Gå til innhold

Feriepenger :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år får jeg ingen feriepenger.

Men generelt synes jeg sånne tråder er litt pussige. Feriepengene bruker jeg vanligvis til mat, renter og avdrag på lån, klær til barna og meg, fritidsaktiviteter, strømregning... ja, alt sånt som jeg vanligvis bruker lønnen til. Jeg får jo ikke feriepengene i tillegg til lønn. Siden de er trekkfrie, får man litt mer utbetalt enn vanlig, men svimlende summer er det da ikke.

Hvis man er som meg som bruker det jeg har hver mnd, så er det lurt å betale inn ekstra skatt. Det er en måte å spare penger på. Ja, jeg har litt å lære ang sparing ;)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

5

• morsan

5

• Lillemus

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er midlertigig ufør, så jeg får ikke feriepenger.

Skattepenger får jeg, da jeg bevisst trekker for mye skatt, har liten inntekt og ikke flink til å spare ;o)

Sambo sine feriepenger brukes til vanlige utgifter, så driver vi og maler huset så der går det jo litt penger. Ellers på små turer vi måtte finne på at vi skal på iløpet av sommeren.

Så skal vi sette vekk litt, for vi skal på ferie rett før jul.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hipp hurra for alle som holder på møblene leeenge før de skiftes ut! :-) Jeg blir litt matt av den voldsomme oppussingsiveren og bruk-og-kast-mentaliteten, samtidig som man på den andre siden er superopptatt av kildesortering og økologiske grønnsaker! ;-)

*går ned fra såpekassa*

*går opp på såpekassa for å erklære meg enig med foregående taler*

:o)

Gjest mamsemor
Skrevet

mine kom også idag !!!!!

Skulle vært slike lønninger HVER måned året rundt :))))

Gjest mandolina
Skrevet

mine kom også idag !!!!!

Skulle vært slike lønninger HVER måned året rundt :))))

Husk at uneste lønnsutbetaling ikke kommer før i slutten av august, så pengene skal vare lenge.

Hilsen

Skrevet

Husk at uneste lønnsutbetaling ikke kommer før i slutten av august, så pengene skal vare lenge.

Hilsen

August?

Jeg for min del får lønn i juli også...

Gjest mandolina
Skrevet

August?

Jeg for min del får lønn i juli også...

Er det juni måned du ikke får lønn for da?

Hilsen

Skrevet

Er det juni måned du ikke får lønn for da?

Hilsen

Ja - feriepenger i juni, ordinær lønn i juli.

Men det hender likevel at augustlønningen er svært kjærkommen, spesielt hvis det kommer kredittkortregninger etter ferieturen...

Gjest mandolina
Skrevet

Ja - feriepenger i juni, ordinær lønn i juli.

Men det hender likevel at augustlønningen er svært kjærkommen, spesielt hvis det kommer kredittkortregninger etter ferieturen...

Men for timebetalte ansatte er det riktig, at de får dobbelt lønn i juni (timebetaling for juni + feriepenger), og ingen betaling før langt ut i august.

Hilsen

Skrevet

Men for timebetalte ansatte er det riktig, at de får dobbelt lønn i juni (timebetaling for juni + feriepenger), og ingen betaling før langt ut i august.

Hilsen

Det stemmer sikkert, jeg driver ikke med lønn og det finnes mange variasjoner.

Vi hadde et annet system i en privat bedrift der jeg jobbet i mange år, enn der jeg er nå.

Gjest mamsemor
Skrevet

Hilsen

Neida, har fastlønn, så jeg får HVER måned.

Gjest mandolina
Skrevet

Neida, har fastlønn, så jeg får HVER måned.

Da får du vel ikke feriepenger i tillegg?

Hilsen

Skrevet

Enig!

Irriterer meg grundig over Bohus' reklame for tiden (eller er det et annet møbelvarehus?) med skift-ut-sofaen for å friske opp litt hjemme... Synes mennene kommer best ut av de reklamene, jeg ;-) Snart må det da bli flaut (i disse spare-miljøet-tider) å reklamere for å bytte ut ting bare for å holde hjemmet moderne?

he he, og sleng gjerne med Kenneth i samma slengen, uansett hvor nusselig den dokka er (mer fare for å sjokkere Babette for å kalle han dokke*S*)

Skrevet

Helt enig! Her blir det ikke nytt spisestue/kjøkkebord før ungene er store, det brukes jo til lekser, maling, tegning - ja, alt mulig. :o) Bordet ser ikke ut, det er et enkelt og rimelig helt vanlig furubord, men det får duge. Nå har jeg omsider kjøpt voksduk (ensfarget hvit) da så det ikke ser fullt så ille ut. :o)

Min kjære mener jeg skulle kjøpt voksduk da bordet var nytt, da hadde det vært like fint i dag, psjt - bordet er et bruksbord. Hans far og han selv er så opptatte av spisebordet på hytta, det er fra 1978 og like fint ettersom de har hatt voksduk på det hele tiden. Jaja, tenker jeg for meg selv, men de har jo f*** meg ikke sett det! :o)

Ja, man skal ikke være for engstelig for at tingene får bruksmerker.

Rart med det i grunn, at det er så ille med bruksmerker på nyere ting. Vi kjøpte et antikt skap/skjenk for noen av oengene vi fikk til bryllupet. Det hadde massevis av slike "overflatefeil" som man kaller patina når det bare er gammelt nok.

Skrevet

*går opp på såpekassa for å erklære meg enig med foregående taler*

:o)

*S*

Gjest Elextra
Skrevet

De går vel med i det store dragsuget og delvis til ekstra å rutte med i ferien.

Skrevet

Feriepenger ja - husker en gang i tiden jeg fikk det:-)

Skrevet

Hilsen

Det er da vanlig? Hvis man har en fast årslønn, så er det opp til arbeidsgiver hvordan denne fordeles iløpet av året. Noen velger å utbetale lønn i 12 mnd, de fleste i 11 (altså at man ikke får lønn, bare feriepenger i juni).

Gjest mandolina
Skrevet

Det er da vanlig? Hvis man har en fast årslønn, så er det opp til arbeidsgiver hvordan denne fordeles iløpet av året. Noen velger å utbetale lønn i 12 mnd, de fleste i 11 (altså at man ikke får lønn, bare feriepenger i juni).

Hvis man får fast månedslønn, så kommer feriepengetillegget i tillegg til dette.

Hilsen

Skrevet

Hilsen

Jeg får vanlig lønn i 11 måneder og en måned med feriepenger, og denne måneden er juni. Teknisk sett skulle man vel heller fått feriepenger den måneden man tar ferie (som oftest juli) og da vanlig lønning nå i juni, men det er jo helt normalt at feriepengeutbetalingen kommer i juni.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...