyp, ble dagens nøtt dette, men jeg ser den at det har kommet ut i media at han har utøvd vold mot en offentlig tjenestemann, jeg antok egentlig at han hadde banket en politimann eller noe, men han har jo "bare" dyttet en trikkefører, ikke visste jeg at trikkeførere ble ansett som offentlige tjenestemenn heller, men kanskje er de det, hmmm..

Skrevet

Hm, den var dyp, ble dagens nøtt dette, men jeg ser den at det har kommet ut i media at han har utøvd vold mot en offentlig tjenestemann, jeg antok egentlig at han hadde banket en politimann eller noe, men han har jo "bare" dyttet en trikkefører, ikke visste jeg at trikkeførere ble ansett som offentlige tjenestemenn heller, men kanskje er de det, hmmm..

Ah, EN som skjønte det.

Skrevet

Godt at du kom med en tolkning, for jeg skjønte heller ikke hva Åsemor mente her.

Jeg er forresten spent på om hun kommer med en forklaring. Selv om din tolkning virker riktig, så er hovedinnlegget så ullent at jeg slett ikke er sikker...

Nei, jeg mente som Aggathe skriver, at "vold mot offentlig tjenestemann" virker litt mer alvorlig enn å "dytte en trikkefører", på samme måte som om man kan si at man har driti i buksa, når man egentlig bare har prompet...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vil det si at om det "bare" gjelder en trikkefører så er det ikke så farlig, men om det hadde vært en politimann så hadde det vært mye verre? Jeg for min del syns at folk skal ha det trygt på jobben enten man er trikkefører eller politi, og at vold, enten den er grov eller ikke, mot en som utøver jobben sin er uhørt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Slår du en politimann så driter du i buksa, dytter du til en trikkefører er det som en fis å regne? Tror jeg kanskje ho mente, men uansett er det en uhørt sammenligning (se mitt svar til Aggathe...)

Skrevet

Vil det si at om det "bare" gjelder en trikkefører så er det ikke så farlig, men om det hadde vært en politimann så hadde det vært mye verre? Jeg for min del syns at folk skal ha det trygt på jobben enten man er trikkefører eller politi, og at vold, enten den er grov eller ikke, mot en som utøver jobben sin er uhørt.

''Vil det si at om det "bare" gjelder en trikkefører så er det ikke så farlig, men om det hadde vært en politimann så hadde det vært mye verre''

Jeg stussa også på den og kan ikke fatte hva som er morsomt her. Er en politimann verdt mer enn en trikkefører?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Vil det si at om det "bare" gjelder en trikkefører så er det ikke så farlig, men om det hadde vært en politimann så hadde det vært mye verre''

Jeg stussa også på den og kan ikke fatte hva som er morsomt her. Er en politimann verdt mer enn en trikkefører?

Muligens? Politifolk har tross alt utdannelse, en trikkefører har bare noen kurs. ;-D

Nei uff, ser ikke komikken jeg heller (selv om jeg prøver).

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, jeg mente som Aggathe skriver, at "vold mot offentlig tjenestemann" virker litt mer alvorlig enn å "dytte en trikkefører", på samme måte som om man kan si at man har driti i buksa, når man egentlig bare har prompet...

Jeg skjønte hva du mente med en gang, jeg Åsemor.

Og det er klart at det kan virke komisk dersom man ser for seg at han har gitt trikkeføreren et lite puff, sånn à la unger i skolegården. Men han kan jo ha dyttet ham ganske hardt og virket truende, og det blir jo noe ganske annet.

Skrevet

Er nok bare ammetåken min som syns dette var gøy, så vi får skylde på det. (igjen...)

Gjest Ivike
Skrevet

Hehe, folk her er treige. Det høres da vitterlig mer dramatisk ut med "vold mot offentlig tjenestemann", enn om du har knuffet litt med en trikkefører.

Skrevet

Nå som jeg har skjønt hva du mente *flau* så er det helt klart forskjell på disse to sakene, men likevel kommer slik fram i rettssaker for å vise til et mønster - i hvert fall fra aktoratets side...

Skrevet

Hehe, folk her er treige. Det høres da vitterlig mer dramatisk ut med "vold mot offentlig tjenestemann", enn om du har knuffet litt med en trikkefører.

''Hehe, folk her er treige.''

Hehe, mulig det, men akkurat nå føler jeg det er jeg som fremstår som komplett idiot uten medfølelse og seriøsitet til alvorlige saker, og total mangel på humor. Eller feil humor, muligens.

Jatta. This too shall pass eller noe.

Skrevet

Jeg skjønte hva du mente med en gang, jeg Åsemor.

Og det er klart at det kan virke komisk dersom man ser for seg at han har gitt trikkeføreren et lite puff, sånn à la unger i skolegården. Men han kan jo ha dyttet ham ganske hardt og virket truende, og det blir jo noe ganske annet.

Det er da forskjell på unger som puffer i skolegården, og voksne mennesker, selv om det bare skulle være et puff. Voksne mennesker skal vite bedre, og man går ikke til angrep (stort eller lite) på et menneske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...