Gjest mandolina Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Jeg får vanlig lønn i 11 måneder og en måned med feriepenger, og denne måneden er juni. Teknisk sett skulle man vel heller fått feriepenger den måneden man tar ferie (som oftest juli) og da vanlig lønning nå i juni, men det er jo helt normalt at feriepengeutbetalingen kommer i juni. Regelverket sier at feriepengene skal utbetales siste vanlige lønningsdag, før en holder ferie. Hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 I år får jeg ingen feriepenger. Men generelt synes jeg sånne tråder er litt pussige. Feriepengene bruker jeg vanligvis til mat, renter og avdrag på lån, klær til barna og meg, fritidsaktiviteter, strømregning... ja, alt sånt som jeg vanligvis bruker lønnen til. Jeg får jo ikke feriepengene i tillegg til lønn. Siden de er trekkfrie, får man litt mer utbetalt enn vanlig, men svimlende summer er det da ikke. ''Siden de er trekkfrie, får man litt mer utbetalt enn vanlig, men svimlende summer er det da ikke.'' Tja,- "svimlende" er kanskje litt drøyt,- men det er da en god slump mer - og hvis man har to lønninger blir det da noe av det. Ser på gamle regnskaper at vi fikk bortimot dobbel utbetaling på ferielønningen i forhold til vanlig lønning. Og det monner godt enten man skal bruke det til feriereise eller oppussing... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Det skal sies at vi har hatt opptil flere sofaer i løpet av denne tiden. Men flere andre ting har blitt utsatt i påvente av at ungene skulle bli ferdig med den verste herjingen... Ungenes herjing er nå en ting, men det "verste" er jo at det er fullt brukbart enda - i alle fall mye av det. Stuemøblementet MÅ skiftes ut, mye ble skadet i en flytting for litt siden, så det ser ikke bra ut. Og rammeskakke bokhyller er ikke bare festlig, liksom. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Hipp hurra for alle som holder på møblene leeenge før de skiftes ut! :-) Jeg blir litt matt av den voldsomme oppussingsiveren og bruk-og-kast-mentaliteten, samtidig som man på den andre siden er superopptatt av kildesortering og økologiske grønnsaker! ;-) *går ned fra såpekassa* *Klatrer opp på såpekassa og stemmer i!* 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Skiftet jobb i april og november og fikk derfor utbetalt feriepenger da. Alt brukt opp. Fikk faktisk 450 minus i lønn "feriepenger" denne måneden. Har ikke bestemt meg hva jeg skal bruke de på, kanskje de skal gå på å sponse FRP :-( - oppfordrer herved alle som har fått minus i feriepenger til å gjøre det samme. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Ungenes herjing er nå en ting, men det "verste" er jo at det er fullt brukbart enda - i alle fall mye av det. Stuemøblementet MÅ skiftes ut, mye ble skadet i en flytting for litt siden, så det ser ikke bra ut. Og rammeskakke bokhyller er ikke bare festlig, liksom. :-) Da er finn.no så kjekt å ha! Har gitt bort møbler jeg bare ville bli kvitt der, gikk samme dagen! Så realt for begge parter. ) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Da er finn.no så kjekt å ha! Har gitt bort møbler jeg bare ville bli kvitt der, gikk samme dagen! Så realt for begge parter. ) Vi er kongen og dronningen av finn.no! Her kjøpes og selges over en lav sko, med nybygd hus og dertilhørende nødvendige investeringer var finn en venn i nøden! 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Vi er kongen og dronningen av finn.no! Her kjøpes og selges over en lav sko, med nybygd hus og dertilhørende nødvendige investeringer var finn en venn i nøden! Jeg har ikke kjøpt noe på finn, men har gitt bort og solgt en god del - vanvittig praktisk! ) Mange flere skulle benyttet seg av det fremfor å slenge fullt brukbare ting på dynga. 0 Siter
Gjest også fastlønn Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Da får du vel ikke feriepenger i tillegg? Hilsen Nei, man får ikke feriepenger i tilleg. Man får vanlig junilønning, men så trekkes ferie som er fem uker, og dermed mere enn vanlig junilønning, men så får man feriepengene, og ender derfor stort sett opp med noe mer enn en vanlig lønning. I fjor hadde jeg ikke feriepenger som ble utbetalt i juni (hadde skiftet jobb) så da hadde jeg en negativ lønn i juni (slik som noen andre skriver om et annet sted her) Dvs at det sto minus noen tusenlapper på lønnsslippen 0 Siter
Gjest også fastlønn Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Men for timebetalte ansatte er det riktig, at de får dobbelt lønn i juni (timebetaling for juni + feriepenger), og ingen betaling før langt ut i august. Hilsen Hehe, det kommer vel an på når de har ferie. Har de ferie i juni får de vel ikke noe lønn i juli (timebetalte får vel som regel lønn måneden etter) men har de ferie på helt andre tidspunkt er det helt andre tidspunkt de ikke får lønn på også. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Nei, man får ikke feriepenger i tilleg. Man får vanlig junilønning, men så trekkes ferie som er fem uker, og dermed mere enn vanlig junilønning, men så får man feriepengene, og ender derfor stort sett opp med noe mer enn en vanlig lønning. I fjor hadde jeg ikke feriepenger som ble utbetalt i juni (hadde skiftet jobb) så da hadde jeg en negativ lønn i juni (slik som noen andre skriver om et annet sted her) Dvs at det sto minus noen tusenlapper på lønnsslippen Det var det jeg mente at feriepengene, skulle utgjøre mere en en vanlig månedslønn. Hilsen 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Det var det jeg mente at feriepengene, skulle utgjøre mere en en vanlig månedslønn. Hilsen Får absolutt mer utbetalt på junilønningen jo, og det er pga at det er såkalt feriepenger jo. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Får absolutt mer utbetalt på junilønningen jo, og det er pga at det er såkalt feriepenger jo. Akkurart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.