Mistera Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Da jeg flyttet inn i ny leilighet ( leie ) i Februar, oppdaget jeg at der ikke var anetenne uttak i leiligheten. Jeg spurde så huseier om dette kunne være mulig å installere da jeg hadde planer om å kjøpe rikstv boks. Og uttak for antenne for TV skal der vel være i de fleste utlåns leiligheter? Det som skjedde var: representant for husleier dro og bestillte folk til å ha opp antenne og kjøpte like godt en rikstv boks til 1500 kroner, denne boksen spurte jeg ikke etter engang, da jeg hadde fått boksen til 1 kr siden dette var boks nr 2 for min del. Så da sitter jeg her med en regning på 3000,- som huseier mener jeg skal betale! Jeg mener at jeg IKKE skal betale dette da jeg faktisk ikke sa at jeg skulle ha boksen men et antenneuttak... Hvem skal betale? 0 Siter
Mistera Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Skrevet 12. juni 2008 Skal være at representant for HUSEIER kjøpte boksen... 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Vi leier ut, med antenneuttak, men boks må leietaker holde seg med selv. Jeg vet dog ikke hva jeg hadde gjort, om du betaler boksen nå så er den jo din og du kan ta den med deg når du flytter. 0 Siter
Mistera Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Skrevet 12. juni 2008 Vi leier ut, med antenneuttak, men boks må leietaker holde seg med selv. Jeg vet dog ikke hva jeg hadde gjort, om du betaler boksen nå så er den jo din og du kan ta den med deg når du flytter. Jeg SA jo at jeg skulle kjøpe meg boks... og siden jeg allerede har kjøpt en i mitt navn ( som mamma har ) så hadde jeg fått boks nr to for 1 krone! Det er jo det som er poenget her da... er så stor forskjell på 1500,- og 1 krone;) at de overstyrte meg og kjøpte en boks jeg IKKE skulle ha... Fordi han som representerte huseier ( pappan ) misforsto... og det skal vel ikke være min blemme? Men jeg må også betale for installasjon av kabler og antenne ( sånn som man bare henger på veggen ) så der ble 1500,- til oppå der igjen:( 0 Siter
Gjest Mye rart, ja Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Returner boksen da og kjøp en ny til én krone? 0 Siter
Mistera Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Returner boksen da og kjøp en ny til én krone? Er ikke så enkelt siden husverten kom etter 4 mnd å skulle ha pengene... Da får jeg liksom ikke noe igjen på bytteretten:( 0 Siter
fyrlykt Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Er ikke så enkelt siden husverten kom etter 4 mnd å skulle ha pengene... Da får jeg liksom ikke noe igjen på bytteretten:( Nå, så du har brukt boksen i 4 måneder uten å si ifra at du hadde boks. Litt sent å si ifra nå synes jeg. 0 Siter
Gjest snakke sammen med en gang Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Er ikke så enkelt siden husverten kom etter 4 mnd å skulle ha pengene... Da får jeg liksom ikke noe igjen på bytteretten:( Men sa du ikke umiddelbart fra når huseier kom med boksen at du allerede hadde en boks (slik at huseier kunne få levert inn det han hadde kjøpt for mye?) Og - han kunne jo umulig vite at du skulle gjøre noe ulovlig og benytte din mors abonnement til å skaffe deg en boks (1-rone for en ekstra boks på samme abonnement gjelder jo selvsagt når man skal ha en tv til i samme husstand, ikke i en annen husstand). På samme måte som at du nå må betale egen nrk-lisens. Jeg sier ikke at det er alvorlig kriminalitet å gjøre det, men når du ikke sier fra til huseier nr han kommer med den nye boksen, må jo du ta ansvaret for det. Han kan jo ikke bytteden etter fire måneder, samme dag derimot.. Er enig i at installasjonen bør betales av utleier, hvis det er noe som blir stående til neste leietaker. 0 Siter
Mistera Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Men sa du ikke umiddelbart fra når huseier kom med boksen at du allerede hadde en boks (slik at huseier kunne få levert inn det han hadde kjøpt for mye?) Og - han kunne jo umulig vite at du skulle gjøre noe ulovlig og benytte din mors abonnement til å skaffe deg en boks (1-rone for en ekstra boks på samme abonnement gjelder jo selvsagt når man skal ha en tv til i samme husstand, ikke i en annen husstand). På samme måte som at du nå må betale egen nrk-lisens. Jeg sier ikke at det er alvorlig kriminalitet å gjøre det, men når du ikke sier fra til huseier nr han kommer med den nye boksen, må jo du ta ansvaret for det. Han kan jo ikke bytteden etter fire måneder, samme dag derimot.. Er enig i at installasjonen bør betales av utleier, hvis det er noe som blir stående til neste leietaker. Vissen vassen din overser jeg glatt! NRK lisens betaler jeg som det monner.. betaler til og med når jeg ikke er i landet, så kriminell som du kaller meg er jeg ikke ! Jeg sa jo klart ifra om at jeg hadde egen boks, men når husvært er på sjøen i 6 mnd i slengen, er det ikke like enkelt alltid å få tak i han... så joda klart jeg kan følge det tåpelige tipset ditt og GÅTT utpå nordsjøen og prata med han! 0 Siter
Mistera Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Nå, så du har brukt boksen i 4 måneder uten å si ifra at du hadde boks. Litt sent å si ifra nå synes jeg. Nei jeg har ikke brukt boksen i 4 mnd uten å si fra Fyrlykt! Jeg sa fra samme dag, og pappaen til husverten skulle si fra, men så er huseier sjømann og ikke hjemme annet enn hver 6 mnd... og kontakt med dem er skjeldent man får! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Dette ville jeg ikke betalt for, det er han som har misforstått. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Nei jeg har ikke brukt boksen i 4 mnd uten å si fra Fyrlykt! Jeg sa fra samme dag, og pappaen til husverten skulle si fra, men så er huseier sjømann og ikke hjemme annet enn hver 6 mnd... og kontakt med dem er skjeldent man får! OK 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.