Gå til innhold

Hvor mye bruker du på deg selv hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Sløser'n
Skrevet

Jeg bruker i snitt 100 kroner dagen på totalt unyttige ting som røyk, brus, juice, vin og øl. Dette er visst litt ekstravagant har jeg hørt.

Hvor mye bruker du?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• morsan

3

• Glimtipper

3

• Sepe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Juice er da ikke unyttig? Ikke om det brukes som drikke til måltidene i alle fall.

Siden jeg ikke røyker og nesten ikke drikker alkohol så er det ikke så mye jeg bruker på totalt unødvendige ting tror jeg... Prøver ikke å spise sjokolade og godis til hverdags, så det går noen kroner til frukt, men vil ikke kalle det unyttig heller. :o) Nå og da kjøper jeg et ukeblad, men ikke så ofte det heller egentlig.

Gjest Aimabel
Skrevet

Bruker ikke "lommepenger" hver dag. Tok en oversikt over Mai måned, og fant ut at jeg hadde brukt 574 kr i kiosk/kafè. Det er nok ganske gjennomsnittelig for hva jeg bruker generelt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

I dag: 22 kr i kantina. Tidligere i uka: 0 kr pr dag.

Gjest Sløser'n
Skrevet

Juice er da ikke unyttig? Ikke om det brukes som drikke til måltidene i alle fall.

Siden jeg ikke røyker og nesten ikke drikker alkohol så er det ikke så mye jeg bruker på totalt unødvendige ting tror jeg... Prøver ikke å spise sjokolade og godis til hverdags, så det går noen kroner til frukt, men vil ikke kalle det unyttig heller. :o) Nå og da kjøper jeg et ukeblad, men ikke så ofte det heller egentlig.

Medregnet unyttige ting er også sminke, parfyme, deo, saft, ukeblader, bøker, blomster osv. Dvs. Alt man ikke trenger for å leve.

Skrevet

Medregnet unyttige ting er også sminke, parfyme, deo, saft, ukeblader, bøker, blomster osv. Dvs. Alt man ikke trenger for å leve.

sminke - bruker ikke, regner her ikke med shampoo og såpe :o)

parfyme - bruker fint lite, har et par flasker stående

deo - deo er ikke unyttig fjas og kommer ikke inn under kategoriten unyttige ting

saft - vi drikker saft til middagen noen ganger, men stort sett vann, så saftbudsjettet er ikke veldig stort :o)

ukeblader - abonnerer på I form og det hender jeg kjøper et blad i butikken, men det er neppe en gang i mnd engang

bøker - sjeldent, jobber i bibliotek :o) Men jeg har kjøpt litt fagbøker da, som div. treningsbøker og naturbøker

blomster - sjelden, men det hender jeg kjøper en kvast for å muntre opp litt om jeg skal være hjemme over lenger tid (er særbo og mye borte)

Gjest Sløser'n
Skrevet

Jeg skjønner jeg bør skjerpe meg ja.

Skrevet

Jeg skjønner jeg bør skjerpe meg ja.

Med mindre det går utover økonomien din så gjør det da ingenting?

Gjest Sløser'n
Skrevet

Med mindre det går utover økonomien din så gjør det da ingenting?

Alt jeg bruker rammer jo resten av familien. Barna kunne fått mer klær, mannen kunne fått biff oftere.

Skrevet

Alt jeg bruker rammer jo resten av familien. Barna kunne fått mer klær, mannen kunne fått biff oftere.

''mannen kunne fått biff oftere''

Mannen har vel også et ansvar for å skaffe penger til AS Heimen?

Men en hundrings om dagen på hverdager blir jo 2000,- i mnd...

Gjest Aimabel
Skrevet

Synes du det er sløsing å bruke litt penger på sminke, parfyme, deo, saft, ukeblader, bøker, blomster osv? Det kommer vel litt an på hvor mye og hvor ofte? Jeg synes det er stusselig hvis man skal slutte å kjøpe sånne ting som gjør det litt hyggelig for deg selv og de rundt deg. Men å kjøpe vann på kiosken hver dag f.eks det synes jeg er sløsete. Eller ta helgehandlen på 7eleven.

Gjest Sløser'n
Skrevet

''mannen kunne fått biff oftere''

Mannen har vel også et ansvar for å skaffe penger til AS Heimen?

Men en hundrings om dagen på hverdager blir jo 2000,- i mnd...

Jeg syns mannen i huset skal få lov å bruke pengene sine på seg selv. Han trenger fine klært til å gå på jobb. Han trenger å komme seg ut blandt kamerater. Han er glad i bilsport osv.

Skrevet

Jeg syns mannen i huset skal få lov å bruke pengene sine på seg selv. Han trenger fine klært til å gå på jobb. Han trenger å komme seg ut blandt kamerater. Han er glad i bilsport osv.

Nå kødder du? Du mener ikke at du kjøper all maten og at han bruker det han måtte ha til overs etter lån/husleie på seg selv?

Gjest Sløser'n
Skrevet

Nå kødder du? Du mener ikke at du kjøper all maten og at han bruker det han måtte ha til overs etter lån/husleie på seg selv?

Vel, han betaler ikke boutgifter heller.... Men han klager på at jeg bruker for mye penger på meg selv.

Skrevet

Røyk og kansje en juce/brus/kaffi eller te... Kansje et blad i ny og ne...

Skrevet

Vel, han betaler ikke boutgifter heller.... Men han klager på at jeg bruker for mye penger på meg selv.

Jaja, så lenge du godtar å betale alt for denne bortskjemte, forvokste guttungen så har du deg selv å takke...

Gjest Sløser'n
Skrevet

Jaja, så lenge du godtar å betale alt for denne bortskjemte, forvokste guttungen så har du deg selv å takke...

Ja.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja.

Kødder du? Synes du det er riktig å utslette seg selv for at mannen skal ha råd til å sløse? Høres trist ut, du er da verdt mer enn det.

Gjest Sløser'n
Skrevet

Kødder du? Synes du det er riktig å utslette seg selv for at mannen skal ha råd til å sløse? Høres trist ut, du er da verdt mer enn det.

Det er jeg som sløser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...