Gå til innhold

Feriepenger :-)

Anbefalte innlegg

Gjest zilja
Skrevet

Idag kom feriepengene på konto.

Tror sannelig jeg skal fonye sommergarderoben litt:) Hva med dere, hva skal dere bruke feriepengene til?

Må visst prøve å spare noen kroner også.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

5

• morsan

5

• Lillemus

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Jeg skal bruke feriepengene på ferie :P

Gjest zilja
Skrevet

Jeg skal bruke feriepengene på ferie :P

I år skal jeg ikke reise på ferie, så da kan jeg bruke de på noe annet :)

Gjest MaxFlaks
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og får ikke feriepenger.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg får ikke feriepenger, for jeg er selvstendig næringsdrivende. Men jeg prøver å spare litt ekstra til ferietider.

Gjest mandolina
Skrevet

Feriepengene er en del av vårt årlige budsjett og avstedkommer ingen ekstra utskeielser enn de vi har drøftet, da vi lagde budsjettet.

Hilsen

Skrevet

Har jobbet i utlandet i 2 år og jobbet kun 3 mnd i norge ifjord, så her ble det slunket gitt..

Forskuddsbetalte husleia jeg ;) slik at jeg kan spare noen kroner neste mnd:)

Skrevet

Fikk dem forrige mnd. Har brukt dem på oppvaskmaskin, og platting,levegger,gassgrill pluss en del saker og ting til campingen :) Venter heldigvis skattepenger, så det blir det ferie av :) Men må kjøpe ny ytterdør...

Gjest mora2
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg noe nytt sommertøy.

Ungene må vel også ha litt, tenkte gå ut på handelensdag, så får jeg mer for pengene :0)

Ellers blir noe satt på konto, også skal vi jo reise litt rundt, og da flyr jo pengene...

Tannlegen må jeg også til..Usj så kjipe penger det blir....

Skrevet

I år får jeg ingen feriepenger.

Men generelt synes jeg sånne tråder er litt pussige. Feriepengene bruker jeg vanligvis til mat, renter og avdrag på lån, klær til barna og meg, fritidsaktiviteter, strømregning... ja, alt sånt som jeg vanligvis bruker lønnen til. Jeg får jo ikke feriepengene i tillegg til lønn. Siden de er trekkfrie, får man litt mer utbetalt enn vanlig, men svimlende summer er det da ikke.

AneM1365380603
Skrevet

Noen av oss skal til frisøren for en sommerklipp. Så blir det vel en del kleskjøp før vi reiser på ferie.

Resten av pengene går til oppussing.

Skrevet

I år får jeg ingen feriepenger.

Men generelt synes jeg sånne tråder er litt pussige. Feriepengene bruker jeg vanligvis til mat, renter og avdrag på lån, klær til barna og meg, fritidsaktiviteter, strømregning... ja, alt sånt som jeg vanligvis bruker lønnen til. Jeg får jo ikke feriepengene i tillegg til lønn. Siden de er trekkfrie, får man litt mer utbetalt enn vanlig, men svimlende summer er det da ikke.

Enig med deg. Jeg skjønner heller ikke det oppstyret med feriepenger. Det er jo faktisk ikke nok til å betale en liten feriereise engang.

Skrevet

I år bruker vi dem på :

ferie

ny tv

kæsje ut et drittkort

kjøpt noen nye plagg og sandaler.

Og dett var dett.....

Skrevet

Restskatt, andre regninger og ferietur.

Dessuten holder vi på med en gradvis fornyelse av stuemøblene. De gamle kjøpte jeg da jeg flyttet inn i min første selveide leilighet for ca. 25 år siden, så det trengs...

Gjest ViViola
Skrevet

Restskatt, andre regninger og ferietur.

Dessuten holder vi på med en gradvis fornyelse av stuemøblene. De gamle kjøpte jeg da jeg flyttet inn i min første selveide leilighet for ca. 25 år siden, så det trengs...

''Dessuten holder vi på med en gradvis fornyelse av stuemøblene. De gamle kjøpte jeg da jeg flyttet inn i min første selveide leilighet for ca. 25 år siden, så det trengs...''

Jøss, jeg trodde ikke det var flere enn meg som fortsatt hadde møbler fra en fjern fortid...! :-) Blir jo nesten glad, gitt, selv om også vi holder på å skifte ut. Det er på en måte tvingende nødvendig.

:-)

Skrevet

''Dessuten holder vi på med en gradvis fornyelse av stuemøblene. De gamle kjøpte jeg da jeg flyttet inn i min første selveide leilighet for ca. 25 år siden, så det trengs...''

Jøss, jeg trodde ikke det var flere enn meg som fortsatt hadde møbler fra en fjern fortid...! :-) Blir jo nesten glad, gitt, selv om også vi holder på å skifte ut. Det er på en måte tvingende nødvendig.

Hipp hurra for alle som holder på møblene leeenge før de skiftes ut! :-) Jeg blir litt matt av den voldsomme oppussingsiveren og bruk-og-kast-mentaliteten, samtidig som man på den andre siden er superopptatt av kildesortering og økologiske grønnsaker! ;-)

*går ned fra såpekassa*

Skrevet

Det skal sies at vi har hatt opptil flere sofaer i løpet av denne tiden. Men flere andre ting har blitt utsatt i påvente av at ungene skulle bli ferdig med den verste herjingen...

Skrevet

Hipp hurra for alle som holder på møblene leeenge før de skiftes ut! :-) Jeg blir litt matt av den voldsomme oppussingsiveren og bruk-og-kast-mentaliteten, samtidig som man på den andre siden er superopptatt av kildesortering og økologiske grønnsaker! ;-)

*går ned fra såpekassa*

Enig!

Irriterer meg grundig over Bohus' reklame for tiden (eller er det et annet møbelvarehus?) med skift-ut-sofaen for å friske opp litt hjemme... Synes mennene kommer best ut av de reklamene, jeg ;-) Snart må det da bli flaut (i disse spare-miljøet-tider) å reklamere for å bytte ut ting bare for å holde hjemmet moderne?

Skrevet

*går ned fra såpekassa*

Helt enig! Her blir det ikke nytt spisestue/kjøkkebord før ungene er store, det brukes jo til lekser, maling, tegning - ja, alt mulig. :o) Bordet ser ikke ut, det er et enkelt og rimelig helt vanlig furubord, men det får duge. Nå har jeg omsider kjøpt voksduk (ensfarget hvit) da så det ikke ser fullt så ille ut. :o)

Min kjære mener jeg skulle kjøpt voksduk da bordet var nytt, da hadde det vært like fint i dag, psjt - bordet er et bruksbord. Hans far og han selv er så opptatte av spisebordet på hytta, det er fra 1978 og like fint ettersom de har hatt voksduk på det hele tiden. Jaja, tenker jeg for meg selv, men de har jo f*** meg ikke sett det! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...